-
SkiStar rekryterar Tobias Ekman som affärsområdeschef för SkiStar Lodge & Hotell
Sedan den 1 juli i år har SkiStar ett helt nytt affärsområde och segment inom hotellverksamhet då man genom affären med Skiab Invest AB driver de sex främsta lodgerna och fjällhotellen i Sälen, Trysil och Hemsedal. För att intensifiera arbetet med att utveckla hotell- och lodgeverksamheten ytterligare tillsätter SkiStar nu en ny roll som ska driva och leda arbetet.
“Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien fortsätter SkiStar att skapa minnesvärda fjällupplevelser för gästerna. Där många vill bo bättre borta under semestern än man gör hemma. När vi nu driver sex förstklassiga lodger och hotell med bästa läge i den skandinaviska fjällvärlden har vi möjlighet att erbjuda gästerna det. Därför känns det fantastiskt bra att fylla på med den viktiga kompetens och erfarenhet som Tobias Ekman besitter och kan bidra med i rollen som affärsområdeschef.” Säger Stefan Sjöstrand, VD och koncernchef för SkiStar.
Vill vidareutveckla attraktiva paket för destinationen
Tobias Ekman har lång och gedigen erfarenhet inom hotellbranschen, både inom försäljning, affärsutveckling och ledarskap. Han startade sin karriär i hotellbranschen som receptionist på Grand Hôtel i Stockholm. Han har sedan dess hunnit med roller som försäljningschef på Clarion Hotel Stockholm och General Manager på Clarion Hotel Sign i Stockholm. Dessutom har Tobias varit koncerndirektör för Nordic Hotels & Resorts och även ägare av Waxholms Hotell utanför Stockholm.
Sedan ett år tillbaka arbetar Tobias med hotellfastighetsfrågor inom den danska konsultfirman Nordic Hotel Consulting.
“Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta utvecklingen av både befintliga och kommande hotell och lodger inom SkiStar. Ett stort fokus för mig kommer även att vara att vidareutveckla attraktiva paket. Samt att med hjälp av SkiStars hotell och lodger skapa minnesvärda fjällupplevelser på destinationerna året runt.” Säger Tobias Ekman.
Helhetsansvar för att utveckla hotellverksamheten
I rollen som affärsområdeschef kommer Tobias att ha ett helhetsansvar för att leda och utveckla hotellverksamheten och konceptet SkiStar Lodge. I nära samarbete med sin ledningsgrupp i Sverige och Norge samt tillsammans med SkiStars operativa och kommersiella verksamhet.
Tobias kommer att påbörja introduktion och deltidsarbete som affärsområdeschef i SkiStar inom kort. Han utökar därefter tjänstegraden från och med 1 maj 2022.
Inom affärsområdet SkiStar Lodge & Hotell pågår just nu färdigställandet av nya SkiStar Lodge Hundfjället i Sälen som invigs den 11 december. Läs mer om den nya lodgen här.
- Text: SkiStar AB
- Foto: SkiStar AB
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
-
Gästbloggare
-