-
Ny Senior Sales Manager, Friends Arena
Lagardère Sports Arena Sweden som driver Friends Arena har anställt Helene Grape till sin säljavdelning.
Helenes uppgift blir att arbeta strategiskt med paketering och försäljning av Friends Arenas olika partnerlösningar. En del i detta är det premiumkoncept som utvecklats mycket under senaste året med helt nya ytor och förstklassiga matupplevelser i samarbete med Operakällaren.
”- Helenes bakgrund i kombination med att hon prisats som bästa Sales Manager inom AEG Europe, som bl.a. driver Stockholm Globe Arenas, gjorde beslutet enkelt”, säger Friends Arenas VD, Jens P Stenseth.
Under nästan 14 år arbetade Helene Grape på Stockholm Globe Arenas (SGA) med fokus på att bygga långsiktiga partnerrelationer, innan hon i början av 2015 gick över till TNG Group där hon arbetat fram till nu.
”– Jag stormtivs med den här typen av strategisk försäljning. Så när jag blev tillfrågad om jag var intresserad av att komma till Friends Arena och därmed tillbaka till den bransch jag kan allra bäst, var det ingen tvekan hos mig att det var just det jag ville”, säger Helene Grape.
Helene Grape börjar hos Friends Arena den 18 juli 2016.
Källa: Friends Arena- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Friends Arena
-
Restaurangfamilj lanserar Food Family – Service Inifrån och Ut
Food Family är ett nytt samlingsnamn med några av Sveriges mest uppskattade restauranger, mötesplatser och hotell.
-
Vasamuseet och Lidl Sverige samarbetar för att stötta skeppet Vasa
Skeppet har överlevt i snart 400 år – men nu behöver hon ny stöttning. Vasamuseet och Lidl Sverige samarbetar för det ändamålet.
-
Swedavia – Arlandas tillgänglighet behöver stärkas
Stockholmsregionens antal flygförbindelser har minskat mellan åren 2023 och 2025. Det visar årets rapport från Copenhagen Economics.
-
Moder-Bokun-partnerskapet – En ny definition av upplevelsedriven gästfrihet
Partnerskapet möjliggör att förena rumshantering, upplevelser och global distribution i ett enda sömlöst flöde
-
Johanna Hemming blir ny vd för Visit Dalarna
Tillträder den 1 mars 2026
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – oktober 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild av besöksnäringen. Utvecklingen för destinationen fortsätter att vara positiv.
-
Upplevelser som utvecklar platser – slutkonferens för Interreg-projektet Upplevelsenäring
Projektet har varit ett gränsöverskridande samarbete mellan Trollhättan, Lysekil och Fredrikstad
-
Starkt bokningstryck inför SkiStars säsongsöppning – rekordintresse för jul och nyår i fjällen – uppdaterad
Gynnsam kalender som ger många skiddagar på få semesterdagar i jul och nyår märks i bokningsläget på Skistars destinationer
-
Från synlighet till lönsamhet – så bygger du en digital närvaro som säljer
Allt fler resenärer söker, jämför och bokar digitalt. Med Visit Swedens nya guide lär du dig steg för steg hur du stärker din digitala närvaro – och får fler bokningar på köpet
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 46 2025
Mest under Destination, Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Stöd/utmärkelser/initiativ
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Julstaden Göteborg lyser upp – här är höjdpunkterna
När mörkret sänker sig över Göteborg tänds Julstaden som i år bjuder på både nya och välkända inslag. Från storsl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 46 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
Parks and Resorts – besöksrekord under Halloween i nöjesparkerna
Gröna Lund, Kolmården och Furuvik har alla slagit besöksrekord...
-
Visita – tilltagande ökningstakt på hotellmarknaden i oktober
I oktober 2025 ökade antalet belagda hotellrum med drygt 6 procent jämfört med motsvarande månad 2024. Det är en ...
-
-
Gästbloggare
-