-
Visit Värmland lanserar dejtinginspirerad kampanj
Fem snabba frågor. En flirtig presentation. Och plötsligt har du matchat med ett kafé, en vandringsled eller ett museum. Nu lanserar Visit Värmland en kampanjwebb där du matchar dig fram till ditt nästa värmländska resmål.
Ett roligt sätt att upptäcka Värmland
Hur presenterar man en hel region på ett nytt och engagerande sätt? Visit Värmlands svar är en digital kampanj där man får matcha med resmål – och kanske hitta sin nya favoritplats i processen.
”Vi ville skapa ett roligt och oväntat sätt att upptäcka Värmland. Det finns så många unika besöksmål här, och vi tror att många är nyfikna på hur dejtingappar fungerar. Då blir det här ett kul sätt att få testa detta och samtidigt få inspiration till sin nästa resa.” Säger Sanna Kvicklund, kommunikatör på Visit Värmland.
Varje besöksmål har en egen profil
På den nya kampanjsajten får användaren först svara på fem snabba frågor om sina preferenser – såsom stad eller landsbygd, mysigt café eller lyxig middag, avkoppling eller puls & fart. Därefter visas förslag på besöksmål som passar just de valen.
Varje plats har en egen dejtingprofil med bilder och en flirtig presentationstext. När du matchar får du ett meddelande där du kan lära känna platsen ännu bättre.
Totalt finns det över 100 besöksmål med i kampanjen, från alla 18 kommuner i Värmland. Här hittar du Visit Värmlands nya matchningssajt.
Jakten på 300 kärleksbrev i Värmland
Under sommaren startar också jakten på 300 kärleksbrev som kommer att gömmas vid olika besöksmål runt om i Värmland. Breven blir en uppföljning på lanseringen. De uppmanar den som hittar dem att gå in på sajten och hitta sin nästa match. I fem av breven döljer sig dessutom så kallade “golden tickets”, som kan bytas in mot presentboxar fyllda med värmländska godsaker och upplevelser.
Kampanjen är framtagen av Visit Värmland i samarbete med byråerna Bulldozer och Nobox.
”Vi vet att många är nyfikna på hur dejtingappar fungerar – oavsett om man använder dem eller inte. Det här greppet väcker både leenden och reslust, och visar upp regionen på ett sätt som känns både tillgängligt och inspirerande.” Säger Frida Jansson Högberg, kommunikatör på Visit Värmland.
Läs mer om Värmland på Turismnytt här.
- Text: Visit Värmland
- Foto: Visit Värmland
-
Vänersamarbetet – stort intresse för strand- och stadsnära fiske
2021 publicerades en digital fiskekarta för Vänern. Den har passerat 1 miljon visningar, vilket visar att det finns ett stort intresse för fiske.
-
Katrineholm – sommarkonserter med Marit Bergman och Jonathan Johansson
Katrineholm satsar på två gratiskonserter i sommar. Det ska bidra till att stärka kommunens attraktionskraft.
-
Stua AB inleder planerad avveckling av verksamheten
Efter 23 år som en kraft för besöksnäringen i Sörmland, har styrelsen för Stua beslutat att inleda en planerad avveckling av verksamheten.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 24 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering och Stöd/Insatser/Utmärkelser/Initiativ Destination Nu bli...
-
Svensk semester behöver en omstart – för både personer och platser
I denna debattartikel tar Linda Vismer upp att vi behöver tänka på ett annat sätt när det gäller semester.
-
Nature Travels erbjuder paket hos Nordic Husky Farm
Det brittiska företaget Nature Travels har introducerat ett nytt paket. Tack vare kontakt med svenska Nordic Husky Farm via JHT:s projekt Välkommen åter.
-
Krönika: Hur gör vi turismen till något större?
I en krönika ställer Anna-Paula Jonsson den närmast filosofiska frågan.
-
Debattartikel – Rädda Bohusläns stränder från Europas skräp
En debattartikel från Bohusläns kustkommuner och Västkuststiftelsen om att det statliga anslaget för strandstädning har minskat drastiskt.
-
Fotbollsfest i Göteborg – EM-matcher visas på storbild i sommar
När fotbolls-EM för damer avgörs i Schweiz i juli kan göteborgare följa det på storbild gratis på Ullevi Plaza och i Hammarkullen.
-
Svenska regionala flygplatser – Gärna utredningar men nu behövs beslut
Arlandautredningen är klar. Samtidigt görs ytterligare utredningar. Vad flygplatserna behöver är beslut enligt Svenska regionala flygplatser.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Svenska regionala flygplatser – Gärna utredningar men nu behövs beslut
Arlandautredningen är klar. Samtidigt ges direktiv för ytterligare en utredning för övriga flygplatser. Men vad F...
-
Nu ska Lidköping och Linköping stoppa förväxlingen av städerna
Svenska och internationella besökare, studenter och till och med Abba-Benny – det är många som blandar ihop Lidkö...
-
Svensk semester behöver en omstart – för både personer och platser
Sverige stänger ner i juli. Varje år tar en majoritet av svenskarna sin semester just då, ofta i ett enda långt s...
-
Krönika: Hur gör vi turismen till något större?
Det låter kanske som en filosofisk fråga. Ändå är det just den frågan jag ofta hör – även om den kanske oftare fo...
-
-
Gästbloggare
-