-
Så skall vi bli marknadsledande inom eventplanering
Fredrik Berglund, VD, Invajo International AB
Du är Vd för Invajo, ett bolag som driver en eventplattform. Berätta om ert företag!
Invajo är en tjänst för dem som vill hantera inbjudningar, bokningar, deltagare eller sälja biljetter på ett väldigt enkelt och effektivt sätt.Det är en ren onlinetjänst som både finns i en gratis- och betalversion.Vilka är era kunder?
Vi har en väldigt bred kundbas, allt från de största bolagen som Bilia, Atlas Copco, Fabege och Lindex till de mest högprofilerade eventbyråerna eller anläggningar som Fotografiska och Hilton. Men också rena föreningar och privatpersoner. Vem som helst som behöver hantera deltagare kan använda sig av Invajo.Vad skiljer er produkt från andras?
I huvudsak så handlar det om användarvänlighet, funktioner och pris. Vidare så är vi väldigt aggressiva i vår produktutveckling med nya funktioner som adderas i snabb takt.Ni har även ett samarbete med mässan Möten & Events, vad innebär det?
Det är ganska enkelt, vi har haft ett samarbete på flera fronter som nu under mässan innebär att mötesindustrins branschfest bokas och hanteras genom Invajo.Hur har ni finansierat ert företag?
Jag grundade och finansierade starten av bolaget, men har också tagit in externa finansiärer. Nyligen fick vi en ny finansiär och delägare, riskkapitalbolaget Speed Ventures. Bakom bolaget står entreprenören Johan Staël von Holstein tillsammans med en av Sveriges mest välkända investerare, Harald Mix, grundaren av Altor.Jag känner Johan sen tidigare och har haft med honom i andra bolag jag startat så jag tycker det är känns väldigt kul. Att Harald Mix ligger bakom ser vi som en både krydda och garant.
Vad tror du om framtiden för den här typen av tjänster?
Dels kan vi räkna med att det både kommer komma fler aktörer men också att ett antal som kommer att stänga ned. Inte minst bland de något äldre produkterna som ofta sitter i en teknisk struktur och prisbild som är svår att försvara.Antal användare av onlinetjänster för hela eller delar av sin deltagarhantering kommer oavsett att växa markant. Vi ser än så länge bara början.
Hur ser kundtillväxten ut?
Vi växer i en allt snabbare takt på alla fronter för varje dag som går, både gällande antal arrangörer, event och deltagare. Vi har ett bra gäng som gör ett grymt jobb i en växande marknad som vi tänkte leda.Vill du veta mer? Gå in på Invajos hemsida!
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Invajo
-
Med hotell- och resortsystemet Moder får du allt i ett – Läs hur!
Ett modernt, intuitivt bokningssystem utformat för att förena alla verksamhetsområden i en intelligent plattform
-
Destination Jönköping satsar på ett stärkt värdskap
Nu nylanserar Destination Jönköping sin turistwebb, utbildar fler InfoPoints och tar fram inspirerande filmer om värdskap.
-
Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad är Årets kvinnor i besöksnäringen
Visitas utmärkelse "Årets kvinna i besöksnäringen" tilldelas Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad, ägare av familjeföretaget Sabis.
-
Sjuhäradsrundan har invigts – ny regional cykelled i Västsverige
Den 9 maj invigdes Sjuhäradsrundan, en ny regional cykelled i Västsverige som bjuder på skogar, sjölandskap och landsbygd.
-
SJ och SkiStar samarbetar – fler ska kunna välja tåg till fjällen
SJ och SkiStar inleder ett samarbete för att få fler att välja tåget till skid- och sommarsemestern i de svenska fjällen.
-
Två länder på en resa: Gränslandet – där Norge och Sverige möts
Gränslandet är området där Norge och Sverige smälter samman. Här är tips på unika boenden och upplevelser där.
-
Två tyska kryssningsfartyg kommer till Härnösand och Höga Kusten
De två tyska rederierna Phoenix Reisen och Hapag Lloyd kommer till Härnösand i år. Därmed blir det åtta kryssningsanlöp under säsongen.
-
Destination Östersund vinner värdskapspris för personliga AI-guider
Destination Östersund har tilldelats Visitas pris ”Bästa värdskap inom turistinformation 2024” för sina målgruppsanpassade AI-guider.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Mest under Destination, Boende samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
Snart tar bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Samtidigt ser Visit Sweden att intresset för bastu och kallbad växer.
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige för att underlätta arbetet med att kommunicera om l...
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
I vår tar den heta bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Med låten Bara bada bastu bjuder gruppen K...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende samt Konstate...
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
En ny produkt som inte enbart berör Sweden by Bike och alla cykelturister, utan även besöksnärin...
-
-
Gästbloggare
-