-
Vår Gård tar hem titeln Årets Konferensanläggning 2022
Årets vinnare i kategorin Årets Konferensanläggning gick till Vår Gård Saltsjöbaden som stod mot konkurrenter som Grand Hotel Saltsjöbaden och Viking Line.
“Vi är så glada och och tacksamma för utmärkelsen som är ett kvitto på att vår uthållighet, vår långsiktiga strategi och vårt outtröttliga driv ger resultat. Denna period har verkligen handlat om att anpassa sig och vara att lyhörd för både omvärlden och våra gästers behov. Att våga satsa under motgångar och inkludera både medarbetare och gäster i resan framåt har varit avgörande för vår utveckling och position idag.” Säger Kadi Upmark som är VD för Vår Gård
Prisutdelningen tog plats i Nacka Strandmässan och är ett årligt event som anordnas av Nacka Företagarträff. Här lyfts framgångsrika Nackaföretag fram för att hylla vikten av utveckling och inspiration i näringslivslivet.
Motivering till vinnaren:
”Med framträdande optimism och drivkraft samt innovativa lösningar för besöksnäringen och samhället i stort så lyckas anläggningen ta sig igenom svåra utmaningar och samtidigt växa. De kombinerar känslan av stammisställe med att välkomna nya besökare. De har ett klientel av ”co-workers” som bidrar till en levande atmosfär även dagtid. Med ett omtalat engagemang för närområdet har de blivit ett kärt lokalt vattenhål. Men även ett varumärke som sträcker sig en bra bit utanför Nacka. Detta gör vårt val till en klar vinnare”.
Vår Gård har sedan 1924 varit en destination med fokus på möten mellan människor. De fortsätter att utveckla sitt koncept och erbjudande mot både privatmarknad och företagskunder. Med stort engagemang och ansvarstagande för en hållbar och inkluderande framtid.
Vår Gård vann titeln även 2018 för sitt engagemang som involverar och inspirerar till en fantastisk mötesupplevelse.
- Text: Vår Gård
- Foto: Vår Gård
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
-
Gästbloggare
-