-
Hotell byter namn och utbildar personalen
Stockholmshotellet Nordic C Hotell har bytt namn till Hotel C Stockholm.
Namnbytet är ett led i satsningen att förstärka hotellets koncept.
”- Vår mission är att ge bästa möjliga förutsättningar för en fantastisk Stockholmsupplevelse. Det är ett koncept vi har jobbat på i flera år, och nu förstärker och förtydligar vi detta ytterligare”, menar Ulrika Mikiasson, marknadschef på Hotel C Stockholm.
På hotellet möts gästen av en interiör som är präglad av Stockholm, en informationsdisk och specialutbildad personal som har stor kunskap om Stockholm.
”- Dessutom fördjupar man nu samarbetet med designers från Stockholm, så som Camilla Thulin och Bric a Brac för personalens kläder och smyckesdesignern Lo Jewellery i hotellets butik. Fler samarbeten med musiker, konstnärer och designers är på gång inför kommande år”, säger Ulrika.
Den grafiska profilen, så som ny logotype och typsnitt skapade av Stockholmsdesigners, är snart på plats.
”- För gästen på hotellet innebär namnbytet egentligen ingenting, förutom att ambitionen höjs ytterligare vad gäller att vara bäst på Stockholm. Med nyfikenhet, värme och personlig prägel tar vi hand om våra gäster, skapar trygghet och gör det enkelt att upptäcka vår vackra stad. Vi vill vara det självklara valet för den ultimata Stockholmsvistelsen”, fortsätter Ulrika.
Hotellet erbjuder 367 hotellrum, 11 möteslokaler, bar och restaurang + ICEBAR på Vasaplan i Stockholm city. Grannar är snabbtåget Arlanda Express och Centralstationen.
Källa: Nordic C Hotel
Läs också artiklarna:
Första svenska hotellet med 24-timmarschat?
Ny innovation skall få hotellen att behålla mer av sina intäkter
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Carolina Pascual
-
Daftö Resort – sommarjobbande unga kompletteras av pensionärer
För att komplettera ungdomarnas insatser under sommaren söker Daftö Resort pigga seniorer. De vill skapa en inkluderande arbetsplats.
-
Skaraborg som konstdestination – 5 stora nyheter i sommar
I sommar blomstrar Skaraborg med fem nyskapande konstupplevelser. I form av tre nya besöksmål, en designikon och ett jubileum.
-
Utländska turister spenderar mer i Sverige än exportvärdet för järn och stål
Jämförs Sveriges exportsiffror för 2024 syns det att exportvärdet för Resor överstiger export av exempelvis järn eller malm.
-
Sporterna under SM-veckan 2025 i Norrköping – dag för dag
Nu släpps idrotternas tävlingsdagar och arenor till SM-veckan den 24–29 juni i Norrköping. Alla är välkomna till folkfesten.
-
Visita – Kent vände hotellmarknaden i mars
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i mars med drygt 3 procent jämfört med samma månad förra året, enligt data från Visita.
-
SkiStar utvecklar ett nytt skidområde i Vemdalen
SkiStar meddelar att utbyggnaden av ett nytt skidområde, Hovde Syd i Vemdalen, har startat. Totalt skapas 11 hektar ny pistyta.
-
Årets höjdpunkt för fjälldestinationer – r360 kundträff på Idre fjäll
r360 Resort Systems AB är leverantör av bokningssystemet r360 för resorts och destinationer i nordiska fjällen
-
Smaka på Västsverige – Lantbruket i Centrum utökar med område
Den 15–16 maj samlas lantbruksbranschen i Lidköping för Lantbruket i Centrum 2025. Årets mässa utökas med ett nytt område.
-
Växjö & Co söker efter en destinationsutvecklare
Växjö brukar kallas för den lilla världsstaden. Nu vill de förbättra platsen för sina besökare. Växjö & Co söker en destinationsutvecklare.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
Mest under Destination, Möten och Event, Museer och Utställningar samt Mat & Dryck
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Katrineholm söker efter en driven turismansvarig
Katrineholm är den lilla platsen som gör ett stort avtryck. Det ligger drygt en timme från Stockholm, och har ett...
-
Gårdsförsäljning – Stärk synligheten digitalt som dryckesproducent
Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen so...
-
SkiStar – nytt avtal med easyJet skapar fortsatt internationell tillväxt
Lågprisflygbolaget easyJet stärker sin närvaro i Skandinavien och lanserar två nya direktlinjer från Storbritanni...
-
Visit Sweden – hit vill utländska turister helst resa i Sverige
Statligt ägda marknadsföringsbolaget Visit Swedens senaste, stora målgruppsanalys av potentiella Sverigebesökare ...
-
-
Gästbloggare
-