-
Skånes Djurpark slår Disney – vann fem priser på ”Brass Ring Awards”
Nu kan det konstateras att Skånes Djurpark har vunnit fem internationella priser på branschorganisationen IAAPAs egna Oscarsgala ”Brass Ring Awards”. Skånes Djurpark är den park i världen som tog hem flest priser – fler än Walt Disney Company! Det bekräftar att svensk turism är mycket framstående.
Tog hem pris för innovativ användning av ”nummer två”
Skånes Djurpark tog hem pris bland annat för sitt innovativa sätt att leda, träna och utveckla unga medarbetare. Men också för bästa nya matprodukt med sina nya intressanta ”bajskakor” samt för marknadsföringskampanjen ”Bajs i Köpenhamn”. Som slutsats på det kan man definitivt säga att det kan löna sig att använda annorlunda ord i unika koncept!
”Detta är otroligt stort för oss och än en gång ett erkännande för Skånes Djurpark. Förra året vann vi två priser och vi vågade inte drömma om att vi även i år skulle få så stor uppmärksamhet.” Säger Skånes Djurparks äventyrschef Glenn André, som var på plats vid prisutdelningen.
Stolta över priset för bäst konpetensutveckling
Totalt var Skånes Djurpark finalister till åtta priser, och tog hem första priset för ”Best Employee Reward & Recognition Program”, ”Best Innovation in a Training Program”, ”Best Social Media Campaign, ”Best Digital Marketing Campaign” och ”Best New Menue Item in Food and Beverage.”
”Vi är speciellt stolta över priset för bästa utbildningsprogram för våra unga säsongsanställda Äventyrare. Vår personal har gjort fantastiska insatser och deras bidrag är avgörande för den höga kvalitet som vi har på upplevelserna i djurparken idag.” Säger Skånes Djurparks VD, Kasper Schumacher.
- Text: Skånes Djurpark
- Foto: Skånes Djurpark
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 28 -25
Mest om Destination, Boende, Evenemang och Konstateranden/beslut/rapporter
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 3
Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan 2025 samlar Turismnytt anteckningarna från de olika seminarierna, här del 3
-
Regeringen föreslår ett förbättrat resegarantisystem
Ökad trygghet för resenärer och förenkling för branschens aktörer. Regeringen föreslår en reform av dagens resegarantisystem.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – juni 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild om besöksnäringen i destinationen. Juni var en händelserik månad.
-
Regeringen föreslår sammanslagning av museiorganisationer
Regeringen förbereder Statens maritima och transporthistoriska museer och Statens försvarshistoriska museers för en sammanslagning.
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets ...
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
Vid aktuell upphandling av tågbolag som ska köra nattågen mellan Stockholm och Narvik från december 2026 fick Tra...
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Nu krokar Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board arm för at...
-
-
Gästbloggare
-