-
Magnus Hallberg blir ny evenemangschef på Göteborg & Co
Magnus Hallberg, 49, är ny chef för evenemang på Göteborg & Co. Han har lång erfarenhet från besöksnäringen och ska nu bidra till utvecklingen av Göteborg som en av norra Europas ledande evenemangsstäder.
”Det känns som en ära att få vara med och skapa framtidens evenemangsstad och utveckla den fantastiska portfölj av evenemang inom många olika områden som Göteborg har. För mig är detta ett drömjobb.” Säger Magnus Hallberg.
Aktiv i besöksnäringen
Han har en bakgrund inom företag som Scandic Hotels och Stena Line. Magnus har tidigare även haft rollen som ordförande i Storhotellgruppen och suttit i styrelsen för Göteborg & Co. I dag verkar han som konsult i främst etableringsfrågor och verksamhetsutveckling för besöksnäringen. Magnus är också aktiv i föreningslivet som ordförande i Högsbo Basket som arrangerar Göteborgs Basketfestival.
”Vi är väldigt nöjda med att få Magnus till Göteborg & Co. Staden och besöksnäringen har gemensamt satt upp målbilden om en fördubbling av turismen till 2030. Med sin gedigna erfarenhet så kommer Magnus kunna bidra stort i det arbetet.” Säger Camilla Nyman VD för Göteborg & Co.
Magnus Hallberg tillträder sin nya tjänst 3 september.
- Text: Göteborg & Co
- Foto: Göteborg & Co
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
-
Gästbloggare
-