-
Anna-Karin Werner ny affärsområdeschef på Stockholmsmässan
Stockholmsmässan har rekryterat Anna-Karin Werner till tjänsten som affärsområdeschef för avdelningen Kongresser och Guest Events.
En erfaren förändringsledare med försäljningsfokus
Hon har under många år arbetat inom besöksnäringen. Anna-Karin kommer närmast från Openology AB som hon grundat och varit VD för. Dessförinnan har hon arbetat under många år som marknads- och försäljningschef för Sheraton Stockholm Hotel. Hon tillträder tjänsten den 4 september.
”Anna-Karin har precis det Stockholmsmässan söker, en erfaren förändringsledare med starkt försäljningsfokus som under många år arbetat med internationell försäljning inom möten och events. Hon har också lång erfarenhet av att marknadsföra destinationen Stockholm och Sverige. Vi ser verkligen fram emot att hälsa Anna-Karin välkommen till vårt team.” Säger Camilla Hållbro, CCO Stockholmsmässan.
Stockholm är en destination som ligger i framkant
Med rekryteringen av Anna-Karin kommer Stockholmsmässan få ny viktig kompetens som stärker arbetet med att locka internationella aktörer och svenska arrangörer till mässan i Älvsjö.
”Stockholmsmässan är en fantastisk mötesanläggning. Jag ser framemot att tillsammans med teamet skapa och leverera möten i världsklass för både den internationella och nationella besökaren. Stockholm är en destination som ligger i framkant, är innovativ och erbjuder hållbarhet, tillgänglighet och är en mycket attraktiv plats att arrangera möten och events på. Detta skall vi lyfta fram på bästa tänkbara sätt tillsammans med våra partners.” Säger Anna-Karin Werner.
Läs mer om Stockholmsmässan på Turismnytt här.
- Text: Stockholmsmässan
- Foto: Stockholmsmässan
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2024
Hur går det för besöksnäringen? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild baserad på statistik. April såg en ökning av utländska gäster.
-
Idrottsfest i Eskilstuna när svenska olympier kommer till stan
Svenska Olympiska Kommittén har valt Eskilstuna för den sista uppladdningen inför OS i Paris den 26 juli, Precamp 2024.
-
Stockholm måste skjuta upp utvidgningen av miljözon klass 3
Införande av Miljözon klass 3 har klubbats i Stockholm. Nu vill staden öka den. För de som reser med turistbuss innebär det problem.
-
Höga Kusten arrangerar VM i orientering 2029
VM i orientering arrangeras i Örnsköldsvik, Höga Kusten 2029. Det står klart efter Internationella orienteringsförbundet tagit sitt beslut.
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång och på Placebranders Day i september presenteras årets bäs...
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Landets kommuner lägger stora resurser på turism och besöksnäring. Det innebär både möjligheter och ekonomiska ri...
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts kommande tre konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar ca 159 000 besökare från hela världen. Swifti...
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj för turistlandet Sverige, ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade...
-
-
Gästbloggare
-