-
Skånes Djurpark slår Disney – vann fem priser på ”Brass Ring Awards”
Nu kan det konstateras att Skånes Djurpark har vunnit fem internationella priser på branschorganisationen IAAPAs egna Oscarsgala ”Brass Ring Awards”. Skånes Djurpark är den park i världen som tog hem flest priser – fler än Walt Disney Company! Det bekräftar att svensk turism är mycket framstående.
Tog hem pris för innovativ användning av ”nummer två”
Skånes Djurpark tog hem pris bland annat för sitt innovativa sätt att leda, träna och utveckla unga medarbetare. Men också för bästa nya matprodukt med sina nya intressanta ”bajskakor” samt för marknadsföringskampanjen ”Bajs i Köpenhamn”. Som slutsats på det kan man definitivt säga att det kan löna sig att använda annorlunda ord i unika koncept!
”Detta är otroligt stort för oss och än en gång ett erkännande för Skånes Djurpark. Förra året vann vi två priser och vi vågade inte drömma om att vi även i år skulle få så stor uppmärksamhet.” Säger Skånes Djurparks äventyrschef Glenn André, som var på plats vid prisutdelningen.
Stolta över priset för bäst konpetensutveckling
Totalt var Skånes Djurpark finalister till åtta priser, och tog hem första priset för ”Best Employee Reward & Recognition Program”, ”Best Innovation in a Training Program”, ”Best Social Media Campaign, ”Best Digital Marketing Campaign” och ”Best New Menue Item in Food and Beverage.”
”Vi är speciellt stolta över priset för bästa utbildningsprogram för våra unga säsongsanställda Äventyrare. Vår personal har gjort fantastiska insatser och deras bidrag är avgörande för den höga kvalitet som vi har på upplevelserna i djurparken idag.” Säger Skånes Djurparks VD, Kasper Schumacher.
- Text: Skånes Djurpark
- Foto: Skånes Djurpark
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
-
Gästbloggare
-