söndag 15 juni 2025
Turismnytt
  • Tipsa oss
  • Annonsera
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Träffa oss
  • Hem
  • Nyheter
    • Aktivitetsbolag
    • Boende
    • Destinationer
    • Handel
    • Konferens & events
    • Mat och Dryck
    • Rese-/turistbyrå
    • Researrangör-/återförsälj.
    • Buss-flyg-rederi-tåg-mc
  • Destinationsutveckling
  • Karriär
    • Aktuella utbildningar
    • Lediga tjänster
    • På nytt jobb
    • Utbildningsnyheter
  • Marknadskollen
    • Bloggar
    • Debatt
    • Evenemang
    • Finansiering
    • Filmer / Podcasts
    • Hållbarhet
    • Intervjuer turismprofiler
    • Marknadsföring
    • Pågående byggprojekt
    • Pågående turismprojekt
    • Radiointervjuer
    • Rapporter
    • Trendspaning
    • Statistik
    • Aktuellt från Stua
  • Hitta leverantör
    • Destinationsutveckling
    • Försäkringar
    • Hotelltjänster
    • IT
    • Juridik
    • Köp och sälj verksamheter
    • Lokaler
    • Marknadsföring
    • Mat och dryck
    • Miljö och hållbarhet
    • Personal
    • Organisationer och föreningar
    • Säkerhet
    • Underhållning
    • Utbildningstjänster
    • Verksamhetsutveckling
    • Övrigt
    • För dig som är leverantör!
    • Till dig som vill sälja mer!
  • Bloggar
  • Annonsera
  • Logga in
  • Senaste nytt:
    • Krönika: Hur gör vi turismen till något större?
    • Debattartikel – Rädda Bohusläns stränder från Europas skräp
    • Fotbollsfest i Göteborg – EM-matcher visas på storbild i sommar
    • Svenska regionala flygplatser – Gärna utredningar men nu behövs beslut
  • Platsannonser:
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 21 -25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17-25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
    • Camping Västkust rekryterar 1000 personer till sommaren
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 7 2025
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 6 2025
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 2 2025
    • Göteborg & Co söker Kommunikationsstrateg med pressansvar
  • RSS
  • Prenumerera på nyhetsbrevet
  • Colin Felton +Margret - inredning för besöksnäringen
    2024-12-21 13:37

    Make It – Nytt koncept för inredning som passar mindre aktörer i besöksnäringen

    Vad är tanken bakom +Margrets nya koncept för anläggningar inom turismnäringen?

    Vi såg ett växande behov bland mindre kursgårdar, boutiquehotell och bed & breakfasts för lösningar som kombinerar funktion och estetik. Med vår nya paketering vill vi göra det enkelt för dessa aktörer att lyfta sina anläggningar, oavsett storlek eller budget.

     

    Hur skiljer sig dessa paket från era tidigare erbjudanden?

    Tidigare har vi främst arbetat med större hotell och offentliga miljöer. Nu har vi skapat flexibla paketlösningar som passar även mindre aktörer. De är skräddarsydda för att möta kundernas specifika behov, från snabb uppfräschning till total förvandling, med samma höga kvalitet och noggrannhet som vi alltid levererar.

     

    Hur kan +Margret hjälpa små och medelstora anläggningar att sticka ut?

    Vi fokuserar på helhetslösningar – från textilier till akustik och solskydd – som skapar en unik och välkomnande atmosfär. Med vår hjälp kan mindre aktörer erbjuda en gästupplevelse som känns genomtänkt och minnesvärd, vilket ökar både gästlojalitet och bokningar.

     

    Vilken typ av verksamheter skulle du säga att era lösningar passar bäst för?

    Vårt motto är att ingen dröm är för stor och inget projekt är för litet och det kommer väl till pass här. Det kan vara allt från kursgårdar, fjällstugor och konferensanläggningar till mindre hotell och kedjor.

     

    Vad kan du säga om de tre paketen – Express, Boost och Total?

    Express är perfekt för en snabb förbättring, Boost ger en märkbar uppgradering med stil och funktion, medan Total erbjuder en komplett makeover. Dessa alternativ ger våra kunder friheten att välja precis det som passar deras behov bäst, vilket gör paketeringen flexibel och tillgänglig.

     

    Vad är det viktigaste för anläggningar att tänka på när det gäller inredning?

    Inredning är inte bara visuellt – den påverkar gästernas upplevelse på flera plan. Med rätt textilier, akustik och ljusreglering skapar du en miljö som både känns professionell och hemtrevlig. Vi på +Margret är här för att hjälpa våra kunder att skapa den känslan, enkelt och effektivt.

     

    Vad är era främsta styrkor och vad gör att många redan har valt er som leverantör?

