söndag 7 september 2025
Turismnytt
  • Tipsa oss
  • Annonsera
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Träffa oss
  • Hem
  • Nyheter
    • Aktivitetsbolag
    • Boende
    • Destinationer
    • Handel
    • Konferens & events
    • Mat och Dryck
    • Rese-/turistbyrå
    • Researrangör-/återförsälj.
    • Buss-flyg-rederi-tåg-mc
  • Destinationsutveckling
  • Karriär
    • Aktuella utbildningar
    • Lediga tjänster
    • På nytt jobb
    • Utbildningsnyheter
  • Marknadskollen
    • Bloggar
    • Debatt
    • Evenemang
    • Finansiering
    • Filmer / Podcasts
    • Hållbarhet
    • Intervjuer turismprofiler
    • Marknadsföring
    • Pågående byggprojekt
    • Pågående turismprojekt
    • Radiointervjuer
    • Rapporter
    • Trendspaning
    • Statistik
    • Aktuellt från Stua
  • Hitta leverantör
    • Destinationsutveckling
    • Försäkringar
    • Hotelltjänster
    • IT
    • Juridik
    • Köp och sälj verksamheter
    • Lokaler
    • Marknadsföring
    • Mat och dryck
    • Miljö och hållbarhet
    • Personal
    • Organisationer och föreningar
    • Säkerhet
    • Underhållning
    • Utbildningstjänster
    • Verksamhetsutveckling
    • Övrigt
    • För dig som är leverantör!
    • Till dig som vill sälja mer!
  • Bloggar
  • Annonsera
  • Logga in
  • Senaste nytt:
    • Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – augusti 2025
    • Kusthotellet Styrsö har öppnat – ny destination i Göteborgs skärgård
    • Idéer för skiddestinationer som vill tänka nytt i sin marknadsföring
    • Heart of Lapland dubbelt nominerad till prestigefullt pris
  • Platsannonser:
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 33 -25
    • Projektledare möte och kongresser sökes till Helsingborg Arena
    • Stark efterfrågan – SkiStar rekryterar tusentals nya medarbetare
    • Gröna Lund, Kolmården och Furuvik rekryterar medarbetare till Halloween
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 21 -25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17-25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
    • Camping Västkust rekryterar 1000 personer till sommaren
  • RSS
  • Prenumerera på nyhetsbrevet
  • Hemsida från Visit Helsingborg - en partner med företaget GoTo HUB
    2023-07-06 18:29

    Har ni undrat över varför alltfler destinationer samarbetar med GoTo HUB?

    Då är ni nog inte ensamma! GoTo HUB är ett företag som jobbar för att destinationer skall kunna bli bokningsbara och kunna sälja sina egna och samarbetspartners produkter på ett enkelt sätt till besökare.

    Ett utmärkt verktyg för researrangörer och destinationsbolag

    GoTo HUB menar att det bästa för destinationen är att man vid så många tillfällen som möjligt kan visa den bredd av aktiviteter, boende och evenemang som finns tillgängliga för besökaren. Detta gör att gästen kan göra aktiva val, planera och sedan se och uppleva mer på sin resa. Gäster upplever detta som en fantastisk service. Att man kan få rekommendationer av lokala aktörer är något som gäster önskar och något som blir viktigare och viktigare inom besöksnäringen.

    ”GoTo HUB har visat sig vara ett utmärkt verktyg för oss som researrangör. De har gjort så att vi når ut till en bredare publik och syns på fler ställen med våra erbjudanden. Sedan har de en fantastisk support att tillgå.” Säger Nils Möller – Väderötrafiken.

    Det lönar sig att rekommendera varandra

    Att rekommendera varandra kommer också med en ekonomisk uppsida. Vid alla tillfällen en aktör väljer att rekommendera och sälja någon annan så erhåller man en provision. Provisionen är densamma för alla som jobbar med GoTo HUB. Allt av det tekniska, ekonomiska, juridiska är något som GoTo HUB tar hand om.

    ”Vi vill att du skall kunna fokusera på ditt företag eller kommunikationen av din destination. Det bokningstekniska tar vi hand om. Det måste vara enkelt! Annars kommer man aldrig lyckas med aktiva samarbeten.” Säger Dan Granath, VD för GoTo HUB.

    Redan ett hundratal aktörer som samarbetar med GoTo HUB

    GoTo HUB startade dialogen med svenska destinationer under hösten 2022 och har lanserat flera samarbeten i Sverige under våren 2023. Idag arbetar de med Helsingborg, Båstad, Dalsland, Södra Bohuslän, Ängelholm och en aktör i Stockholms skärgård.

