-
Billetto lanserar ny festival för att fira samhällets återöppnande
Turismnytt håller tummarna för att detta sköts på ett smittsäkert och ansvarsfullt sätt så att det hjälper evenemangsbranschen att komma igång men utan att det blir bakslag och förknippat med negativa rubriker. Då kan det säkert vara en bra hjälp i återstarten (nedan text har Billetto som avsändare). Med vaccineringen förväntas lättade restriktioner och det vill biljett- och eventplattformen Billetto fira med den tre månader långa festivalen “Together Again Festival”. Festivalprogrammet består av över 1000 evenemang som skapats av arrangörer över hela landet och det hela startar i nästa vecka (lär sannolikt bli uppskjutet med tanke på aviserad framflyttning av lättnader, red. anm.).
Ljusare tider väntar runt hörnet! Together Again Festival äger rum från april till juni i år. Genom att marknadsföra de över 1000 arrangemangen under festivalens flagg vill Billetto hjälpa arrangörer att nå ut till alla eventbesökare som i flera månader har längtat efter att kunna ta del av gemensamma upplevelser igen. Billetto, som är en självbetjäningsplattform för digital biljettförsäljning, startade festivalen utifrån idén om att lättade restriktioner kommer att leda till en av de största folkfesterna i modern tid. När alla sugna besökare äntligen tillåts komma ut och uppleva evenemang tillsammans igen kommer ketchupeffekten vara ett faktum.
– “Together Again Festival är en samling upplevelser som mättar alla sinnen efter över ett års evenemangstorka. Det är en fantastisk möjlighet att hylla alla arrangörer som möjliggör att människor kan ses och dela fina minnen och upplevelser med varandra”, säger Billettos VD Patrick Borre.
– “Det kommer vara riktigt spännande tider framöver. Det är därför det är så viktigt för oss på Billetto att hjälpa de arrangörer som är först ut med att möta den enorma efterfrågan på events som finns just nu. Som eventplattform kan vi assistera arrangörerna i att förbereda återstarten av deras verksamheter och på så vis blåsa liv i eventindustrin tillsammans med dem”, tillägger Patrick.
Eventskapare kommer vara medarrangörer till festivalen då alla arrangemang som lanseras på plattformen under festivalperioden automatiskt blir en del av festivalprogrammet. Billetto vill lyfta fram alla medarrangörer som väljer att vara först ut med sina evenemang genom marknadsföring i egna och andra digitala kanaler så att de får en konkurrensmässig fördel inför att restriktionerna lättar. Festivalen kommer att äga rum under den period då Billetto förväntar sig att samhällets återöppnande kommer att ske, vilket är i april till juni i år.
På www.togetheragain.se kan nyfikna festivalbesökare utifrån stad, datum och evenemangstyp boka biljetter till både gratis och betalda upplevelser. Arrangörer som är intresserade av att delta med sina evenemang finner all information på samma plats. Alla är välkomna att delta i Together Again Festival för att fira återöppnandet av samhället genom att vi möts och skapar upplevelser tillsammans igen.
- Text: Billetto
- Foto: Billetto
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
-
Gästbloggare
-