-
GRAM Group investerar offensivt och ser ljust på framtiden
GRAM Group, med sin starka position inom hotell- och restaurangbranschen i nordvästra Skåne, fortsätter med omfattande satsningar på sina anläggningar och därmed också på destinationen Bjärehalvön.
Med en verksamhetsportfölj bestående av tre förstklassiga hotell och sex kvalitativa restauranger, förstärker GRAM Group nu sitt engagemang för hög kvalitet och gästupplevelse. Genom ambitiösa renoveringar och uppgraderingar på sina olika anläggningar.
”Vi vill hela tiden utveckla våra hotell och restauranger och vi ser pågående investeringar som bra både för att möta våra gästers önskemål samt för att förnya våra olika koncept. Vi tror starkt på vår destination samt våra anläggningar och vill ge våra gäster en upplevelse utöver det vanliga och hela tiden ligga i framkant. Med dessa renoveringar och uppgraderingar stärker vi vår position och blickar framåt med tillförsikt.” Säger Koncernchef Marcus Thuresson.
En ny utomhuspool och flera omfattande renoveringar
Bland de spännande satsningarna kan gäster till sommaren 2024 se fram emot en stor, ny utomhuspool på Hotel Riviera Strand. Komplett med pergola, bar och sittplatser samt en separat barnpool.
På Hotel Skansen är etapp 2 av en omfattande renovering i full gång med ett helt nytt kök, ny bar och vinvägg i restaurang Sand. Samt förbättringar personalutrymmen och uppgradering av belysning och infrastruktur.
I Huset Vid Stranden som består av Pepes, Papas, Papas garden, Loft samt Kristallen, genomförs en totalrenovering. Både invändigt och utvändigt för att skapa en unik nöjesdestination.
På Torekov Hotell har nyligen åtta superiorrum och sexton dubbelrum renoverats till skandinavisk design och harmonisk färgsättning.
GRAM Groups vision är att skapa norra Europas starkaste destination genom gästupplevelser som kännetecknas av atmosfär, passion och personlighet. Alla hotell inom GRAM Group är miljömärkta av Svanen. Samt certifierade av Svenska Möten.
- Text: GRAM Group
- Foto: GRAM Group
-
Pontus Frithiof lanserar Matmanifest – ny milstolpe i Hållbarhet 360
Pontus Group, ledd av entreprenören Pontus Frithiof, tar ett stort kliv i sitt hållbarhetsarbete genom lanseringen av ett Matmanifest.
-
Visita – en viss ökning på hotellmarknaden i maj
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i maj med 2 procent samtidigt som hotellrumspriserna minskade. Det visar statistik från Visita.
-
Swedish Lapland – ny flyglinje mellan Zürich och Luleå
Schweiziska flygbolaget Edelweiss etablerar en ny flyglinje från Zürich till Luleå Airport under vintersäsongen 2025/2026.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 25 -25
Mest om Destination, Hållbarhet/Tillgänglighet, Rapporter och Stöd/Utmärkelser/Initiativ
-
Cykelleden Skåne får pris för tillgänglighet och nytänkande
Cykelleden Skåne är vinnare av Cykelplaneringspriset 2025. Utmärkelsen delas ut årligen av föreningen Svenska Cykelstäder.
-
Fjällcykling på fyra fjäll – ett resultat av samverkan
Två destinationer, fyra anläggningar och sex företag i Härjedalen har med hjälp av samverkan skapat ett unikt paket.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – maj 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild om besöksnäringen baserad på statistik. Maj hade en hög hotellbeläggning.
-
Internationella intresset för Coolcation i Sverige verkar inte svalna
Förra sommarens kanske hetaste resetrend Coolcation har inte svalnat visar en undersökning från Visit Sweden.
-
Stockholms stad behåller Stockholmsmässan i sin ägo
I marknadsläget har det visat sig svårt att hitta en köpare till Stockholmsmässan. Processen att sälja har avbrutits och staden fortsätter att utveckla den i egen regi.
-
Svenskarnas sommarplaner: natur och tid med familjen
En ny undersökning från SkiStar visar att svenskarnas sommarplaner i präglas av ett intresse för natur och tid med familjen
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Svensk semester behöver en omstart – för både personer och platser
Sverige stänger ner i juli. Varje år tar en majoritet av svenskarna sin semester just då, ofta i ett enda långt s...
-
Stua AB inleder planerad avveckling av verksamheten
Efter drygt två decennier som en samlande kraft för besöksnäring och regional utveckling i Sörmland, har styrelse...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 24 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang, Hållbarhe...
-
Nature Travels erbjuder paket hos Nordic Husky Farm
Det brittiska företaget Nature Travels har introducerat ett nytt paket i sin repertoir. Detta tack vare kontakter...
-
-
Gästbloggare
-