    Jag skulle nog säga att det är att vi arbetar nära dig som kund för att förstå dina behov och leverera lösningar som överträffar dina förväntningar. Sedan skadar det ju inte att vi har över 35 års erfarenhet i branschen och vet vad som krävs för att skapa enastående textillösningar. Allt som vi tillverkar och levererar är dessutom skräddarsytt för ert projekt och med produkter tillverkade av högkvalitativa material som håller länge och ser fantastiska ut.

    +Margret presenterar tre skräddarsydda paket för att förvandla din verksamhet:

    • eXpress – Snabb & smidig förbättring
      • Perfekt för dig som vill ha en snabb uppgradering utan krångel. Våra eXpress-lösningar ger en omedelbar förbättring av dina textilier, vilket skapar en fräsch och inbjudande atmosfär för dina gäster.
    • Boost – Märkbar uppgradering
      • För en mer omfattande förändring erbjuder Boost-paketet en märkbar uppgradering av din inredning. Med högkvalitativa textilier och stilrena designlösningar lyfter vi din verksamhet till nästa nivå.
    • tOtal – Komplett transformation
      • För den ultimata förvandlingen av era textilier är tOtal-paketet det självklara valet. Vi tar hand om allt från måttagning till montering, och skapar en helt ny look som imponerar på dina gäster och höjer din verksamhets standard.

     

    Kontakta +Margret för att för att ta reda på vilket paket som passar bäst för att förvandla er verksamhet!

    https://margret.se/startsida/   [email protected]   0320-20 99 70

    Här kan du läsa tidigare intervjuer med intressanta personer inom besöksnäringen

    • Text: +Margret och Jakob Norrby
    • Foto: +Margret
    Tweet
  • 2025-06-13 14:41

    Krönika: Hur gör vi turismen till något större?

    I en krönika ställer Anna-Paula Jonsson den närmast filosofiska frågan.

  • Det marina plastskräpet ökar och natur och näringsliv skadas enligt Bohusläns kommuner som får det svårare att hålla uppe med strandstädning med mindre anslag från Regeringen.
    2025-06-12 22:03

    Debattartikel – Rädda Bohusläns stränder från Europas skräp

    En debattartikel från Bohusläns kustkommuner och Västkuststiftelsen om att det statliga anslaget för strandstädning har minskat drastiskt.

  • En visionsbild från Got Event över hur fotbollsfesten i Göteborg kommer se ut i sommar. När EM-matcher visas på storbild.
    2025-06-11 19:31

    Fotbollsfest i Göteborg – EM-matcher visas på storbild i sommar

    När fotbolls-EM för damer avgörs i Schweiz i juli kan göteborgare följa det på storbild gratis på Ullevi Plaza och i Hammarkullen.

  • Arlandautredningen är klar. Samtidigt ges direktiv för ytterligare en utredning. Men vad flygplatserna behöver nu är beslut enligt Peter Larsson, VD för Svenska regionala flygplatser.
    2025-06-11 18:59

    Svenska regionala flygplatser – Gärna utredningar men nu behövs beslut

    Arlandautredningen är klar. Samtidigt görs ytterligare utredningar. Vad flygplatserna behöver är beslut enligt Svenska regionala flygplatser.

  • Tillsammans lanserar destinationsbolagen nu en kampanj för att en gång för alla reda ut förväxlingen mellan Linköping och Lidköping.
    2025-06-11 17:42

    Nu ska Lidköping och Linköping stoppa förväxlingen av städerna

    Många blandar ihop Lidköping och Linköping. Tillsammans lanserar destinationsbolagen en kampanj för att reda ut förväxlingen mellan städerna.

  • Från vänster: Mia Landin (VD för Visit Värmland), Anders Kjällström (VD för Branäsgruppen) och Hanna Åkerstedt (styrelseordförande för Visit Värmland).
    2025-06-10 23:20

    Branäsgruppen vinner Värmlands Turismpris 2025

    Visit Värmland är stolta över att utse Branäsgruppen som årets vinnare av Värmlands Turismpris 2025.

  • Du kan till exempel boka klättring bland trädtopparna på Galgberget i Halmstad.
    2025-06-09 20:14

    Nu blir det enklare att boka upplevelser i Halmstad

    Vill du boka en cykeltur i vildmarken eller biljetter till Hearts Festival? Nu kan du göra detta direkt via Destination Halmstad.

  • Sofiero Classic - besöksnäring
    2025-06-09 05:22

    Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 23 -25

    Mest om Destination, Evenemang och Transport/Infrastruktur/Mobilitet

  • Med nybyggda hotellrum, inspirerande konferenslokaler, havsnära wellness och ett vässat kök har Arkösunds Hotell återtagit sin plats som skärgårdens självklara mötesplats i Norrköping.
    2025-06-09 00:32

    Arkösunds Hotell – en året-runt mötesplats i skärgården

    Arkösunds Hotell, ett anrikt besöksmål i Norrköping, har återtagit sin plats som skärgårdens självklara mötesplats.

