-
Svensken tar bilen i sommar – Sembo lanserar färdiga roadtrips
Bilsemestern förutspås bli den mest populära semesterformen i sommar om svensken får välja. Nu lanserar reseföretaget Sembo över 100 olika färdiga roadtrips där resenärer enkelt kan välja mellan att till exempel göra en kulinarisk resa genom Skåne eller ett besök bland västkustens pärlor.
En unik, bokningsupplevelse
Att många upplever bilsemestern som den mest flexibla och bekväma semesterformen är känt sedan länge. I sviterna av covid-19 förväntas bilsemestern vinna ytterligare mark som en populär semesterform när samhället nu sakta öppnar upp sig igen.
Nu lanserar Sembo en ny, och på resemarknaden helt unik, bokningsupplevelse där resenärer enkelt kan boka sin bilsemester utifrån i förväg sammansatta bilsemesterförslag.
”Under pandemin har vi satsat stora resurser på att utveckla vår bokningsplattform och vårt nya Trip Planner-verktyg. Vi är otroligt stolta över att kunna erbjuda resenärer i Europa över 100 olika roadtrips att välja mellan, där man enkelt kan justera rutten efter sina egna behov och intressen.” Säger Jari Virtanen, VD på Sembo.
26 olika roadtrips i Sverige
Totalt lanserar reseföretaget över 100 olika roadtrips runt om i Europa. Men I Sverige lanseras 26 olika roadtrips, med allt från kulinariska till sportiga upplevelser.
Läs mer om Sembos roadtrips här.
- Text: Sembo/Stena Line Travel Group AB
- Foto: Sembo/Stena Line Travel Group AB
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Hållbarhet är för Svenska Möten en självklarhet! De vill tillsammans med sina utvalda mötesplatser leda branschen...
-
-
Gästbloggare
-