-
Ny Country Manager Sverige, Best Western Hotels
Johan Michelson har anställts som ny Country Manager för Sverige, Best Western Hotels. Han kommer även att arbeta som Deputy CEO för Best Western Hotels & Resors som organiserar hotellen i Sverige, Norge, Danmark och Island.
Johan kommer närmast från Scandic Hotels där har har arbetat som Vice President Brand & Marketing.
”- Vi är väldigt glada över att ha rekryterat Johan till Best Western”, säger Johan Kukacka, CEO för Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien. Han fortsätter: ”- Johans långa erfarenhet inom branschen och hans styrka som kommersiell strateg kommer att bli väldigt värdefullt för oss. Best Western är inne i en spännande fas, med nytt varumärke, nya kundsegment och nya globala partners och jag är övertygad om att Johan kommer att bli ett fantastiskt tillskott för kedjan”.
”- Jag ser mycket fram emot att börja på Best Western”, säger Johan Michelson. Han fortsätter:” – Vi ser en stark trend idag hos resenärerna där man söker individuella och unika upplevelser, vilket gör att Best Westerns modell, med unika hotell och erbjudande, kommer bli ännu starkare i framtiden och jag ser fram emot att hjälpa till med det arbetet”.
Johan tillträder sin roll på Best Western den 1 februari 2016.
Källa: Best Western Hotels- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Best Western Hotels
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 41 -25
Mest under Destination, Mat och Dryck samt Stöd/Utmärkelser/initiativ
-
Västerbottens besöksnäringsdagar 2025 i Lycksele – del 1
Region Västerbotten Turism bjöd på besöksnäringsdagar med deltagare från de flesta av regionens destinationer samt besöksnäringsföretagare
-
Busstorget återvänder till Hotel Tylösand i april
Sveriges största mötesplats för turistbussbranschen, kommer att genomföras på Hotel Tylösand i april 2026
-
Så når och attraherar vi internationella gäster – 9 steg till framgång
Marcus Ståhl bloggar om hur svenska destinationer och företag inom besöksnäringen kan bli mer attraktiva för internationella gäster
-
Nomineringar till Stora Turismpriset – museer, arrangemang och hotell
Som alltid är många värdiga besöksnäringsaktörer nominerade till Stora Turismpriset. I år är det allt från en vandringsled till mathantverk.
-
Lidköping eller Linköping? När förväxlingen blev till kampanjidé
Inspirerad av Visit Swedens kampanj “Sweden (not Switzerland)” skapade Lidköping och Linköping en liknande kampanj
-
Pressvisning för Halloween på Gröna Lund – Gnuttarna och eldshow
Den 8 oktober var Turismnytt på pressvisningen av Halloween på Gröna Lund. Evenemanget på 18 dagar är mer eftertraktat än någonsin.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – september 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild av besöksnäringen. Destinationen ser en stark efterfrågan nu under hösten.
-
Region Halland lyfter konsten i samverkan med 21 aktörer
Region Halland lanserar nu konceptet Art Halland. Målet är att inspirera fler att uppleva regionens rika utbud av konst.
-
James Cameron – Challenging the Deep öppnar på Vasamuseet 2026
Utställningen James Cameron – Challenging the Deep öppnar på Vasamuseet 20 februari 2026. Besökare får ta del av hans bedrifter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Evenemang och...
-
Gotländska näringslivsprofiler startar ny flyglinje till Bromma
Efter att flyglinjen Visby–Bromma lades ner i december i fjol går nu sju framstående gotländska entreprenörer sam...
-
James Cameron – Challenging the Deep öppnar på Vasamuseet 2026
Utställningen James Cameron – Challenging the Deep handlar om den berömde havsforskaren, filmskaparen och tekniki...
-
Region Halland lyfter konsten i samverkan med 21 aktörer
Halland ska bli “Bästa livsplatsen” till 2030. Förutom satsningar på bland annat företagsklimat och infrastruktur...
-
-
Gästbloggare
-