-
Billetto lanserar ny festival för att fira samhällets återöppnande
Turismnytt håller tummarna för att detta sköts på ett smittsäkert och ansvarsfullt sätt så att det hjälper evenemangsbranschen att komma igång men utan att det blir bakslag och förknippat med negativa rubriker. Då kan det säkert vara en bra hjälp i återstarten (nedan text har Billetto som avsändare). Med vaccineringen förväntas lättade restriktioner och det vill biljett- och eventplattformen Billetto fira med den tre månader långa festivalen “Together Again Festival”. Festivalprogrammet består av över 1000 evenemang som skapats av arrangörer över hela landet och det hela startar i nästa vecka (lär sannolikt bli uppskjutet med tanke på aviserad framflyttning av lättnader, red. anm.).
Ljusare tider väntar runt hörnet! Together Again Festival äger rum från april till juni i år. Genom att marknadsföra de över 1000 arrangemangen under festivalens flagg vill Billetto hjälpa arrangörer att nå ut till alla eventbesökare som i flera månader har längtat efter att kunna ta del av gemensamma upplevelser igen. Billetto, som är en självbetjäningsplattform för digital biljettförsäljning, startade festivalen utifrån idén om att lättade restriktioner kommer att leda till en av de största folkfesterna i modern tid. När alla sugna besökare äntligen tillåts komma ut och uppleva evenemang tillsammans igen kommer ketchupeffekten vara ett faktum.
– “Together Again Festival är en samling upplevelser som mättar alla sinnen efter över ett års evenemangstorka. Det är en fantastisk möjlighet att hylla alla arrangörer som möjliggör att människor kan ses och dela fina minnen och upplevelser med varandra”, säger Billettos VD Patrick Borre.
– “Det kommer vara riktigt spännande tider framöver. Det är därför det är så viktigt för oss på Billetto att hjälpa de arrangörer som är först ut med att möta den enorma efterfrågan på events som finns just nu. Som eventplattform kan vi assistera arrangörerna i att förbereda återstarten av deras verksamheter och på så vis blåsa liv i eventindustrin tillsammans med dem”, tillägger Patrick.
Eventskapare kommer vara medarrangörer till festivalen då alla arrangemang som lanseras på plattformen under festivalperioden automatiskt blir en del av festivalprogrammet. Billetto vill lyfta fram alla medarrangörer som väljer att vara först ut med sina evenemang genom marknadsföring i egna och andra digitala kanaler så att de får en konkurrensmässig fördel inför att restriktionerna lättar. Festivalen kommer att äga rum under den period då Billetto förväntar sig att samhällets återöppnande kommer att ske, vilket är i april till juni i år.
På www.togetheragain.se kan nyfikna festivalbesökare utifrån stad, datum och evenemangstyp boka biljetter till både gratis och betalda upplevelser. Arrangörer som är intresserade av att delta med sina evenemang finner all information på samma plats. Alla är välkomna att delta i Together Again Festival för att fira återöppnandet av samhället genom att vi möts och skapar upplevelser tillsammans igen.
- Text: Billetto
- Foto: Billetto
-
Marcus Ståhl: Vad skapar en attraktiv plats att bo på och besöka?
Ett nytt blogginlägg från Turismnytts flitigaste bloggare Marcus Ståhl
-
Nya kontakter mellan studenter och besöksnäring under Möteslänken
Den 30 januari genomförde JHT och Handelskammaren Mittsverige Möteslänken. Ett tillfälle för studenter att möta aktörer från besöksnäringen.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – januari 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och analys om besöksnäringen i regionen baserad på preliminär data.
-
Järvsö Sustainable Tourism Summit 2025 – framtidens turism möts här
Järvsö Sustainable Tourism Summit är tillbaka! Mellan den 27 och 29 augusti samlas besöksnäringen i hjärtat av Hälsingland.
-
SAS har lanserat flyglinjer till Kalmar och Halmstad
SAS tar ännu ett steg i sin expansion av inrikestrafiken. Den 27 januari började de att trafikera Arlanda – Kalmar och Arlanda – Halmstad.
-
Bothnian Coastal Route inleder samarbete med Best of Scandinavia
Bothnian Coastal Route presenterar stolt sitt senaste samarbete med Umeå-baserade företaget Best of Scandinavia.
-
Cityindex – mat och hotell lyfter Östersund till nya höjder
Nyligen presenterades Cityindex rapporten för Östersund. Omsättningen för stadskärnan ökade med 4 procent under 2023.
-
Allt för sjön 2025: Innovation och hållbar tillväxt i fokus
I en tid då båtbranschen står inför utmaningar visar Allt för Sjön en stark tro på mässmediet som en ovärderlig plattform.
-
Hemligheten till att få saker gjorda: Sätt ett datum
Många turismföretagare jag träffar har många bra idéer. De vill utveckla nya aktiviteter, testa en specialtur eller skapa ett grymt event, men de kommer aldrig till skott. Sätt ett datum!
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 5 2025
Mest under Destination och Mat/Dryck, men även Flyg, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Stöd/Insatser/Utmärkelser/Initiativ
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Naturturismföretagen – uppdaterade branschriktlinjer för utomhusmatlagning
Nu finns det en uppdaterad version av branschriktlinjer för utomhusmatlagning från Naturturismföretagen...
-
Grand Travel Award – Ekoturismpriset samt pris till hotell och transportörer
Den 13 februari 2025 arrangeras Grand Travel Award för 33 gången. Reseindustrins egen Oscarsgala går som vanligt ...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 5 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination och Mat/Dryck, men äv...
-
Sylvia Nylin lämnar Destination Kalmar för nytt uppdrag i Sigtuna
I september 2022 började Sylvia Nylin som VD för Destination Kalmar med uppdraget att ta fram en...
-
-
Gästbloggare
-