-
Musik inspirerar besökare till ett upplevelserikt och ansvarsfullt Stockholm
Stockholms musikunder stoltserar med världsledande producenter, låtskrivare och artister som genom åren har skapat en magisk låtskatt och en otrolig techutveckling med Spotify i täten. Nu ska stockholmslåtar skapa en skön semesterstämning och locka till upplevelser i Stockholm med omnejd under en extra omtänksam sommar.
<3 Stockholm i sommarVisit Stockholm och besöksnäringen i Stockholm riktar sig nu till både stockholmare och besökare från hela Sverige för att (åter)upptäcka huvudstaden på ett lustfyllt och ansvarsfullt sätt. Kampanjen ”<3 Stockholm i sommar” går ut brett i Sverige och inspirerar med både bild och musik. Med en spellista på Spotify med låtar som besjunger platser och upplevelser i Stockholm förflyttar vi oss i både fantasi och verklighet under varma sommardagar och ljusa sommarnätter.
– Låttexterna tillsammans med vackra bilder har en otrolig kraft som vi varvar med konkreta tips. Kärleken till Stockholm är stark och vi ser fram emot en upplevelserik och ansvarsfull sommar, säger Jonas Alvin, projektledare Visit Stockholm.
Kampanjen betonar vikten av att följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer och att det är allas gemensamma ansvar för att kunna hålla vårt samhälle öppet i denna tid.
– Stockholms besöksnäring gör ett otroligt arbete för att erbjuda människor upplevelser och service på ett ansvarsfullt sätt. Jag är stolt över att vi tillsammans med Kungliga Djurgårdens Intressenter, Destination Sigtuna, Destination Södertälje, Stockholm Archipelago och City i Samverkan samarbetar för hela destinationen och våra besökare. Vi lyfter fram Stockholms unika pärlor, kultur och inspirerar människor att upptäcka platser de annars kanske inte hittar till, säger Caroline Strand, VD Visit Stockholm.
Spellistan på Spotify hittar du här.
Satsningen är en del i ett besöksnäringsprojekt med stöd från Region Stockholm för att lyfta hela Stockholmsregionens besöksnäring både i sommar och för framtiden. Läs mer här och se kampanjsidan.
- Text: Visit Stockholm
- Foto: Visit Stockholm
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC-konferensen passade Turismnytt på att prata lite med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på Tekniska museet.
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! Den 27 april slår Gröna Lund upp portarna för säsongen, där en rad nyheter väntar besökarna.
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
TUC Yrkeshögskola arbetar för att förse besöksnäringen med kompetens. Intresserade kan bl.a läsa Hotel & Restaurant Manager.
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Svenska Möten vill tillsammans med sina hållbara mötesplatser leda branschen. Därför ger de nu ut e-boken "Vi vill leva Globala målen".
-
Visit Trelleborg är nominerad för Bästa värdskap 2023
Visit Trelleborg och nio andra turistinformationer tävlar om utmärkelsen bästa värdskap 2023 från Visitas nationella råd för besöksservice.
-
Hotel Fratelli har äntligen öppnat i Karlstad
Ett färgstarkt nöjeshus som för tankarna till sydligare breddgrader. Efter flera års renovering står Karlstads Hotel Fratelli färdigt.
-
Fler besöker Höga Kusten under hela året
Höga Kusten går fortsatt starkt. Det visar den officiella inkvarteringsstatistiken som presenterades i dagarna.
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett projekt med länderna kring Östersjön. ReTour ska leda till utveckling för en mer hållbar turism.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ut...
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna är en ideell förening som förmedlar kontakt mellan företag och personer med en ...
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, den drivna företagaren och ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste chokl...
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett treårigt projekt med länderna kring Östersjön för att ...
-
-
Gästbloggare
-