-
Därför samarbetar hotell
Samarbeten mellan hotell och olika idrottsevenemang ökar i Sverige.
Hotellen vill genom samarbetet locka den allt större skaran inom hälsotrenden och naturligtvis sälja mer rum.
Ett exempel är Best Western, som nu efter en ”prövoperiod” som sponsor till Vårruset väljer att förlänga samarbetet.
Vårruset är en serie motionslopp som genomförs på 17 orter i Sverige. Vårruset arrangeras av Stockholm Maraton gruppen tillsammans med den lokala föreningen i repsektive ort.Christer Clefberg, projektledare för Vårruset, uttrycker samarbetet så här:
”-Best Western har bra geografisk täckning och finns på alla orter där VårRuset genomförs 2015. Vi tyckte det fungerade bra förra året och i år känns det extra bra då Best Western har lanserat sitt frukostkoncept på alla hotell i Sverige. För oss är det viktigt att det fungerar bra med boende och mat under turnén och just vi laddar just nu upp inför det kommande premiärloppet i Malmö 4 maj”.
och Magnus Sjödin, partner och sponsoransvarig för Best Western är lika nöjd och uttrycker sig så här:
”-Vi är mycket glada att förlänga samarbetet med VårRuset. Det finns en stark trend inom träning och löpning är en motionsform som kan utövas av i princip alla människor. Inte minst bland vår hotellpersonal och kunder som bor på våra hotell. En del av hotellen har till och med jogging med sina gäster. Vi är nu klara med frukostkonceptet Best Breakfast by Tina på alla våra hotell i Sverige, vilket känns extra kul. VårRuset är ett etablerat och positivt varumärke. I samarbetet stärker vi vår marknadsposition inom sportsegmentet”.
Allt enligt pressmeddelande från Best Western 2015-03-20.
- Text: Maria Lindqvist
-
Daftö Resort – sommarjobbande unga kompletteras av pensionärer
För att komplettera ungdomarnas insatser under sommaren söker Daftö Resort pigga seniorer. De vill skapa en inkluderande arbetsplats.
-
Skaraborg som konstdestination – 5 stora nyheter i sommar
I sommar blomstrar Skaraborg med fem nyskapande konstupplevelser. I form av tre nya besöksmål, en designikon och ett jubileum.
-
Utländska turister spenderar mer i Sverige än exportvärdet för järn och stål
Jämförs Sveriges exportsiffror för 2024 syns det att exportvärdet för Resor överstiger export av exempelvis järn eller malm.
-
Sporterna under SM-veckan 2025 i Norrköping – dag för dag
Nu släpps idrotternas tävlingsdagar och arenor till SM-veckan den 24–29 juni i Norrköping. Alla är välkomna till folkfesten.
-
Visita – Kent vände hotellmarknaden i mars
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i mars med drygt 3 procent jämfört med samma månad förra året, enligt data från Visita.
-
SkiStar utvecklar ett nytt skidområde i Vemdalen
SkiStar meddelar att utbyggnaden av ett nytt skidområde, Hovde Syd i Vemdalen, har startat. Totalt skapas 11 hektar ny pistyta.
-
Årets höjdpunkt för fjälldestinationer – r360 kundträff på Idre fjäll
r360 Resort Systems AB är leverantör av bokningssystemet r360 för resorts och destinationer i nordiska fjällen
-
Smaka på Västsverige – Lantbruket i Centrum utökar med område
Den 15–16 maj samlas lantbruksbranschen i Lidköping för Lantbruket i Centrum 2025. Årets mässa utökas med ett nytt område.
-
Växjö & Co söker efter en destinationsutvecklare
Växjö brukar kallas för den lilla världsstaden. Nu vill de förbättra platsen för sina besökare. Växjö & Co söker en destinationsutvecklare.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
Mest under Destination, Möten och Event, Museer och Utställningar samt Mat & Dryck
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Katrineholm söker efter en driven turismansvarig
Katrineholm är den lilla platsen som gör ett stort avtryck. Det ligger drygt en timme från Stockholm, och har ett...
-
Gårdsförsäljning – Stärk synligheten digitalt som dryckesproducent
Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen so...
-
SkiStar – nytt avtal med easyJet skapar fortsatt internationell tillväxt
Lågprisflygbolaget easyJet stärker sin närvaro i Skandinavien och lanserar två nya direktlinjer från Storbritanni...
-
Visit Sweden – hit vill utländska turister helst resa i Sverige
Statligt ägda marknadsföringsbolaget Visit Swedens senaste, stora målgruppsanalys av potentiella Sverigebesökare ...
-
-
Gästbloggare
-