-
Svensken tar bilen i sommar – Sembo lanserar färdiga roadtrips
Bilsemestern förutspås bli den mest populära semesterformen i sommar om svensken får välja. Nu lanserar reseföretaget Sembo över 100 olika färdiga roadtrips där resenärer enkelt kan välja mellan att till exempel göra en kulinarisk resa genom Skåne eller ett besök bland västkustens pärlor.
En unik, bokningsupplevelse
Att många upplever bilsemestern som den mest flexibla och bekväma semesterformen är känt sedan länge. I sviterna av covid-19 förväntas bilsemestern vinna ytterligare mark som en populär semesterform när samhället nu sakta öppnar upp sig igen.
Nu lanserar Sembo en ny, och på resemarknaden helt unik, bokningsupplevelse där resenärer enkelt kan boka sin bilsemester utifrån i förväg sammansatta bilsemesterförslag.
”Under pandemin har vi satsat stora resurser på att utveckla vår bokningsplattform och vårt nya Trip Planner-verktyg. Vi är otroligt stolta över att kunna erbjuda resenärer i Europa över 100 olika roadtrips att välja mellan, där man enkelt kan justera rutten efter sina egna behov och intressen.” Säger Jari Virtanen, VD på Sembo.
26 olika roadtrips i Sverige
Totalt lanserar reseföretaget över 100 olika roadtrips runt om i Europa. Men I Sverige lanseras 26 olika roadtrips, med allt från kulinariska till sportiga upplevelser.
Läs mer om Sembos roadtrips här.
- Text: Sembo/Stena Line Travel Group AB
- Foto: Sembo/Stena Line Travel Group AB
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets ...
-
-
Gästbloggare
-