    ”Vårt samarbete med GoTo HUB har präglats av proffsigt bemötande från första stund. Vi valde GoTo HUB för produktens många möjligheter i kombination med enkelheten för varje aktör som väljer att gå med. Det som gör oss allra mest glada nu efter lansering är berömmen för trevligt bemötande och hjälpsamhet som GoTo HUB:s personal ständigt får från våra aktörer. Ser med spänning på vad detta kommer leda till framåt.” Säger Evelina Johnsson – marknadsstrateg på Helsingborgs stad.

    Dan Granath tillägger: ”Vi är minst sagt stolta, ödmjuka och glada för att vi kommit igång så bra på den svenska marknaden. Det är med stor entusiasm som vi ser på tiden framöver. Att vi under så kort tid redan har ett hundratal aktörer som valt att samarbeta med oss är en stark indikator på att detta är något som är önskat av näringen och att vi är på rätt väg.”

    GoTo HUB jobbar i partnerskap

    GoTo HUB arbetar endast i samarbeten med destinationer och dess aktörer. Hittills har över 150 företag valt att använda GoTo HUB för att lyfta fram och sälja andra aktörer än sig själva. Det visar tydligt att man önskar att via samarbeten bygga starka destinationer som i större och större grad skall klara sig utan internationella säljkanaler. Där stora delar av pengarna som genereras av näringen lämnar landet.

    GoTo HUB tar hand om hela operationen för att en destination ska kunna gå. Från att jobba med information/kommunikation/inspiration till att även kunna sälja produkter. Det betyder att företaget tar hand om bokningar, utbetalningar, produktbeskrivningar, resegaranti, och support för destinationen.

    ”Vi har därför byggt en lösning som kan implementeras oberoende av vilken lösning man använder på sin hemsida.”

    En utveckling som mottas med öppna armar av gästen

    Gäster vill kunna göra aktiva val när de beställer sin resa. Om man skall kunna erbjuda gästen det så behövs lokalkunskap. Lokalkunskap som bara finns tillgänglig på destinationen.

    ”Gäster idag är mer medvetna och pålästa än någonsin tidigare. Man vill kunna planlägga och boka sin resa hos en aktör man har förtroende för. Samtidigt önskar man ha en positiv påverkan på den plats man reser till. Den enda aktören som kan erbjuda detta är destinationsbolagen som har ett stort förtroende och ständigt jobbar för en bättre och grönare framtid.” Säger Dan.

    Vägen vidare

    ”Vi ser fram emot en hektisk sommar med massor av aktivitet. Efter det så kommer vi att jobba vidare med vår satsning och hoppas att fler destinationer önskar att jobba med oss. Vi är ju en lösning som även möjliggör samarbete mellan destinationer, så här finns det massor av möjligheter. Tillsammans blir vi starkare.” Avslutar Dan Granath.

    Läs mer här – www.gotohub.no eller maila direkt till Dan – [email protected]

    • Text: Jakob Norrby & GoTo HUB
    • Foto: Visit Helsingborg
    Tweet
  • Augusti för besöksnäringen i Göteborg visade lägre beläggning men ändå ett troligt gästnattsrekord för året.
    2025-09-07 20:36

    Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – augusti 2025

    Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild av besöksnäringen i regionen. Augusti var en relativt stabil månad.

  • Kusthotellet Styrsö har öppnat i Göteborgs skärgård.
    2025-09-06 19:32

    Kusthotellet Styrsö har öppnat – ny destination i Göteborgs skärgård

    Med havet som granne och skärgårdens historia i väggarna öppnade Kusthotellet Styrsö på en av Västsveriges mest älskade öar.

  • Marcus Ståhl bloggar om hur skiddestinationer kan göra mer unika saker för sin marknadsföring än att ta samma bild på familjen i skidbacken varje år.
    2025-09-06 18:54

    Idéer för skiddestinationer som vill tänka nytt i sin marknadsföring

    Marcus Ståhl ger unika och spännande idéer för kampanjer, marknadsföring och tillvägagångssätt för skiddestinationer.

  • Heart of Lapland har fått en dubbel nominering till årets Publishingpris.
    2025-09-05 22:17

    Heart of Lapland dubbelt nominerad till prestigefullt pris

    Heart of Lapland har nominerats till årets Publishingpris i två kategorier. Sveriges mest heltäckande kommunikationstävling.

  • Med fler boenden, uppgraderade barnområden och ett unikt restaurangutbud är förväntningarna höga på Järvsöbacken i vinter. Anläggningen har bidragit till att locka rekordmånga skidfamiljer till Järvsö.
    2025-09-04 15:21

    Järvsö laddar för vintern – fler boenden och nya skidområdet lockar

    Järvsö förbereder för vintersäsongen. Med fler boenden och uppgraderade barnområden är förväntningarna höga på Järvsöbacken.

