-
ESS Group lanserar innovativ online-destination
Sen starten av Ystad Saltsjöbad 2007 så har viljan att bygga destinationer varit en stark drivkraft för ESS Group. Resortdestinationerna Steam Hotel, Ellery Beach House och Falkenberg Strandbad samt citydestinationerna Pigalle, Bellora och MJ’S är några av platserna som lanserats. Nu tar gruppen nästa steg och denna gång blir det en online-destination.
En plats där du kan få med dig lite av hotellkänslan hem
Home of ESS är en plattform där man samlat all hotellinredning från de fysiska hotelldestinationerna och låter intresserade gäster klicka hem sin favoritsoffa, vinglas, lampa, kudde, säng eller täcke. En plats där du kan få med dig lite av hotellkänslan hem.
”Under många år har vi fått många frågor av gäster om var man kan köpa Pigalle-glasen, morgonrocken från Steam eller kudden från Ellery. Vi gillar att lyssna på våra gäster. Vi brinner för inredning och vi tycker om stora utmaningar. Därför är vi väldigt stolta över att kunna påbörja den här resan idag med lanseringen av Home of ESS. Just nu är vi enormt nyfikna på vad gästerna tycker och ser fram emot feedback och tips på fler saker man skulle vilja kunna köpa från just sin favoritdestination.” Berättar Jonas Stenberg, VD ESS Group.
Lyssnar mycket på alla tips och önskemål från gäster
Annika Hildingsson Gill är VD på denna nya satsning och arbetet har pågått sedan början av året. Teamet består nu av 6 personer. Men om gästerna gillar idéen och utbudet är planen att bli dubbelt så många under 2022.
”Jag kommer senaste från rollen som vice Inköpschef på IKEA och när Jonas Stenberg berättade om den här idéen för www.homeofess.com så var jag såld på någon minut. Jag och teamet har jobbat stenhårt sedan i maj och detta är en spännande start! Men vi har långt kvar, vi vill engagera våra gäster och vi gör detta tillsammans med dem. Vi lyssnar mycket på alla tips och önskemål och har nu en organisation som snabbt kan få in nya produkter. Häromdagen diskuterade vi egenproducerad handsprit i designade flaskor och det hoppas vi ha löst under februari.” Berättar Annika Hildingsson Gill, VD Home of ESS.
Mår bra av att försöka jobba inom andra segment också
Home of ESS erbjuder strax under 1500 artiklar just nu och dessa är uppdelade i åtta olika produktkategorier; Bädd, Bad, Möbler, Textilier, Belysning, Dukning, Deko, Art och Lifestyle. Plattformen har Klarna som betalningsmedel och samarbete med Postnord, DHL och Best.
”Satsningen på en online-destination och att kunna erbjuda leverans av utvald hotellinredning hem till våra gäster engagerar hela vårt bolag. Vi älskar hotell, destinationer och resorts men vi upptäcker också att vi mår väldigt bra av att försöka jobba inom andra segment och att utöka kontaktytorna och därmed relationen med våra gäster och ambassadörer. En riktigt spännande dag och en första början på något som vi hoppas många blir nyfikna på.” Avslutar Jonas Stenberg.
Home of ESS lanserades den 20:e december. Läs mer om det här.
- Text: ESS Group
- Foto: ESS Group
-
Vinterturismen fortsätter att växa visar statistik från Tillväxtverket
Under vintersäsongen 2024/2025 gjordes det totalt 21,3 miljoner kommersiella övernattningar i Sverige enligt data från Tillväxtverket.
-
Sveriges Bussföretag – Länsstyrelsen upphäver beslut om miljözon klass 3
Länsstyrelsen i Stockholm har beslutat att upphäva kommunens beslut om en miljözon klass 3. Detta pga att utredningen har varit bristfällig.
-
Visit Värmland lanserar dejtinginspirerad kampanj
Fem frågor. En flirtig presentation. Och plötsligt har man matchat med ett besöksmål. Visit Värmland lanserar en rolig och unik kampanjwebb.
-
Det är en Sverigeboom på Finnlines rutt Sverige-Finland
Finnlines noterar ett ökat intresse bland svenskar och finnar inför sommaren. Ombord märks det vissa skillnader i vad man handlar.
-
Transportföretagen – regeringen tar steg för fossilfria flygbränslen
Regeringens beslut att fram en handlingsplan för ökad tillgång på fossilfria drivmedel visar på en politisk ambitionshöjning. Det välkomnas av Transportföretagen.
-
SkiStar lanserar ny fotbollscup – Sälen Summer Games 2026
I ett unikt samarbete går SkiStar och Luxcuper och We Love Football samman för att lansera en ny fotbollscup i fjällvärlden för unga.
-
Svensk Camping – Sveriges femstjärniga campingplatser
Inför sommaren presenterar Svensk Camping de anläggningar som erhåller det högsta betyget i deras klassificering – fem stjärnor.
-
Visit Sweden – Undersökning visar att svenskar tycker om turister
Svenskars attityd till turister är mycket positiv. Det visar en attitydundersökning som Visit Sweden gjort inför sommaren.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 21 -25
Mest under Destination, Mat och dryck samt Evenemang och Museer/Utställningar
-
Ordförande Robert Pettersson om JHT:s första 30 år
30 år av samordnad turism i Jämtland Härjedalen. Ordförande för JHT, Robert Pettersson, berättar om hur saker har förändrats.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 21 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Mat och dryck samt E...
-
25 år som världsarv – Öland bjuder in till jubileumsår
I år är det 25 år sedan Södra Ölands odlingslandskap utnämndes till ett av världens mest unika o...
-
Team Smör från Skövde vann årets SM i utomhusmatlagning
Det blev Team Smör med Christoffer Beijbom och Astrid Alfredsson som tog hem segern i årets final av SM i...
-
SkiStar lanserar ny fotbollscup – Sälen Summer Games 2026
I ett unikt samarbete går SkiStar och Luxcuper och We Love Football samman för att lansera en he...
-
-
Gästbloggare
-