-
Trender och hållbarhet i fokus på mässa
För den som arbetar inom besöksnäringen så gäller det att hålla koll på trenderna och arbeta med hållbarhet. Under leverantörsmässan för hotell och konferens, Lounge Event, i Stockholm den 10-11 januari fokuserar man just på dessa två ämnen. Ett bra tillfälle för dig som vill uppdatera kunskaperna och utöka sitt nätverk.
Gott ledarskap skapar hållbarhet
På mässan kommer Jan-Peter ”JP” Bergkvist från företaget SleepWell att leda ett samtal om hur hållbart ledarskap är en förutsättning för framgång. Det gäller att företaget är både ansvarsfullt och engagerar sig för hållbarhet bland annat för att locka till sig de bästa medarbetarn I samtalet deltar:
Caroline Strindmar, tidigare Hållbarhetschef, Yasuragi & Sustainability Project leader Nordic Choice
Trenderna inom möten presenteras
Under mässan kan man prata med utställarna och få veta mer om vilka trender som gäller just nu inom design, inredning, teknik, utrustning, säkerhet, digitalisering och diverse tjänster. Det ges också tillfälle att deltaga i olika seminarier.
Bibi Rydbacken från Svenska Möten kommer att berätta om kommande mötestrender och om hur man kan förbereda sig inför dem. Under seminariet presenteras resultatet av den kundundersökning om svenskars mötesvanor som Svenska Möten har genomfört.
Om Lounge Event
Lounge Event är en mötesplats för hotell- och konferensbranschen i Norden med inriktning på inredning, tekniska lösningar, boknings– och säkerhetssystem mm. Ja, allt som behövs i form av produkter och tjänster för en fungerande verksamhet, förutom mat & dryck.
Mässan arrangeras för andra gången på Stockholm Waterfront Congress. I år är mässan ännu större än förra året.
Under mässan kan besökarna mingla bland utställarna och deltaga i seminarier. Att besöka utställningen och seminarierna är kostnadsfritt men du behöver registrera dig innan. Här kan du anmäla dig.
En nyhet för i år är ett temaseminarium för husfruar. Här kan du läsa hela seminarieprogrammet.
Källa: Lounge Event
Ovan artikel är en annons.
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Bra mässor
-
Pontus Frithiof lanserar Matmanifest – ny milstolpe i Hållbarhet 360
Pontus Group, ledd av entreprenören Pontus Frithiof, tar ett stort kliv i sitt hållbarhetsarbete genom lanseringen av ett Matmanifest.
-
Visita – en viss ökning på hotellmarknaden i maj
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i maj med 2 procent samtidigt som hotellrumspriserna minskade. Det visar statistik från Visita.
-
Swedish Lapland – ny flyglinje mellan Zürich och Luleå
Schweiziska flygbolaget Edelweiss etablerar en ny flyglinje från Zürich till Luleå Airport under vintersäsongen 2025/2026.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 25 -25
Mest om Destination, Hållbarhet/Tillgänglighet, Rapporter och Stöd/Utmärkelser/Initiativ
-
Cykelleden Skåne får pris för tillgänglighet och nytänkande
Cykelleden Skåne är vinnare av Cykelplaneringspriset 2025. Utmärkelsen delas ut årligen av föreningen Svenska Cykelstäder.
-
Fjällcykling på fyra fjäll – ett resultat av samverkan
Två destinationer, fyra anläggningar och sex företag i Härjedalen har med hjälp av samverkan skapat ett unikt paket.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – maj 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild om besöksnäringen baserad på statistik. Maj hade en hög hotellbeläggning.
-
Internationella intresset för Coolcation i Sverige verkar inte svalna
Förra sommarens kanske hetaste resetrend Coolcation har inte svalnat visar en undersökning från Visit Sweden.
-
Stockholms stad behåller Stockholmsmässan i sin ägo
I marknadsläget har det visat sig svårt att hitta en köpare till Stockholmsmässan. Processen att sälja har avbrutits och staden fortsätter att utveckla den i egen regi.
-
Svenskarnas sommarplaner: natur och tid med familjen
En ny undersökning från SkiStar visar att svenskarnas sommarplaner i präglas av ett intresse för natur och tid med familjen
Ett svar till “Trender och hållbarhet i fokus på mässa”
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Svensk semester behöver en omstart – för både personer och platser
Sverige stänger ner i juli. Varje år tar en majoritet av svenskarna sin semester just då, ofta i ett enda långt s...
-
Stua AB inleder planerad avveckling av verksamheten
Efter drygt två decennier som en samlande kraft för besöksnäring och regional utveckling i Sörmland, har styrelse...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 24 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang, Hållbarhe...
-
Nature Travels erbjuder paket hos Nordic Husky Farm
Det brittiska företaget Nature Travels har introducerat ett nytt paket i sin repertoir. Detta tack vare kontakter...
-
-
Gästbloggare
-
Hejsan, jag undrar om denna mässa kan vara något för mig? Jag har ett företag som tillverkar och säljer bebiskläder i bambu. Vi har högt hållbarhetstänk genom hela företaget och känner att det är viktigt att nå ut till denna kundkrets. Skulle det vara möljligt för oss att bli utställare på er mässa? Kika gärna på bambookidz.se och se vad ni tycker.