-
Mats Lennartson ny VD för Destination Funäsfjällen
Destination Funäsfjällen marknadsför hela Funäsfjällen, bedriver utvecklingsprojekt, turistbyråverksamhet, försäljning av besöksnäringsprodukter, och skapar förutsättningar för ökad tillväxt av de 180 medlemsföretagen.
Ny destinationschef i Funäsfjällen, samt VD för Destination Funäsfjällen AB blir Mats Lennartson. Mats kommer från en tjänst som affärsutvecklare och marknads- och försäljningsdirektör på Idre Fjäll. Innan dess har han bland annat varit kommunikationschef på Destination Fjällen/Visit Åre och kommunikationsrådgivare inom besöksnäringen med flera destinationer som uppdragsgivare.
– Jag har jobbat med destinationsmarknadsföring en stor del av mitt verksamma liv. Att få förmånen att fortsätta utveckla Funäsfjällen som destination är en dröm som går i uppfyllelse, säger han. Funäsfjällen har allt som den moderna fjällturisten söker och detta året runt.
Destination Funäsdalens styrelseordförande, är glad över rekryteringen.
– Med Mats Lennartson får vi en VD och destinationschef som har förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv, säger han. Det ökar ytterligare våra förutsättningar att ligga i framkant av destinationsutvecklingen så att vi även framöver når morgondagens internationella och nationella fjällturister.
- Text: Destination Funäsfjällen
- Foto: Foto: Patrick Saringer
-
Stockholm måste skjuta upp utvidgningen av miljözon klass 3
Införande av Miljözon klass 3 har klubbats i Stockholm. Nu vill staden öka den. För de som reser med turistbuss innebär det problem.
-
Höga Kusten arrangerar VM i orientering 2029
VM i orientering arrangeras i Örnsköldsvik, Höga Kusten 2029. Det står klart efter Internationella orienteringsförbundet tagit sitt beslut.
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
I april slog dörrarna upp för Göteborgs nya upplevelsecenter, World of Volvo. Teknisk innovation...
-
-
Gästbloggare
-