-
6 ESS-destinationer kammar hem vinst i World Travel Awards
Det var med stor glädje som ESS Group nåddes av nyheten att sina 11 nomineringar i den internationella tävlingen World Travel Awards inte bara givit en vinst, utan hela sex stycken.
”Vinna pris är alltid kul, men speciellt roligt är det med World Travel Awards. Just kombinationen av röster från både en internationell erkänd jury med kvalificerade res-och hotellproffs och från gäster som faktiskt bott på våra destinationer gör att priserna verkligen är ett erkännande för oss.” Säger Jonas Stenberg, VD för ESS Group.
Applåderna vill företaget först och främst skicka till de medarbetare som jobbar på destinationerna. Priserna i sig ett är kvitto på att nivån håller den höga kvalitén ESS Group vill uppnå. Även om det krävs passion för att skapa framgångsrika koncept så kommer allt ner till team, driv och gemenskap. Det har alla de här destinationerna lyckats med.
Priserna i Sverige gick till:
Ystad Saltsjöbad – Sweden’s Leading Resort 2024
Hotel Pigalle – Sweden’s Leading Hotel 2024:
Jacy’z Hotel Resort – Sweden’s Leading Business Hotel 2024:
MJ’s Hotel – Sweden’s Leading Boutique Hotel 2024:I Norge och Danmark blev det Fýri Resort som mottog Norway’s Leading Resort 2024. Samt Marienlyst som blev Denmark’s Conference Hotel 2024.
”Att vi vinner sådana titlar i Norge och Danmark är otroligt hedrande. Vi har länge känt att Fyri och teamet där uppe är bäst i Norge men vi är å andra sidan inte så objektiva. Att World Travel Awards känner det vi känner är fantastiskt. Marienlyst är vår största destination sett till rum och mötesytor och har länge varit ledande på B2B där vi också investerat mycket i just nya möteslokaler.” Berättar Jonas Stenberg.
Avslutningsvis, stort tack till alla som röstat. ESS Group uppskattar det enormt. Snart blir det öppning av nya Hjortviken Country Club i Hindås strax utanför Göteborg och Maryhill Estate i Glumslöv, Landskronas kommun.
Läs mer om ESS Group på Turismnytt här.
- Text: ESS Group
- Foto: ESS Group
-
Pontus Frithiof lanserar Matmanifest – ny milstolpe i Hållbarhet 360
Pontus Group, ledd av entreprenören Pontus Frithiof, tar ett stort kliv i sitt hållbarhetsarbete genom lanseringen av ett Matmanifest.
-
Visita – en viss ökning på hotellmarknaden i maj
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i maj med 2 procent samtidigt som hotellrumspriserna minskade. Det visar statistik från Visita.
-
Swedish Lapland – ny flyglinje mellan Zürich och Luleå
Schweiziska flygbolaget Edelweiss etablerar en ny flyglinje från Zürich till Luleå Airport under vintersäsongen 2025/2026.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 25 -25
Mest om Destination, Hållbarhet/Tillgänglighet, Rapporter och Stöd/Utmärkelser/Initiativ
-
Cykelleden Skåne får pris för tillgänglighet och nytänkande
Cykelleden Skåne är vinnare av Cykelplaneringspriset 2025. Utmärkelsen delas ut årligen av föreningen Svenska Cykelstäder.
-
Fjällcykling på fyra fjäll – ett resultat av samverkan
Två destinationer, fyra anläggningar och sex företag i Härjedalen har med hjälp av samverkan skapat ett unikt paket.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – maj 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild om besöksnäringen baserad på statistik. Maj hade en hög hotellbeläggning.
-
Internationella intresset för Coolcation i Sverige verkar inte svalna
Förra sommarens kanske hetaste resetrend Coolcation har inte svalnat visar en undersökning från Visit Sweden.
-
Stockholms stad behåller Stockholmsmässan i sin ägo
I marknadsläget har det visat sig svårt att hitta en köpare till Stockholmsmässan. Processen att sälja har avbrutits och staden fortsätter att utveckla den i egen regi.
-
Svenskarnas sommarplaner: natur och tid med familjen
En ny undersökning från SkiStar visar att svenskarnas sommarplaner i präglas av ett intresse för natur och tid med familjen
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Svensk semester behöver en omstart – för både personer och platser
Sverige stänger ner i juli. Varje år tar en majoritet av svenskarna sin semester just då, ofta i ett enda långt s...
-
Stua AB inleder planerad avveckling av verksamheten
Efter drygt två decennier som en samlande kraft för besöksnäring och regional utveckling i Sörmland, har styrelse...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 24 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang, Hållbarhe...
-
Nature Travels erbjuder paket hos Nordic Husky Farm
Det brittiska företaget Nature Travels har introducerat ett nytt paket i sin repertoir. Detta tack vare kontakter...
-
-
Gästbloggare
-