-
Hotellgästers behov skapar digitala lösningar
Nu skapar hotellgästers behov fler digitala tjänster.
Hotellkedjan Best Western Hotels & Resorts genomför nu sin största digitala satsning någonsin.
Tillgängligör lokala erbjudanden
Bolaget lanserar en global webbsajt där innehållet är baserat på hotellgästers åsikter om vad som är viktigt för just dem. Innehållet kommer att skilja sig åt mellan olika länder och tas fram genom att man analyserar den lokala marknaden, globala trender och den digitala marknaden inom den internationella besöksnäringen. Designen på sajten är utformad för mobilen och surfplattan.
Syftet med sajten är att maximera bokningsupplevelsen och tillgängliggöra lokala erbjudanden. Man vill också höja servicen gentemot sina lojalitetsmedlemmar. Sajtbesökarna kommer också att kunna ta del av hotel ratings från TripAdvisor vilket kan underlätta valet av hotell.
”- Eftersom vi är en av världens största hotellkedjor är det viktigt att vi kan nå ut med erbjudanden och information som är specifik för våra lokala marknader”, säger Per Telander, Web Strategy Manager på Best Western Hotels & Resorts och skandinavisk projektledare för den nya plattformen.
”- Vi vill förenkla bokningsprocessen för resenärer på språng, samtidigt som vi tror att den förenklade processen också underlättar för första-gångs-användaren”, fortsätter Per Telander.
Initiativet för den nya plattformen kom från USA men den skandinaviska organisationen har tagit en aktiv roll i kravställningen och utformningen av de skandinaviska sajterna.
Källa: Best Western Hotels & Resorts
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Best Western Hotels & Resorts
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
-
Gästbloggare
-