-
Transportföretagen söker företag som vill representera branschen
Digitalisering, automatisering, global konkurrens – och dessutom en pandemi. Transportbranschen genomgår just nu en förändring.
Transportföretagen söker nu efter medlemmar som vill berätta sin historia och därigenom visa upp goda exempel på branschens förändringsresa. Representanterna kommer att ges utrymme i Sveriges största finanstidning.
Sveriges tuffaste bransch
Det har varit en minst sagt prövande tid för stora delar av transportnäringen, i synnerhet för passagerartransporter. Samtidigt pågår sedan flera år tillbaka en större branschförflyttning där nya konsumentvaror, ökade hållbarhetsmål, digitalisering och andra faktorer ritar om kartan.
Mitt i allt detta står alla de bolag i Sverige som förflyttar passagerare och gods och som dagligen arbetar för att hålla samhället i rörelse.
”Vi är Sveriges tuffaste bransch och klarar av det mesta. Nu måste vi berätta om vad våra medlemmar har åstadkommit.” Säger Mychele Östman, kommunikationschef på Transportföretagen.
Berättelser förtjänas att lyftas fram
Det är också bakgrunden till den kampanj som Transportföretagen nu lanserar under namnet Från A till B – en bransch i förflyttning. Den syftar till att visa upp goda exempel på bolag som hittar nya lösningar, marknader och som ligger i framkant.
De utvalda medlemsföretagen kommer att ges utrymme i Sveriges största finanstidning.
”Vi vet att det finns hundratals berättelser där ute som förtjänar att lyftas fram, vi ska se till att en handfull kommer ut brett och kan stolt representera hela vår bransch.” Avslutar Mychele Östman.
Hur deltar man i kampanjen?
För att delta ska bolagen skicka en kort motiveringen till varför de är en god representant för transportbranschen till kommunikation@transportforetagen.se, därefter kommer representanter att väljas ut och kontaktas. Det enda kravet är att företaget är medlem i något av förbunden inom Transportföretagen.
Bedömningen görs löpande då branschen kommer att visas upp i flera nummer under året. Men bolag uppmanas att skicka in så snart som möjligt för att öka sina chanser att synas.
- Text: Transportföretagen
- Foto: Transportföretagen
-
O’Learys förvärvar Harrys – Målet är att bli ledande inom eatertainment i Europa
O’Learys, med fler än 110 enheter globalt, tar i och med förvärvet av Harrys, med över 20 franchise-restauranger i Sverige.
-
Kulturen ska bli en tydligare besöksanledning i Linköping
Tillväxtverket har beviljat Linköping stöd för projektet Kulturkartan. Det ska stärka kulturturismen som en besöksanledning till staden.
-
BRA vinnare i grön upphandling & nya linjer till Sälen i sommar
BRA fick nästan max poäng i en upphandling som nyligen avslutades av Kammarkollegiet. De lanserar även två linjer till Sälen i sommar.
-
Äventyrsberget Isaberg öppnar upp sommarsäsongen med flera nyheter
Isaberg har jobbat länge för att bli en åretruntanläggning. En god vintersäsong har passerat och nu väntar sommarens nyheter.
-
Göteborg utvecklar hybrida möten och evenemang
Göteborg & Co har beviljats stöd av Tillväxverket för ett projekt. Syftet är att utveckla staden som arena för hybridupplevelser.
-
Vårbudgeten: Visit Swedens Svemestersatsning får ytterligare tio miljoner
Det är Centerpartiet som har tagit initiativ till insatsen för att stötta besöksnäringen
-
Besöksnäringsnyheter relaterade till Coronakrisen 6-9 april 2021
Med fokus på positiva rapporter och fler förlängda stöd med reaktioner och BRA som lyfter igen
-
Tre av fyra bussföretag tappade minst 80 procent av beställningstrafiken 2020
Pandemin har slagit hårt mot den svenska bussbranschen, särskilt mot turist- och beställningstrafiken. En ny rapport visar dystra siffror.
-
Varberg – Så ska #naturkarma skapa omtanke om naturen
Nu lanserar Varbergs kommun #naturkarma – en kampanj som på ett inspirerande sätt lyfter budskapen i Allemansrätten.
-
BRA börjar flyga på Bromma igen och öppnar bokningen för de 10 första flyglinjerna
Nu står det klart att BRA börjar flyga större delen av sina inrikeslinjer till och från Bromma med start den 12 maj.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Besöksnäringsnyheter relaterade till Coronakrisen 29 mars-1 april 2021
Den gångna veckan har det verkligen varit ömsom vin ömsom vatten med flera beslut om förlängda restriktioner men ...
-
Stort intresse för svensk naturturism i internationell press trots pandemin
Visit Sweden avslutade under 2020 en femårig insats på uppdrag av Näringsdepartementet och tillsammans me...
-
Satu Andersson blir ny VD för Holiday Club Åre
Holiday Club Åre tar nästa utvecklingssteg genom rekryteringen av Satu Andersson som ny VD. Hon har en lång karri...
-
Vårbudgeten: Visit Swedens Svemestersatsning får ytterligare tio miljoner
I vårbudgeten som presenteras på torsdag kommer Visit Sweden att tilldelas ytterligare tio miljoner kronor som i ...
-
-
Gästbloggare
-