  • Nordiska Ministerrådets nordiska turismkonferens om framtidens turism är det första evenemang i världen som innehar Svanens miljömärkning för event.
    2025-06-08 23:11

    Världens första Svanenmärkta evenemang är i Stockholm

    Nordiska Ministerrådets nordiska turismkonferens om framtidens turism är det första Svanenmärkta evenemang i världen.

  • Nyheter från Tillväxtverket

    • Tillväxtverket

  • Aktuellt från Visit Sweden

    • Senaste nyhetsbrevet, 26 maj

    • Film att använda: Så bidrar globala gäster till din affär

    • Vill du locka fler svenska gäster i sommar? 5 konkreta tips!

    • Digitala föreläsningar om den globala resenären

  • Händelser i branschen

    • Almedalsveckan 23-27 juni
      2025-06-23
      • Visby
      • www.almedalsveckan.info/
    • Järvsö Sustainable Tourism Summit 27-29 augusti
      2025-08-27
      • Järvsö
      • jarvsosummit.com/
    • Svensk mountainbikekonferens – Platsutveckling med cykling som medel 1-2 september
      2025-09-01
      • Järvsö
      • cykelframjandet.se/svensk-mountainbike-konferens/
    • Kulturarvsdagen, 12–14 september
      2025-09-12
      • Hela Sverige
      • kulturarvsdagen-2025-kulturarv-och-bebyggelse-en-hyllning-till-vart-byggda-arv-56602
    • Besöksnäringsforum – Region Västerbotten Turism 1-2 oktober
      2025-10-01
      • Lycksele
    • BarCamp – Nätverket Hållbar Besöksnäring 6-7 oktober (save the date)
      2025-10-06
      • Skaraborg
    • Turismdag – JHT (save the date)
      2025-10-16
      • Jämtland
    • Stockholm Beer & Whisky Festival, 24-25 oktober
      2025-10-24
      • Stockholm (Nacka Strand)
      • stockholmbeer.se/om-massan/
    • Visit Smålandsdagen – Save the date
      2025-11-06
      • Växjö
    • Besöksnäringen på agendan (SKR) – Save the date
      2025-12-03
      • Stockholm
    Visa fler
  • Mest lästa artiklar

    • 2025-06-06 21:30

      Marcus Ståhl: Nu har du chans att maxa intäkterna så du kan chilla i höst

      Många är ni besöksnäringsföretagare som nu går in i högsäsong, många jobbar snart dygnet runt och får upp näsan ö...

    • 2025-06-09 05:22

      Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 23 -25

      Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang och Transp...

    • 2025-06-07 00:28

      Hemlängtan gjorde att Jennifer startade Mid Scandinavia Tours

      I JHT:s export-projekt Välkommen åter har bolaget följt unga nyföretagaren Jennifer Kristensson. De har tagit del...

    • 2025-06-08 23:11

      Världens första Svanenmärkta evenemang är i Stockholm

      I dag skrivs nordisk miljömärkningshistoria på Kulturhuset i Stockholm. Nordiska Ministerrådets nordiska turismko...

  • Gästbloggare

    • Marcus_Eldh

      Marcus Eldh

      Bloggar om naturturism och turismutveckling

      Jag har funderat mycket på vad det är som gör att vissa paket blir succé och andra blir liggande på en undangömd del av hemsidan....

    • Marcus Ståhl augusti 2021

      Marcus Ståhl

      Bloggar om marknadsföring, digitalisering och kommunikation

      Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen som språngbräda ...

    • Andrea Hartmann Jovell bloggar om svensk besöksnäring

      Andrea Hartmann Jovell

      Bloggar om utmaningar och framgångsfaktorer för svensk besöksnäring

      Besöksnäringen lyfts ofta fram som tillväxtmotor. Många är de kommuner och regioner som stångas med att formulera tillväxtstrategier för jus...

    • Bianca Brandon-Cox

      Bianca Brandon-Cox

      Bloggar om måltidsturism, trender och hållbara måltidskoncept

      Trenderna 2025 visar på en stark efterfrågan på autenticitet, hållbarhet och innovation. Genom att satsa på hyperlokala smaker, förstklassig...


  • Annonsera
  • Tipsa oss om nyheter

Kontakt

    • Telefon:
    • 070-9779252
    • E-post:
    • [email protected]
  • Nyhetsbrev
  • Annonsera hos oss
  • Facebook
  • Twitter
  • Copyright 2025 Turismnytt i Sverige AB
×

Jag vill ta del av nyhetsbrevet