-
Pop House köper evenemangsarenan Cirkus
Bolaget POP HOUSE Stockholm köper evenemangsarenan Cirkus. I köpet ingår också den nybyggda Skandiascenen.
POP HOUSE driver bland annat ABBA The Museum som ligger tvärs över vägen från Cirkus. Ägarna i Pop House är bland annat riskkapitalisten Conni Jonsson och Björn Ulvaeus.
Cirkus byggdes år 1892 och är idag Nordens största privatägda arena. Cirkus ligger på Djurgården i Stockholm.
Den nuvarande förvaltningen prognostiserar intäkterna för spelåret 2016/17 till 113 miljoner kronor.
Framtidsplanerna
Cirkus skall nu förberedas för framtiden. Arenan byggs om och får en ny restaurang- och barverksamhet, nya stolar, ny teknik, en ny VIP-sektion och en bättre logistik.Man satsar också på att skapa en bredare inriktning på kommersiella partnerskap och medlemskap i kombination med en större satsning på konferenser och kongresser. Ett flertal paketlösningar skall tas fram, bland annat hotell- och supépaket på POP HOUSE i samband med besöket på Cirkus.
”- Jag ser framför mig ett Cirkus som ett modernt, flexibelt och attraktivt teaterkomplex med ett brett musik- och underhållningsutbud av hög kvalitet. Ambitionen är att mina kräsna musikalkollegor ute i världen ska säga: ”Jag har hört att Cirkus i Stockholm är Skandinaviens bästa scen” , säger Björn Ulvaeus.
”- Ambitionen med förvärvet är att ta en proaktiv roll som ledande utvecklare av innehållsrika och unika upplevelser i Stockholm. Jag ser med glädje fram emot att få driva den anrika anläggningen vidare tillsammans med POP HOUSE Stockholm och ABBA The Museum – helheten har förutsättningar att bli en av de mest spännande underhållningsdestination i världen”, säger Johanna Mattsson, VD, POP HOUSE.
Källa: POP House Stockholm
- Text: Maria Lindqvist
-
Utländska turister spenderar mer i Sverige än exportvärdet för järn och stål
Jämförs Sveriges exportsiffror för 2024 syns det att exportvärdet för Resor överstiger export av exempelvis järn eller malm.
-
Sporterna under SM-veckan 2025 i Norrköping – dag för dag
Nu släpps idrotternas tävlingsdagar och arenor till SM-veckan den 24–29 juni i Norrköping. Alla är välkomna till folkfesten.
-
Visita – Kent vände hotellmarknaden i mars
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i mars med drygt 3 procent jämfört med samma månad förra året, enligt data från Visita.
-
SkiStar utvecklar ett nytt skidområde i Vemdalen
SkiStar meddelar att utbyggnaden av ett nytt skidområde, Hovde Syd i Vemdalen, har startat. Totalt skapas 11 hektar ny pistyta.
-
Årets höjdpunkt för fjälldestinationer – r360 kundträff på Idre fjäll
r360 Resort Systems AB är leverantör av bokningssystemet r360 för resorts och destinationer i nordiska fjällen
-
Smaka på Västsverige – Lantbruket i Centrum utökar med område
Den 15–16 maj samlas lantbruksbranschen i Lidköping för Lantbruket i Centrum 2025. Årets mässa utökas med ett nytt område.
-
Växjö & Co söker efter en destinationsutvecklare
Växjö brukar kallas för den lilla världsstaden. Nu vill de förbättra platsen för sina besökare. Växjö & Co söker en destinationsutvecklare.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
Mest under Destination, Möten och Event, Museer och Utställningar samt Mat & Dryck
-
Visit Sweden – hit vill utländska turister helst resa i Sverige
Visit Swedens målgruppsanalys av potentiella Sverigebesökare visar vilka delar av landet utländska turister helst vill besöka.
-
Hotel Tylösand och SAS i nytt samarbete – lanserar spapaket
Hotel Tylösand går nu samman med SAS för att lansera "Tylösand Takeoff". Ett komplett spapaket med flyg, transfer och övernattning.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Katrineholm söker efter en driven turismansvarig
Katrineholm är den lilla platsen som gör ett stort avtryck. Det ligger drygt en timme från Stockholm, och har ett...
-
Gårdsförsäljning – Stärk synligheten digitalt som dryckesproducent
Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen so...
-
SkiStar – nytt avtal med easyJet skapar fortsatt internationell tillväxt
Lågprisflygbolaget easyJet stärker sin närvaro i Skandinavien och lanserar två nya direktlinjer från Storbritanni...
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – mars 2025
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
-
Gästbloggare
-