-
Ny Chief of External Relations, Visit Karlstad
Visit Karlstad skall utveckla och stärka sin kommunikation och samverkan med strategiska partners med stöd av den nyanställde Arman Teimouri.
Arman kommer närmast från Länsstyrelsen Värmland där han arbetat med ledningskommunikation och strategiskt kommunikationsarbete. Tidigare har han arbetat med taktisk planering, utveckling och projektledning av kommunikationsinsatser.
”- Jag är supernöjd med rekryteringen”, säger Mattias Nord, VD Visit Karlstad AB. Han fortsätter: Det gläder mig att få anställa en person som tillför mycket kompetens till organisationen. Att utveckla och stärka bolagets kommunikation och samverkan med strategiska partners är ett naturligt steg i vårt fortsatta uppdrag. Med Arman i den rollen har vi verkligen lyckats med en kanonrekrytering.
”- Visit Karlstads verksamhet är spännande och framför allt viktig för regionen. Jag ser fram emot att få arbeta med att stärka varumärket och öka kunskapen om samhällsnyttan med att få fler stora möten förlagda till en destination”, säger Arman Teimouri.
Visit Karlstad har sedan 2010 haft ett uppdrag att få fler stora möten, event och kongresser förlagda till Karlstad. Uppdraget har varit framgångsrikt och flera av landets större och återkommande kongresser har under dessa år valt Karlstad som destination.
Källa: Visit Karlstad AB
- Text: Maria Lindqvist
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
En stor grupp politiker och representanter för näringslivet i Värmland kräver stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland i en debattartikel
-
Stena Line köper Wasaline – säkerställer trafiken mellan Vasa och Umeå
Stena Line flyttar fram sina positioner i Östersjön genom att förvärva Wasaline och ta över driften av färjelinjen mellan Vasa och Umeå.
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Ett viktigt beslut för Gotlands framtid
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Världens rese- och turismbransch har verkligen uppmärksammat Visit Swedens marknadsföring av Sverige som besöksland för bättre hälsa och välmående
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland har utsett Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syrén Gastronomi till Årets Uppstickare 2025
-
Svensk Camping visar vägen med QualCamp – kvalitet, hållbarhet och innovation i fokus
En kvalitetsstämpel och ett gemensamt språk mot marknaden som visar att camping är en professionell bransch att räkna med
-
Jonas Siljhammar slutar som VD för Visita i sommar
Slutar efter åtta år men sitter kvar på posten fram till sommaren 2026
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort i Fredriksberg i södra Dalarna genomför just nu sin största satsning någonsin. Tot...
-
+Katrineholm tar över det regionala uppdraget med Visit Sörmland
Nu står det klart att det blir näringslivs- och destinationsbolaget +Katrineholm som tar över ar...
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Bussförarbristen riskerar att förvärras mer än tidigare befarat. Var tredje förare är idag över 60 år, samtidigt ...
-
-
Gästbloggare
-