-
Hur blir mässan nästa år?
I månadsskiftet mars-april kommer ni med en ny mässa, Lounge Expo i anslutning till GastroNord, hur skiljer den sig från era tidigare arrangemang Lounge Event och Lounge Summit?
Nu när vi flyttar ihop med GastroNord blir Lounge en större mässa med fler utställare. Den stora skillnaden är att partnerskapet med GastroNord kommer att göra att alla beslutfattare ute på hotellen kommer hitta sina egna intresseområden representerade.
Vilka vill ni ha som utställare på mässan och vad kan de förvänta sig av sin medverkan?
Alla företag som levererar till hotell och konferensanläggningar borde vara med då vi förväntar oss ett ännu större intresse nu när vi samarrangerar med GastroNord.
Har ni några särskilt intressanta utställare klara redan idag med flera månader kvar till mässan?
Vi har många utställare redan bokade och många på väg in. Nämnas ska våra partners Visita, Hoist Group, Expedia Group och Urvalet Executive.
Hur ser du på mässan som mötesplats och arena för att göra affärer i dessa tider av digitalisering och där sociala medier tagit över mycket av uppmärksamheten?
Så kallade live-mötesplatser har en större relevans än någonsin då så mycket kommunikation sker digitalt och man träffas mer sällan. Mässan är en kommersiell mötesplats där säljare och köpare kan träffas och skapa nya kontakter som leder till affärer. Som leverantör har du otroligt svårt att få träffa nya kunder ute hos dem. Till mässan kommer de och letar efter nya produkter.
Vilka kan ha nytta av att gå på mässan och vilka typer av utställare kan de få kontakt med?
Vi säger att vi är mässan för HELA ledningsgruppen. Vi kommer ha utställare inom alla områden som behövs på hotellet/anläggningen.
Ni har även ett seminarieprogram, vilka kommer man att kunna lyssna på där?
Mycket är under framtagande men vi vet att Thomas Jakobsson på Visita kommer inleda med att berätta hur det går för hotellbranschen. Revenue Management, säkerhet, bygga hållbara team, hållbart byggande, konceptpositionering, framtidens kundupplevelse, det personalfria hotellet och många andra ämnen kommer att presenteras på scenen i mässhallen.
Läs tidigare artiklar på Turismnytt om mässan:
Lounge Expo i nytt samarbete med GastroNord 2020
Starka branschaktörer i samarbete med LOUNGE Expo 2020
- Text: Jakob Norrby
- Foto: Bra Mässor
-
SM-veckan vinter återvänder till Skövde 2027
Efter att Riksidrottsförbundet och SVT har utvärderat städer är det nu klart att Skövde kommer stå värd för SM-veckan vinter 2027.
-
Stockholm får en ny sommarpärla: ”Badholmen Sju Veckor”
I sommar får Stockholms skärgård nytt liv. Under sju veckor förvandlas Badholmen till en beach club där musik, mat och människor möts.
-
Gröna Lund, Kolmården och Furuvik rekryterar medarbetare till Halloween
När höstmörkret sänker sig förvandlas Gröna Lund, Kolmården och Furuvik till halloweenvärldar. Nu öppnar nöjesparkerna sina rekryteringar.
-
Svenska Taxiförbundet – konkurrensbegränsning gynnar inte Kalmar
Svenska Taxiförbundet ser en konkurrensbegränsning i Kalmars upphandling av skolskjuts. Mindre taxiföretag riskeras att slås ut.
-
En rekordökning av gästnätter i Härnösand under året
Turismen i Härnösand visar stark tillväxt. Under årets fem första månader har gästnätter ökat med 49,4 procent jämfört med i fjol.
-
Helsingborg blir värdstad för World Choir Games 2026
Sommaren 2026 står Helsingborg i centrum för världens största internationella körfestival - World Choir Games.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 28 -25
Mest om Destination, Boende, Evenemang och Konstateranden/beslut/rapporter
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 3
Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan 2025 samlar Turismnytt anteckningarna från de olika seminarierna, här del 3
-
Regeringen föreslår ett förbättrat resegarantisystem
Ökad trygghet för resenärer och förenkling för branschens aktörer. Regeringen föreslår en reform av dagens resegarantisystem.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – juni 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild om besöksnäringen i destinationen. Juni var en händelserik månad.
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Regeringen föreslår ett förbättrat resegarantisystem
Ökad trygghet för resenärer och förenkling för resebranschens aktörer. Regeringen har beslutat o...
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
Vid aktuell upphandling av tågbolag som ska köra nattågen mellan Stockholm och Narvik från december 2026 fick Tra...
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun – där näringslivsenheten och kommunikationsenheten samarbet...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 28 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang oc...
-
-
Gästbloggare
-