-
Hotell lanserar middagsbiokoncept
Clarion Hotel Post hämtar inspiration från USA till sin lansering av Post Dine-In Theatre, ett helt nytt middagsbiokoncept i Sverige. På premiären den 4e Maj (Star Wars-dagen) visas The Force Awakens till en 2-rätters middag i sann Star Wars-tappning.
Hotellet bryter ny is i bio- och underhållningsbranschen med Post Dine-In Theatre – ett koncept som förenar restaurang och biograf i ett. Genom att ha en bar, underhållning och en dekoration anpassad till filmvisningen skapas helt unik biografmiljö.
”- För oss är det spännande och viktigt att vara först med nya koncept och att fortsätta utvecklas för att ligga i framkant”, säger Martin Wiholm, Food & Beverage Manager på Clarion Hotel Post.
Dine-In Theatre kommer från USA men Clarion Hotel Post har gjort en egen tolkning. Istället för en pizzaslice har de satsat på kvalitet och serverar en vällagad 2-rätters middag med anknytning till temat för kvällen. Utöver det kommer det finnas kiosk, bar och tematisk underhållning på plats.
Star Wars först ut
Nu när filmen The Force Awakens rullat färdigt på bio och årets upplaga av Sci-Fi-mässan är avklarad så är Star Wars-hypen påtaglig i Göteborg. Att första upplagan av Dine-In Theatre blir i samma tema faller sig naturligt, speciellt då 4e maj är Star Wars-dagen (May the fourth be with you).
På middagsmenyn bjuds det på Lukes Långbakade Midribs som huvudrätt och Vaders Vaniljpannacotta till efterrätt, signerad Årets Konditor 2013 – Patrik Fredriksson.
Utöver middagen kommer bl.a Luke Skywalker, Chewbacca, Darth Vader och flera andra karaktärer från filmerna finnas på plats för mingel och fotografier.
Källa: Clarion Hotel Post- Text: Maria Lindqvist
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Världens rese- och turismbransch har verkligen uppmärksammat Visit Swedens marknadsföring av Sverige som besöksland för bättre hälsa och välmående
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland har utsett Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syrén Gastronomi till Årets Uppstickare 2025
-
Svensk Camping visar vägen med QualCamp – kvalitet, hållbarhet och innovation i fokus
En kvalitetsstämpel och ett gemensamt språk mot marknaden som visar att camping är en professionell bransch att räkna med
-
Jonas Siljhammar slutar som VD för Visita i sommar
Slutar efter åtta år men sitter kvar på posten fram till sommaren 2026
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Mest under Destination, Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Konstateranden/beslut/rapporter
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Var tredje förare är över 60 år, samtidigt som återväxten av yngre är svag. Sveriges Bussföretag larmar om risk för en akut bussförarbrist i framtiden.
-
Resonans – lyssna och reflektera i naturen längs Prins Bertils Stig
Konstnären Rickard Fredborg bjuder in till en unik audioguide längs Prins Bertils Stig i Halmstad. Upplev naturen med hela kroppen.
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort genomför just nu sin största satsning någonsin. Totalt investeras 80 miljoner i en ny restaurang och en ny boendeetapp.
-
+Katrineholm tar över det regionala uppdraget med Visit Sörmland
Det blir destinationsbolaget +Katrineholm som tar över arbetet med innehållsproduktion och marknadsföring av Visit Sörmland.
-
Arlanda är först i Europa med nytt inflygningskoncept
Luftfartsverket och Swedavia blir först i Europa med att införa ett nytt inflygningskoncept som kommer minska utsläppen.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort i Fredriksberg i södra Dalarna genomför just nu sin största satsning någonsin. Tot...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
+Katrineholm tar över det regionala uppdraget med Visit Sörmland
Nu står det klart att det blir näringslivs- och destinationsbolaget +Katrineholm som tar över ar...
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Bussförarbristen riskerar att förvärras mer än tidigare befarat. Var tredje förare är idag över 60 år, samtidigt ...
-
-
Gästbloggare
-