-
Så skall vi bli marknadsledande inom eventplanering
Fredrik Berglund, VD, Invajo International AB
Du är Vd för Invajo, ett bolag som driver en eventplattform. Berätta om ert företag!
Invajo är en tjänst för dem som vill hantera inbjudningar, bokningar, deltagare eller sälja biljetter på ett väldigt enkelt och effektivt sätt.Det är en ren onlinetjänst som både finns i en gratis- och betalversion.Vilka är era kunder?
Vi har en väldigt bred kundbas, allt från de största bolagen som Bilia, Atlas Copco, Fabege och Lindex till de mest högprofilerade eventbyråerna eller anläggningar som Fotografiska och Hilton. Men också rena föreningar och privatpersoner. Vem som helst som behöver hantera deltagare kan använda sig av Invajo.Vad skiljer er produkt från andras?
I huvudsak så handlar det om användarvänlighet, funktioner och pris. Vidare så är vi väldigt aggressiva i vår produktutveckling med nya funktioner som adderas i snabb takt.Ni har även ett samarbete med mässan Möten & Events, vad innebär det?
Det är ganska enkelt, vi har haft ett samarbete på flera fronter som nu under mässan innebär att mötesindustrins branschfest bokas och hanteras genom Invajo.Hur har ni finansierat ert företag?
Jag grundade och finansierade starten av bolaget, men har också tagit in externa finansiärer. Nyligen fick vi en ny finansiär och delägare, riskkapitalbolaget Speed Ventures. Bakom bolaget står entreprenören Johan Staël von Holstein tillsammans med en av Sveriges mest välkända investerare, Harald Mix, grundaren av Altor.Jag känner Johan sen tidigare och har haft med honom i andra bolag jag startat så jag tycker det är känns väldigt kul. Att Harald Mix ligger bakom ser vi som en både krydda och garant.
Vad tror du om framtiden för den här typen av tjänster?
Dels kan vi räkna med att det både kommer komma fler aktörer men också att ett antal som kommer att stänga ned. Inte minst bland de något äldre produkterna som ofta sitter i en teknisk struktur och prisbild som är svår att försvara.Antal användare av onlinetjänster för hela eller delar av sin deltagarhantering kommer oavsett att växa markant. Vi ser än så länge bara början.
Hur ser kundtillväxten ut?
Vi växer i en allt snabbare takt på alla fronter för varje dag som går, både gällande antal arrangörer, event och deltagare. Vi har ett bra gäng som gör ett grymt jobb i en växande marknad som vi tänkte leda.Vill du veta mer? Gå in på Invajos hemsida!
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Invajo
-
SAS har lanserat flyglinjer till Kalmar och Halmstad
SAS tar ännu ett steg i sin expansion av inrikestrafiken. Den 27 januari började de att trafikera Arlanda – Kalmar och Arlanda – Halmstad.
-
Bothnian Coastal Route inleder samarbete med Best of Scandinavia
Bothnian Coastal Route presenterar stolt sitt senaste samarbete med Umeå-baserade företaget Best of Scandinavia.
-
Cityindex – mat och hotell lyfter Östersund till nya höjder
Nyligen presenterades Cityindex rapporten för Östersund. Omsättningen för stadskärnan ökade med 4 procent under 2023.
-
Allt för sjön 2025: Innovation och hållbar tillväxt i fokus
I en tid då båtbranschen står inför utmaningar visar Allt för Sjön en stark tro på mässmediet som en ovärderlig plattform.
-
Hemligheten till att få saker gjorda: Sätt ett datum
Många turismföretagare jag träffar har många bra idéer. De vill utveckla nya aktiviteter, testa en specialtur eller skapa ett grymt event, men de kommer aldrig till skott. Sätt ett datum!
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 5 2025
Mest under Destination och Mat/Dryck, men även Flyg, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Stöd/Insatser/Utmärkelser/Initiativ
-
Sverige vinner brons i prestigefyllda Bocuse d’Or 2025
Den svenske kocken Gustav Leonhardt och hans team vann brons i finalen av Bocuse d'Or 2025 den 27 januari i Lyon.
-
Grand Travel Award – Ekoturismpriset samt pris till hotell och transportörer
Den 13 februari 2025 arrangeras Grand Travel Award för 33 gången
-
Sylvia Nylin lämnar Destination Kalmar för nytt uppdrag i Sigtuna
I september 2022 började Sylvia Nylin som VD för Destination Kalmar. Nu går hon vidare till ett nytt uppdrag som VD för Destination Sigtuna.
-
Skansen ingår ett partnerskap med Stureplansgruppen
Stureplansgruppen blir från och med i år ny restauratör och kreativ partner till Skansen och Restaurang Solliden.
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Naturturismföretagen – uppdaterade branschriktlinjer för utomhusmatlagning
Nu finns det en uppdaterad version av branschriktlinjer för utomhusmatlagning från Naturturismföretagen...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 5 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination och Mat/Dryck, men äv...
-
Grand Travel Award – Ekoturismpriset samt pris till hotell och transportörer
Den 13 februari 2025 arrangeras Grand Travel Award för 33 gången. Reseindustrins egen Oscarsgala går som vanligt ...
-
Jämtland Härjedalen – BBI Travel säljer bilrundtur till Lofsdalen
Här kommer en rapport från Jämtland Härjedalen Turism om hur de har bistått en anläggning och en...
-
-
Gästbloggare
-