-
ESS Group erbjuder fria el-låne-bilar för gäster på flera av sina hotell
Att utveckla och förbättra gästupplevelsen i olika former är en fråga för hela hotell- och upplevelseindustrin. ESS Group väljer nu att tillsammans med nya elbilsvarumärket ORA erbjuda sina gäster fria el-låne-bilar men också servicen i att gästen kan ställa sin egen bil hemma och att hotellresorterna erbjuder shuttle-service.
”Vi har länge sett ett ökat intresse från gästen att stanna flera dagar på våra hotelldestinationer och att genom det också vilja upptäcka närområdet kring exempelvis Ystad, Falkenberg, Lidingö och Malmö. Samarbetet med elbilsvarumärket ORA gör att vi nu lanserar servicen kring fria el-låne-bilar på Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad, MJ’S och Ellery Beach House. Gästen kan enkelt låna bilarna gratis men vi som hotelldestination kan också hjälpa gäster med shuttle-service till och från flygplatser, tågstationer eller i vissa fall även hämta gästen hemma, om man inte bor alltför långt bort.” Säger Fredrik Toreskog, Creative Director ESS Group.
Vill förstärka gästupplevelsen på plats
Elbilsvarumärket ORA är en ny elbil på den svenska marknaden med räckvidd på mellan 310 och 420 km. Man har fått högsta betyg i EURO NCAPs krocktester.
Totalt finns 10 bilar på ESS destinationer och servicen mot gästen erbjuds fram tills den 31 augusti. Men den kan mycket väl utökas beroende på hur intresset och responsen blir. Även fast man ännu inte kan erbjuda fullskalig service kring att hämta och lämna alla gäster så kommer framförallt Ellery Beach House närhet till Stockholm göra att samarbetet med ORA blir ett test av precis detta.
”Ellery Beach House på Lidingö har en stor andel gäster som bor i Stockholm 20 minuter från resorten. Nu när el-låne-bilar finns här så kommer vi testa i våra ’innan-ankomst-telefonsamtal’ att mot några gäster ställa frågan om man vill att vi hämtar och lämnar, att gäster som reser kollektivt till oss kunna göra det enkelt den sista biten in till ankomst. Största fokuset är att förstärka gästupplevelsen på plats men roligt om vi kan lyckas med detta några gånger under sommaren. Ju mer vi kan umgås och prata med gästen och ge service på nya sätt, desto mer utvecklande.” Fortsätter Fredrik Toreskog.
En utmanare på den svenska marknaden
Totalt finns 10 ORA el-låne-bilar på destinationerna Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad, MJ’S och Ellery Beach House. När inte gästerna använder bilarna så är det fritt fram för medarbetarna att låna bilarna för transporter eller att åka till och från jobbet. Servicen erbjuds från den 13 juli till den 31 augusti.
”Samarbetet med ESS och de här fyra hotelldestinationerna är perfekt för oss på ORA. Vi är en utmanare på den svenska marknaden och så ser vi också på ESS resorts- och citydestinationer. Våra bilar laddas enkelt, är roliga att köra och packade med all säkerhetsutrustning man kan tänka sig. Att påverka gästupplevelsen positivt och att tänka nytt kring hur man kan uppleva området runt omkring, hur man reser till och från sin upplevelse samt att det också finns en hållbarhetsaspekt i samarbetet gör att vi valt att satsa stort på detta. Vår förhoppning är naturligtvis att när gästen testat våra bilar i en sån här miljö, att man också blir nyfiken på att ha en egen.” Berättar Linda Ungh Marketing Manager ORA Sweden.
Läs mer om ESS Group på Turismnytt här.
- Text: ESS Group
- Foto: ESS Group
-
Accessibility Business lanserar databas med tillgänglighetsinformation
Databasen från Accessibility Business täcker turistattraktionerna i de nordiska huvudstäderna. Med länkar till tillgänglighetsinformation.
-
Fånga framtiden 2024 med Kairos Future
Allt om vad som är på gång hos Kairos Future 2024 - flera spännande projekt, rapporter och föreläsningar
-
Knäckebröd från Skedvi Bröd i Dalarna får EU-märkning
Skedvi Bröd får en skyddad geografisk beteckning från EU. Deras knäckebröd kan sälla sig till produkter som Serranoskinka och Gruyèreost.
-
Stockholms nya kongresscenter blir granne med Arlanda
Arlandastad Group tar initiativ till ett kongresscenter. Den nya byggnaden kommer vara sammanlänkad med Scandinavian XPO.
-
Anna Österlund blir ny VD för Placebrander
Från den 1 januari 2024 blir Anna Österlund VD för Placebrander. Hon efterträder grundaren Helena Nordström.
-
Årets Guldpalmfinalister främjar besöksnäringen i Trelleborg
Visit Trelleborg delar varje år ut Guldpalmen till en besöksnäringsaktör som gör destinationen till en bättre plats.
-
Upplev sagolika och vintriga julmarknader runt om i Sverige
Att gå på julmarknader och handla när snöflingorna virvlar hör vintern till. Här har Turismnytt samlat en del av vad som erbjuds.
-
Annika Torstenson är Vrak – Museum of Wrecks marknadsutvecklare
Från den 20 november arbetar Annika Torstenson på Vrak – Museum of Wrecks. Hon har en bred erfarenhet från besöksnäringen.
-
Helsingborg delar andraplatsen när Dublin vinner European Capital of Smart Tourism 2024
Helsingborg var en av sex städer i final. Utmärkelsen ges till den stad som visar ett engagemang för att forma framtiden för hållbar turism.
-
Att lyssna lagom bidrog till framgångssagan för Äventyrsgruvan
Äventyrsgruvan är en guldgruva för Dalarna. Framgången är skapad av hårt jobb, lokala samarbeten, och att lyssna lagom på andra.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Få fler bokningar med hjälp av positiva omdömen
Positiva omdömen från tidigare gäster ökad chansen att fler bokar, avsevärt. Vill du ha fler bokningar ...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 -23
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan med mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Turistrådet Västsverige bjöd in till Turistrådsdagen 2023
Ett fantastiskt år för besöksnäringen i Västsverige Turistrådet Västsveriges VD Fredrik Lindén hälsade alla 400 a...
-
Järnvägar – seminarium om 40 snabba åtgärder för svensk järnväg
Från 1990 till 2022 har trafiken på den svenska järnvägen ökat med 65 procent. Samtidigt har underhållsskulden ök...
-
-
Gästbloggare
-