-
Hotell byter namn och utbildar personalen
Stockholmshotellet Nordic C Hotell har bytt namn till Hotel C Stockholm.
Namnbytet är ett led i satsningen att förstärka hotellets koncept.
”- Vår mission är att ge bästa möjliga förutsättningar för en fantastisk Stockholmsupplevelse. Det är ett koncept vi har jobbat på i flera år, och nu förstärker och förtydligar vi detta ytterligare”, menar Ulrika Mikiasson, marknadschef på Hotel C Stockholm.
På hotellet möts gästen av en interiör som är präglad av Stockholm, en informationsdisk och specialutbildad personal som har stor kunskap om Stockholm.
”- Dessutom fördjupar man nu samarbetet med designers från Stockholm, så som Camilla Thulin och Bric a Brac för personalens kläder och smyckesdesignern Lo Jewellery i hotellets butik. Fler samarbeten med musiker, konstnärer och designers är på gång inför kommande år”, säger Ulrika.
Den grafiska profilen, så som ny logotype och typsnitt skapade av Stockholmsdesigners, är snart på plats.
”- För gästen på hotellet innebär namnbytet egentligen ingenting, förutom att ambitionen höjs ytterligare vad gäller att vara bäst på Stockholm. Med nyfikenhet, värme och personlig prägel tar vi hand om våra gäster, skapar trygghet och gör det enkelt att upptäcka vår vackra stad. Vi vill vara det självklara valet för den ultimata Stockholmsvistelsen”, fortsätter Ulrika.
Hotellet erbjuder 367 hotellrum, 11 möteslokaler, bar och restaurang + ICEBAR på Vasaplan i Stockholm city. Grannar är snabbtåget Arlanda Express och Centralstationen.
Källa: Nordic C Hotel
Läs också artiklarna:
Första svenska hotellet med 24-timmarschat?
Ny innovation skall få hotellen att behålla mer av sina intäkter
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Carolina Pascual
-
Karriärbyte och liv i Jämtland – så blev Julia affärsutvecklare inom besöksnäringen
En utbildning och en flytt norrut. Julias beslut att utvecklas inom besöksnäringen ledde till en ny karriär och liv i Jämtland.
-
Jönköping Horse Show tillbaka i Jönköping
Jönköping Horse Show på Elmia den 29 oktober - 3 november förvandlar återigen höstlov till hästlov i Jönköping.
-
En av Skånes tystaste platser finns i Trelleborg kommun
Visit Skåne har nu lanserat initiativet "The Map of Quietude." I Trelleborg finns en av kartans 16 utvalda platser.
-
Vilka är husbilsgästerna vid Hornborgasjön? Insikter som formar vägen mot en resilient plats
Under 2023 tog Visit Hornborgasjön initiativet att ta reda på vilka husbilsgästerna är som varje år besöker sjön under transäsongen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -24
Mest under Destination, Boende, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Utmärkelser
-
ESS Group – enda hotellfamiljen med tre hotell på världskänd lista
För första gången prisas tre av ESS Group hotelldestinationer i Condé Nasts årliga läsarundersökning för "The Worlds Best Hotels".
-
MDA och Rate Parity: Hur du tar kontroll över prissättningen
Vad innebär MDA och hur ska man hantera att OTA ibland sätter priser vi inte har kontroll över? Det går Taktikon igenom i detta blogginlägg.
-
Norrköping visar en ökning av gästnätter sommaren 2024
Sommaren 2024 blev en framgångsrik säsong för besöksnäringen i Norrköping, med en ökning av det totala antalet gästnätter.
-
JHT söker turismutvecklare med fokus på export och upplevelser
Vill du vara med och forma Jämtland Härjedalens turistiska utbud? De söker en turismutvecklare med fokus på export och upplevelser.
-
Upplevelseinstitutet lanserar nytt utvecklingsbolag för destinationer
Upplevelseinstitutet presenterar sin senaste satsning. Ett bolag inom plats & destinationsutveckling som kommer erbjuda analyser.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och har funnits sedan 1972. Funäsf...
-
Skåne Food Fest lyfte skånskt mat- och dryckeshantverk och gårdsförsäljning
Matfestival med skånska mat- och dryckesproducenter och panelsamtal om gårdsförsäljning Den för...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 39 2024
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang, Hållb...
-
Tillväxtverket – fortsatt stark sommarturism i Sverige
Antalet gästnätter på kommersiella turistboenden i Sverige under juni, juli och augusti uppgick till cirka 30 mil...
-
-
Gästbloggare
-