  • Örebro länsmuseet har på styrelsens uppdrag sagt upp hyreskontraktet med Statens fastighetsverk som äger Örebro slott.
    2025-09-03 19:17

    Länsmuseet lämnar Örebro slott

    Örebro länsmuseet har sagt upp hyreskontraktet på Örebro slott. Det innebär att museet inte har någon fast publik verksamhet förrän 2027.

  • Hotel Pigalle i Göteborg satsar på en ny musikalisk och gastronomisk era.
    2025-09-03 18:04

    Hotel Pigalle satsar på en ny musikalisk och gastronomisk era

    Nu inleds en ny era på Hotel Pigalle i Göteborg. Hotellet tar plats på scenen, på bordet och kulminerar i ett unikt middags och livekoncept.

  • Den 12–14 september är dags för den andra upplagan av ”Tornerspel på Kalmar Slott”.
    2025-09-03 17:38

    Succén tillbaka: Sveriges äldsta riddarsällskap intar Kalmar Slott

    Den 12–14 september är dags för den andra upplagan av ”Tornerspel på Kalmar Slott” – som i år blir ännu större med fler aktiviteter.

  • Sofiero höstförstärkning - besöksnäring
    2025-09-01 05:48

    Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 35 -25

    Mest om Destination, Boende, Evenemang samt Mat och dryck

  • Den svensk–danska ansökan om att arrangera fotbolls-EM för damer 2029 har lämnats in till Uefa. Göteborg är en av värdstäderna, med Ullevi som arena.
    2025-08-31 17:33

    Göteborg är redo att välkomna fotbolls-EM 2029

    Nyligen lämnades den svensk–danska ansökan om att arrangera fotbolls-EM för damer 2029 in till Uefa. Göteborg är en av värdstäderna.

  • Veckans profil

    Christina Uhlin

    Christina Uhlin

    Fotograf med känsla för människor, mat och miljöer

    Genom sina bilder hjälper hon företag och besöksnäring att lyfta fram sin verksamhet på ett sätt som förmedlar känsla, stämning och trovärdighet

  • Nyheter från Tillväxtverket

    • Tillväxtverket

  • Aktuellt från Visit Sweden

    • Senaste nyhetsbrevet, 26 juni

    • Webbinarium 25 september: Marknadsföring som maktfaktor - nyckeln till internationell framgång

