-
Hotellgästers behov skapar digitala lösningar
Nu skapar hotellgästers behov fler digitala tjänster.
Hotellkedjan Best Western Hotels & Resorts genomför nu sin största digitala satsning någonsin.
Tillgängligör lokala erbjudanden
Bolaget lanserar en global webbsajt där innehållet är baserat på hotellgästers åsikter om vad som är viktigt för just dem. Innehållet kommer att skilja sig åt mellan olika länder och tas fram genom att man analyserar den lokala marknaden, globala trender och den digitala marknaden inom den internationella besöksnäringen. Designen på sajten är utformad för mobilen och surfplattan.
Syftet med sajten är att maximera bokningsupplevelsen och tillgängliggöra lokala erbjudanden. Man vill också höja servicen gentemot sina lojalitetsmedlemmar. Sajtbesökarna kommer också att kunna ta del av hotel ratings från TripAdvisor vilket kan underlätta valet av hotell.
”- Eftersom vi är en av världens största hotellkedjor är det viktigt att vi kan nå ut med erbjudanden och information som är specifik för våra lokala marknader”, säger Per Telander, Web Strategy Manager på Best Western Hotels & Resorts och skandinavisk projektledare för den nya plattformen.
”- Vi vill förenkla bokningsprocessen för resenärer på språng, samtidigt som vi tror att den förenklade processen också underlättar för första-gångs-användaren”, fortsätter Per Telander.
Initiativet för den nya plattformen kom från USA men den skandinaviska organisationen har tagit en aktiv roll i kravställningen och utformningen av de skandinaviska sajterna.
Källa: Best Western Hotels & Resorts
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Best Western Hotels & Resorts
-
Visit Trelleborg är nominerad för Bästa värdskap 2023
Visit Trelleborg och nio andra turistinformationer tävlar om utmärkelsen bästa värdskap 2023 från Visitas nationella råd för besöksservice.
-
Hotel Fratelli har äntligen öppnat i Karlstad
Ett färgstarkt nöjeshus som för tankarna till sydligare breddgrader. Efter flera års renovering står Karlstads Hotel Fratelli färdigt.
-
Fler besöker Höga Kusten under hela året
Höga Kusten går fortsatt starkt. Det visar den officiella inkvarteringsstatistiken som presenterades i dagarna.
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett projekt med länderna kring Östersjön. ReTour ska leda till utveckling för en mer hållbar turism.
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Copper Skillet – Ruth Weldegiorgis är världens bästa konferenskock
Den 19 april avgjordes Copper Skillet, där Ruth Weldegiorgis representerade Sverige och blev världens bästa konferenskock.
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste choklad 452732, välkomnas som ny hyresgäst i Smygehuk.
-
Västerbotten tar nästa steg i resan mot en mer hållbar destination
Region Västerbotten Turism har tillsammans med de lokala destinationsbolagen beslutat att gå vidare i en satsning på certifiering med EarthCheck.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Mest om Destination, Evenemang och Utmärkelser samt Museer
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Regeringen – ny strategi för företag i kulturella och kreativa branscher
Regeringen lämnade den 9 april över skrivelsen Strategi för företag i kulturella och kreativa branscher till riks...
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Vet du inte vad du ska göra på sommarlovet och är mellan 15–17 år? I år söker Historiska museet ...
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Det internationella intresset och engagemanget för hållbar turism är stort. Det märks på det överväldigande intre...
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Den 12 april avslutades Svenska Destinationsdagarna i Helsingborg. Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson...
-
-
Gästbloggare
-