-
Hotellgästers behov skapar digitala lösningar
Nu skapar hotellgästers behov fler digitala tjänster.
Hotellkedjan Best Western Hotels & Resorts genomför nu sin största digitala satsning någonsin.
Tillgängligör lokala erbjudanden
Bolaget lanserar en global webbsajt där innehållet är baserat på hotellgästers åsikter om vad som är viktigt för just dem. Innehållet kommer att skilja sig åt mellan olika länder och tas fram genom att man analyserar den lokala marknaden, globala trender och den digitala marknaden inom den internationella besöksnäringen. Designen på sajten är utformad för mobilen och surfplattan.
Syftet med sajten är att maximera bokningsupplevelsen och tillgängliggöra lokala erbjudanden. Man vill också höja servicen gentemot sina lojalitetsmedlemmar. Sajtbesökarna kommer också att kunna ta del av hotel ratings från TripAdvisor vilket kan underlätta valet av hotell.
”- Eftersom vi är en av världens största hotellkedjor är det viktigt att vi kan nå ut med erbjudanden och information som är specifik för våra lokala marknader”, säger Per Telander, Web Strategy Manager på Best Western Hotels & Resorts och skandinavisk projektledare för den nya plattformen.
”- Vi vill förenkla bokningsprocessen för resenärer på språng, samtidigt som vi tror att den förenklade processen också underlättar för första-gångs-användaren”, fortsätter Per Telander.
Initiativet för den nya plattformen kom från USA men den skandinaviska organisationen har tagit en aktiv roll i kravställningen och utformningen av de skandinaviska sajterna.
Källa: Best Western Hotels & Resorts
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Best Western Hotels & Resorts
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
-
Gästbloggare
-