-
Så blir det ”nya” hotellet i Åre
Länge verkade det oklart vilken riktning utvecklingen av Holiday Club Åre skulle ta men nu är allt glasklart.
Ett nytt koncept har arbetats fram för att locka barnfamiljer till en aktiv semester året runt. Hotellet i Åre skall andas rörelseglädje och mat som kroppen tycker om.
”- Vi vill ge plats för tid tillsammans och uppmuntra familjer till mer aktivitet och rörelse. Barn sitter allt mer still och är som mest stillasittande när de är med sina föräldrar. Det vill vi vara med och ändra på”, säger Pernilla Gravenfors, VD för Holiday Club Åre.
Hon fortsätter: ”-När du bor hos oss kan du följa med oss ut på fjället eller ut på sjön. Vi visar dig våra guldkorn på fjället och lånar ut utrustning. Det ska vara enkelt att röra på sig och upptäcka Åre”.
Under hösten 2016 sker en stor ombyggnation där det blir fler mötesplatser och mer ljus i de gemensamma ytorna. Mycket kommer att byggas i trä med inslag av stora glaspartier. Gästerna kommer att kunna njuta av mer utsikt, en mysig och intim känsla i restaurangen och ett nytt stort gym på taket med utsikt över naturen.
Byggnationerna på hotellet i Åre beräknas vara klara till skidsäsongen börjar.
Men redan i somras började man erbjuda Active Inklusive till gästerna som innebär att de får följa med till personalens favoritställen i Åre. Det har blivit både crawl i Åresjön, MTB-cykling och hundpromenader med fjällhundar.
”- Vi vill inspirera utan pekpinnar och engagera våra gäster att tänka hållbart genom att servera mat som gör gott för hela familjen, för miljön och oss själva. Hos oss ska man äta både gott och hälsosamt”, menar Pernilla Gravenfors.
Utvecklingen av nya Holiday Club Åre initierades av Holiday Club Sports & Spa Hotels AB som äger driften av Holiday Club i Åre. Holiday Club Sports & Spa Hotels AB ägs av Holiday Club Resorts OY, Mats Svensson via bolag samt Pernilla Gravenfors.
Filmen om hur hotellets restaurang utvecklas.
Filmen om den nya aktivitetshubben på hotellet.
Källa: Holiday Club Åre
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Holiday Club Åre
-
Vasamuseet och Lidl Sverige samarbetar för att stötta skeppet Vasa
Skeppet har överlevt i snart 400 år – men nu behöver hon ny stöttning. Vasamuseet och Lidl Sverige samarbetar för det ändamålet.
-
Swedavia – Arlandas tillgänglighet behöver stärkas
Stockholmsregionens antal flygförbindelser har minskat mellan åren 2023 och 2025. Det visar årets rapport från Copenhagen Economics.
-
Moder-Bokun-partnerskapet – En ny definition av upplevelsedriven gästfrihet
Partnerskapet möjliggör att förena rumshantering, upplevelser och global distribution i ett enda sömlöst flöde
-
Johanna Hemming blir ny vd för Visit Dalarna
Tillträder den 1 mars 2026
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – oktober 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild av besöksnäringen. Utvecklingen för destinationen fortsätter att vara positiv.
-
Upplevelser som utvecklar platser – slutkonferens för Interreg-projektet Upplevelsenäring
Projektet har varit ett gränsöverskridande samarbete mellan Trollhättan, Lysekil och Fredrikstad
-
Starkt bokningstryck inför SkiStars säsongsöppning – rekordintresse för jul och nyår i fjällen – uppdaterad
Gynnsam kalender som ger många skiddagar på få semesterdagar i jul och nyår märks i bokningsläget på Skistars destinationer
-
Från synlighet till lönsamhet – så bygger du en digital närvaro som säljer
Allt fler resenärer söker, jämför och bokar digitalt. Med Visit Swedens nya guide lär du dig steg för steg hur du stärker din digitala närvaro – och får fler bokningar på köpet
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 46 2025
Mest under Destination, Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Stöd/utmärkelser/initiativ
-
Julstaden Göteborg lyser upp – här är höjdpunkterna
När vintermörkret sänker sig över Göteborg tänds Julstaden som i år bjuder på både nya och välkända inslag för alla åldrar.
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Julstaden Göteborg lyser upp – här är höjdpunkterna
När mörkret sänker sig över Göteborg tänds Julstaden som i år bjuder på både nya och välkända inslag. Från storsl...
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa, och till 2027 introduceras en helt ny B2B-del. För att utveckla och driva ...
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö S...
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare med stark genomförandef...
-
-
Gästbloggare
-