    • Film att använda: Så bidrar globala gäster till din affär

    • Digitala föreläsningar om den globala resenären

  • Händelser i branschen

    • Webinar med Linda Staaf – REPRIS: Regenerativ turism – en introduktion
      2025-09-10
      • Digitalt
      • www.lindastaaf.se/webinarier
    • Göteborgsminglet på Jacy’z – nätverka och träffa ESS Groups delägare
      2025-09-10
      • Göteborg
      • göteborgsminglet.se/
    • Mixed Reality Scandinavia – Konferens om filmturism och destinationsutveckling – 11-12 september
      2025-09-11
      • Ystad
      • www.ysvc.se/mixed-reality-scandinavia
    • Kulturarvsdagen, 12–14 september
      2025-09-12
      • Hela Sverige
      • kulturarvsdagen-2025-kulturarv-och-bebyggelse-en-hyllning-till-vart-byggda-arv-56602
    • Västra Sörmlands besöksnäringsdag 2025
      2025-09-17
      • Strömsholms Slott
      • upplevutforska.confetti.events/
    • Upplev Norrköping – Besöksnäringsträff – Save the date
      2025-09-24
      • Norrköping
    • Visit Swedens inspirationswebbinarium – Marknadsföring som maktfaktor – nyckeln till internationell framgång
      2025-09-25
      • Digitalt
      • sv-se.eu.invajo.com/event/visitsweden/visitswedensinspirationswebbinarium2025
    • Webbinarium Visit Sweden: Marknadsföring som maktfaktor – nyckeln till internationell framgång
      2025-09-25
      • Digitalt
      • sv-se.eu.invajo.com/event/visitsweden/visitswedensinspirationswebbinarium2025
    • Nationell konferens för Kulturarvsturism 1-2 oktober
      2025-10-01
      • Skara
      • www.vastsverige.com/skara/konferens/
    • Besöksnäringsforum Västerbotten – 1-2 oktober
      2025-10-01
      • Lycksele
      • vasterbottensweden.com/foeretagsaktiviteter/
    • Nätverket för hållbarbesöksnäring – BarCamp – 6-7 oktober
      2025-10-06
      • Skövde/Hornborgasjön
      • www.natverkethallbarbesoksnaring.se/barcamp/
    • Webinarieserie – Vismer och Staaf nystar i… – ”Turism året runt – Den stora lösningen?”
      2025-10-09
      • Digitalt
      • www.lindastaaf.se/vismer-staaf-nystar
    • Kulturarvsdagarna 13–14 oktober 2025
      2025-10-13
      • Stockholm
      • www.svensktkulturarv.se/foer-medlemsmuseer/kurs-konferens/
    • Kulturpolitisk samling 2025 – Vem betalar för kulturen?
      2025-10-13
      • Stockholm
      • https://app.bwz.se/svenskscenkonst/b/
    • Hotell & Fastigheter (Fastighetsvärlden)
      2025-10-14
      • Stockholm
      • www.fastighetsvarlden.se/seminarier/hotell-fastigheter-2025/
    • Webinar Linda Staaf – Den Regenerative Resenären – så här vill hon se världen
      2025-10-15
      • Digitalt
      • www.lindastaaf.se/webinarier
    • Turismdag och 30-årsjubileum – Jämtland Härjedalen Turism
      2025-10-16
      • Östersund
      • jht.se/turismdagen-2025-jht-30ar/
    • Greentime inspirationsdag
      2025-10-22
      • Landskrona
      • greentime.se/aktiviteter/inspirationsdag-landskrona-22-okt/
    • Stockholm Beer & Whisky Festival, 24-25 oktober
      2025-10-24
      • Stockholm (Nacka Strand)
      • stockholmbeer.se/om-massan/
    • Spritmuseum – Kapten Haddock och hans drycker
      2025-10-24
      • Stockholm (Djurgården)
      • spritmuseum.se/event/kapten-haddock-och-hans-drycker-3/
    • Värmlands besöksnäringsdagar 6-7 november
      2025-11-06
      • Karlstad
      • visitvarmland.com/corporate/varmlands-besoksnaringsdagar/
    • Visit Smålandsdagen – Save the date
      2025-11-06
      • Växjö
    • Besöksnäringsdag Linköping
      2025-11-20
      • Linköping
      • visitlinkoping.se/
    • Besöksnäring på agendan
      2025-12-03
      • Stockholm
      • skr.se/skr/tjanster/evenemang/hittaevenemang/kalenderhandelser/besoksnaringpaagendan2025.91040.html
    Visa fler
  • Mest lästa artiklar

    • 2025-09-01 05:48

      Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 35 -25

      Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Boende, Evene...

    • 2025-08-29 22:06

      Viking Line lanserar fossilfria resor på alla fartyg

      Alla Viking Lines resenärer och fraktkunder kan nu för första gången resa helt fossilfritt, när ...

    • 2025-08-31 15:33

      Ta nästa steg i karriären med en utbildning på TUC Yrkeshögskola

      Att det råder stor brist på personal inom besöksnäringen vet många. Att efterfrågan på ledarskapskompetens inom b...

    • 2025-08-31 17:33

      Göteborg är redo att välkomna fotbolls-EM 2029

      Den 28 augusti lämnades den gemensamma svensk–danska ansökan om att arrangera fotbolls-EM för damer 2029 in till ...

  • Gästbloggare

    • Marcus_Eldh

      Marcus Eldh

      Bloggar om naturturism och turismutveckling

      När jag föreläser om naturturism brukar jag prata om hur man lyckas. Men nu delar jag med mig av vad som inte fungerat.

    • Marcus Ståhl augusti 2021

      Marcus Ståhl

      Bloggar om marknadsföring, digitalisering och kommunikation

      Som marknadsförare är den största utmaningen att våga välja bort. Det är för att du bara kan lägga pengar på en bråkdel av alla möjligheter ...

    • Andrea Hartmann Jovell bloggar om svensk besöksnäring

      Andrea Hartmann Jovell

      Bloggar om utmaningar och framgångsfaktorer för svensk besöksnäring

      Jag är utbildad fjälledare, med två år på Turistsportlinjen i Kiruna. 25 veckoprojekt i fält, karta, kompass, bivack, turer i alla väder. Ja...

    • Bianca Brandon-Cox

      Bianca Brandon-Cox

      Bloggar om måltidsturism, trender och hållbara måltidskoncept

      Fyra dagar i smakens och stolthetens tecken! Under två dagar i Trondheim och två dagar på Hitra och Frøya fick jag (Bianca ...


  • Annonsera
  • Tipsa oss om nyheter

Kontakt

    • Telefon:
    • 070-9779252
    • E-post:
    • [email protected]
  • Nyhetsbrev
  • Annonsera hos oss
  • Facebook
  • Twitter
  • Copyright 2025 Turismnytt i Sverige AB
×

Jag vill ta del av nyhetsbrevet