-
Så skall vi bli marknadsledande inom eventplanering
Fredrik Berglund, VD, Invajo International AB
Du är Vd för Invajo, ett bolag som driver en eventplattform. Berätta om ert företag!
Invajo är en tjänst för dem som vill hantera inbjudningar, bokningar, deltagare eller sälja biljetter på ett väldigt enkelt och effektivt sätt.Det är en ren onlinetjänst som både finns i en gratis- och betalversion.Vilka är era kunder?
Vi har en väldigt bred kundbas, allt från de största bolagen som Bilia, Atlas Copco, Fabege och Lindex till de mest högprofilerade eventbyråerna eller anläggningar som Fotografiska och Hilton. Men också rena föreningar och privatpersoner. Vem som helst som behöver hantera deltagare kan använda sig av Invajo.Vad skiljer er produkt från andras?
I huvudsak så handlar det om användarvänlighet, funktioner och pris. Vidare så är vi väldigt aggressiva i vår produktutveckling med nya funktioner som adderas i snabb takt.Ni har även ett samarbete med mässan Möten & Events, vad innebär det?
Det är ganska enkelt, vi har haft ett samarbete på flera fronter som nu under mässan innebär att mötesindustrins branschfest bokas och hanteras genom Invajo.Hur har ni finansierat ert företag?
Jag grundade och finansierade starten av bolaget, men har också tagit in externa finansiärer. Nyligen fick vi en ny finansiär och delägare, riskkapitalbolaget Speed Ventures. Bakom bolaget står entreprenören Johan Staël von Holstein tillsammans med en av Sveriges mest välkända investerare, Harald Mix, grundaren av Altor.Jag känner Johan sen tidigare och har haft med honom i andra bolag jag startat så jag tycker det är känns väldigt kul. Att Harald Mix ligger bakom ser vi som en både krydda och garant.
Vad tror du om framtiden för den här typen av tjänster?
Dels kan vi räkna med att det både kommer komma fler aktörer men också att ett antal som kommer att stänga ned. Inte minst bland de något äldre produkterna som ofta sitter i en teknisk struktur och prisbild som är svår att försvara.Antal användare av onlinetjänster för hela eller delar av sin deltagarhantering kommer oavsett att växa markant. Vi ser än så länge bara början.
Hur ser kundtillväxten ut?
Vi växer i en allt snabbare takt på alla fronter för varje dag som går, både gällande antal arrangörer, event och deltagare. Vi har ett bra gäng som gör ett grymt jobb i en växande marknad som vi tänkte leda.Vill du veta mer? Gå in på Invajos hemsida!
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Invajo
-
HRF – husbilssemestrar ger bra klirr i kommunkassan
Hur stor roll spelar egentligen husbilsturismen för en kommuns lokala näringsliv? Mycket visar HRF:s årliga undersökning.
-
Nyköping satsar på friluftslivet – upp 18 platser i Årets friluftskommun
Kommunen har satsat på ett långsiktigt och strategiskt arbete, med målet att göra friluftslivet mer tillgängligt för alla.
-
Visita – tilltagande ökningstakt på hotellmarknaden i oktober
I oktober ökade antalet belagda hotellrum med 6 procent jämfört med samma månad 2024. Det visar en stark utveckling enligt Visita.
-
Parks and Resorts – besöksrekord under Halloween i nöjesparkerna
Gröna Lund, Kolmården och Furuvik som ingår i Parks and Resorts har alla slagit besöksrekord under årets Halloween-säsong.
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa. 2027 introduceras en helt ny B2B-del i regi av Nordic Connect Travel
-
Mats Johannesson blir ny VD och koncernchef för Swedavia
Mats Johannesson har utsetts till ny VD för Swedavia. Han ska utveckla företaget med kundfokus, mod och tydlighet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Konstaterande...
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Över 1 800 artiklar har publicerats av press i över 70 länder sedan Visit Sweden i september lanserade de...
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Sedan början av november har Louise Bjurenvall tillträtt som ny Kommersiell chef för Resize Design. Med över 20 å...
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
Stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland är en investering med många nyttor för
-
-
Gästbloggare
-