-
Billetto lanserar ny festival för att fira samhällets återöppnande
Turismnytt håller tummarna för att detta sköts på ett smittsäkert och ansvarsfullt sätt så att det hjälper evenemangsbranschen att komma igång men utan att det blir bakslag och förknippat med negativa rubriker. Då kan det säkert vara en bra hjälp i återstarten (nedan text har Billetto som avsändare). Med vaccineringen förväntas lättade restriktioner och det vill biljett- och eventplattformen Billetto fira med den tre månader långa festivalen “Together Again Festival”. Festivalprogrammet består av över 1000 evenemang som skapats av arrangörer över hela landet och det hela startar i nästa vecka (lär sannolikt bli uppskjutet med tanke på aviserad framflyttning av lättnader, red. anm.).
Ljusare tider väntar runt hörnet! Together Again Festival äger rum från april till juni i år. Genom att marknadsföra de över 1000 arrangemangen under festivalens flagg vill Billetto hjälpa arrangörer att nå ut till alla eventbesökare som i flera månader har längtat efter att kunna ta del av gemensamma upplevelser igen. Billetto, som är en självbetjäningsplattform för digital biljettförsäljning, startade festivalen utifrån idén om att lättade restriktioner kommer att leda till en av de största folkfesterna i modern tid. När alla sugna besökare äntligen tillåts komma ut och uppleva evenemang tillsammans igen kommer ketchupeffekten vara ett faktum.
– “Together Again Festival är en samling upplevelser som mättar alla sinnen efter över ett års evenemangstorka. Det är en fantastisk möjlighet att hylla alla arrangörer som möjliggör att människor kan ses och dela fina minnen och upplevelser med varandra”, säger Billettos VD Patrick Borre.
– “Det kommer vara riktigt spännande tider framöver. Det är därför det är så viktigt för oss på Billetto att hjälpa de arrangörer som är först ut med att möta den enorma efterfrågan på events som finns just nu. Som eventplattform kan vi assistera arrangörerna i att förbereda återstarten av deras verksamheter och på så vis blåsa liv i eventindustrin tillsammans med dem”, tillägger Patrick.
Eventskapare kommer vara medarrangörer till festivalen då alla arrangemang som lanseras på plattformen under festivalperioden automatiskt blir en del av festivalprogrammet. Billetto vill lyfta fram alla medarrangörer som väljer att vara först ut med sina evenemang genom marknadsföring i egna och andra digitala kanaler så att de får en konkurrensmässig fördel inför att restriktionerna lättar. Festivalen kommer att äga rum under den period då Billetto förväntar sig att samhällets återöppnande kommer att ske, vilket är i april till juni i år.
På www.togetheragain.se kan nyfikna festivalbesökare utifrån stad, datum och evenemangstyp boka biljetter till både gratis och betalda upplevelser. Arrangörer som är intresserade av att delta med sina evenemang finner all information på samma plats. Alla är välkomna att delta i Together Again Festival för att fira återöppnandet av samhället genom att vi möts och skapar upplevelser tillsammans igen.
- Text: Billetto
- Foto: Billetto
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets ...
-
-
Gästbloggare
-