-
Visit Värmland lanserar dejtinginspirerad kampanj
Fem snabba frågor. En flirtig presentation. Och plötsligt har du matchat med ett kafé, en vandringsled eller ett museum. Nu lanserar Visit Värmland en kampanjwebb där du matchar dig fram till ditt nästa värmländska resmål.
Ett roligt sätt att upptäcka Värmland
Hur presenterar man en hel region på ett nytt och engagerande sätt? Visit Värmlands svar är en digital kampanj där man får matcha med resmål – och kanske hitta sin nya favoritplats i processen.
”Vi ville skapa ett roligt och oväntat sätt att upptäcka Värmland. Det finns så många unika besöksmål här, och vi tror att många är nyfikna på hur dejtingappar fungerar. Då blir det här ett kul sätt att få testa detta och samtidigt få inspiration till sin nästa resa.” Säger Sanna Kvicklund, kommunikatör på Visit Värmland.
Varje besöksmål har en egen profil
På den nya kampanjsajten får användaren först svara på fem snabba frågor om sina preferenser – såsom stad eller landsbygd, mysigt café eller lyxig middag, avkoppling eller puls & fart. Därefter visas förslag på besöksmål som passar just de valen.
Varje plats har en egen dejtingprofil med bilder och en flirtig presentationstext. När du matchar får du ett meddelande där du kan lära känna platsen ännu bättre.
Totalt finns det över 100 besöksmål med i kampanjen, från alla 18 kommuner i Värmland. Här hittar du Visit Värmlands nya matchningssajt.
Jakten på 300 kärleksbrev i Värmland
Under sommaren startar också jakten på 300 kärleksbrev som kommer att gömmas vid olika besöksmål runt om i Värmland. Breven blir en uppföljning på lanseringen. De uppmanar den som hittar dem att gå in på sajten och hitta sin nästa match. I fem av breven döljer sig dessutom så kallade “golden tickets”, som kan bytas in mot presentboxar fyllda med värmländska godsaker och upplevelser.
Kampanjen är framtagen av Visit Värmland i samarbete med byråerna Bulldozer och Nobox.
”Vi vet att många är nyfikna på hur dejtingappar fungerar – oavsett om man använder dem eller inte. Det här greppet väcker både leenden och reslust, och visar upp regionen på ett sätt som känns både tillgängligt och inspirerande.” Säger Frida Jansson Högberg, kommunikatör på Visit Värmland.
Läs mer om Värmland på Turismnytt här.
- Text: Visit Värmland
- Foto: Visit Värmland
-
Wasaline blir Östersjöns första koldioxidneutrala rederi
Wasaline har tecknat ett biogas-avtal med Gasum, samt ett Fuel EU Maritime-pooling avtal med Stena Line. Rederiets klimatmål är därmed nått.
-
Visita – en viss ökning på hotellmarknaden i juli
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade med drygt 3 procent i juli enligt Visita. Dock minskade hotellrumspriserna.
-
Ghost Ships – ny utställning på Sjöhistoriska museet om vraken i Östersjön
Den 4 september öppnar Sjöhistoriska museet dörrarna till Ghost Ships – en ny utställning om vrak som vilar på Östersjöns botten.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 33 -25
Mest om Evenemang, Mat och dryck samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Projektledare möte och kongresser sökes till Helsingborg Arena
Helsingborg Arena är en välbesökt mötesplats. Nu söker verksamheten en strategisk och relationsbyggande projektledare.
-
Vitlycke museum – bronsåldersfestival tillbaka för andra året
Den 21–24 augusti bjuder Vitlycke museum i Tanum in till Bronze Age Festival. Besökare från hela världen tar del av vår historia.
-
Världspremiär för Benke Rydmans scenshow baserad på Aviciis musik
Den 29 augusti är det premiär för Benke Rydmans nya scenshow Lonely Together på Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm.
-
Stark efterfrågan – SkiStar rekryterar tusentals nya medarbetare
Intresset för skidresor är fortsatt hög inför vintersäsongen. Nu rekryterar SkiStar tusentals för att hitta nya stjärnor till sina team.
-
Branäs summerar en lyckad sommar 2025
Med lyckade event, populära sommarnyheter och ett strålande väder har allt fler upptäckt destinationen Branäs i sommar.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – juli 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild om besöksnäringen. Juli bjöd på fint väder och en hög snittbeläggning på hotell.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 32 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan med lite glest nyhetsflöde är det mest under...
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – juli 2025
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
First Camp stärker närvaron i Värmland – förvärvar Sommarviksgruppen
First Camp, Skandinaviens största kedja för campingar och resorts, fortsätter sin expansion. Nu ...
-
Stark efterfrågan – SkiStar rekryterar tusentals nya medarbetare
Att tillbringa vintern på skidor tillsammans med familj och vänner i fjällen har i många år varit en uppskattad o...
-
-
Gästbloggare
-