-
GRAM Group investerar offensivt och ser ljust på framtiden
GRAM Group, med sin starka position inom hotell- och restaurangbranschen i nordvästra Skåne, fortsätter med omfattande satsningar på sina anläggningar och därmed också på destinationen Bjärehalvön.
Med en verksamhetsportfölj bestående av tre förstklassiga hotell och sex kvalitativa restauranger, förstärker GRAM Group nu sitt engagemang för hög kvalitet och gästupplevelse. Genom ambitiösa renoveringar och uppgraderingar på sina olika anläggningar.
”Vi vill hela tiden utveckla våra hotell och restauranger och vi ser pågående investeringar som bra både för att möta våra gästers önskemål samt för att förnya våra olika koncept. Vi tror starkt på vår destination samt våra anläggningar och vill ge våra gäster en upplevelse utöver det vanliga och hela tiden ligga i framkant. Med dessa renoveringar och uppgraderingar stärker vi vår position och blickar framåt med tillförsikt.” Säger Koncernchef Marcus Thuresson.
En ny utomhuspool och flera omfattande renoveringar
Bland de spännande satsningarna kan gäster till sommaren 2024 se fram emot en stor, ny utomhuspool på Hotel Riviera Strand. Komplett med pergola, bar och sittplatser samt en separat barnpool.
På Hotel Skansen är etapp 2 av en omfattande renovering i full gång med ett helt nytt kök, ny bar och vinvägg i restaurang Sand. Samt förbättringar personalutrymmen och uppgradering av belysning och infrastruktur.
I Huset Vid Stranden som består av Pepes, Papas, Papas garden, Loft samt Kristallen, genomförs en totalrenovering. Både invändigt och utvändigt för att skapa en unik nöjesdestination.
På Torekov Hotell har nyligen åtta superiorrum och sexton dubbelrum renoverats till skandinavisk design och harmonisk färgsättning.
GRAM Groups vision är att skapa norra Europas starkaste destination genom gästupplevelser som kännetecknas av atmosfär, passion och personlighet. Alla hotell inom GRAM Group är miljömärkta av Svanen. Samt certifierade av Svenska Möten.
- Text: GRAM Group
- Foto: GRAM Group
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – september 2024
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delas en analys. Det blev som en fortsättning på sommaren under september.
-
Naturturismföretagen – tema ledturism under Forum för naturturism
Naturturismföretagens branschträff Forum för naturturism är utbyggd till en hel naturturismvecka som ger möjligheter till inspiration.
-
Mikaela Håkansson från Färna Herrgård vann Copper Skillet 2024
Färna Herrgård är stolta över att meddela att deras sous chef, Mikaela Håkansson, vann den prestigefyllda tävlingen Copper Skillet.
-
Karriärbyte och liv i Jämtland – så blev Julia affärsutvecklare inom besöksnäringen
En utbildning och en flytt norrut. Julias beslut att utvecklas inom besöksnäringen ledde till en ny karriär och liv i Jämtland.
-
Jönköping Horse Show tillbaka i Jönköping
Jönköping Horse Show på Elmia den 29 oktober - 3 november förvandlar återigen höstlov till hästlov i Jönköping.
-
En av Skånes tystaste platser finns i Trelleborg kommun
Visit Skåne har nu lanserat initiativet "The Map of Quietude." I Trelleborg finns en av kartans 16 utvalda platser.
-
Prissättning av aktiviteter – Fem saker att tänka på
Marcus Eldh guidar i prissättning av olika upplevelser och aktiviteter.
-
Vilka är husbilsgästerna vid Hornborgasjön? Insikter som formar vägen mot en resilient plats
Under 2023 tog Visit Hornborgasjön initiativet att ta reda på vilka husbilsgästerna är som varje år besöker sjön under transäsongen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -24
Mest under Destination, Boende, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Utmärkelser
-
ESS Group – enda hotellfamiljen med tre hotell på världskänd lista
För första gången prisas tre av ESS Group hotelldestinationer i Condé Nasts årliga läsarundersökning för "The Worlds Best Hotels".
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Boende, Konstate...
-
Upplevelseinstitutet lanserar nytt utvecklingsbolag för destinationer
Upplevelseinstitutet (UI), ledande inom analyser av upplevelser och turismeffekter, presenterar ...
-
SAS utökar inrikestrafiken med nya linjer från januari 2025
Som ett resultat av det nyligen presenterade partnerskapet med BRA har SAS gläd...
-
JHT söker turismutvecklare med fokus på export och upplevelser
Är du en passionerad och driven turismutvecklare som är intresserad av upplevelser och hållbarhet? Vill du vara m...
-
-
Gästbloggare
-