-
Starka branschaktörer i samarbete med LOUNGE Expo 2020
Hoist Group, Expedia och Visita är alla partners till LOUNGE Expo 2020 som då flyttar in på Stockholmsmässan och blir närmaste granne med GastroNord – Nordens ledande mässa för restaurangbranschen.
Genom att samarrangera de båda mässorna, så att besökarna kan gå fritt mellan de båda evenemangen, kommer hotell- och mötesbranschens beslutsfattare att kunna ta del av allt som behövs för att driva och utveckla ett hotell eller konferensanläggning.
Vill stärka hotellbranschens konkurrenskraft
Hoist Group är en ledande leverantör av system och tjänster för hotell med huvudkontor i Sverige. Expedia är världens ledande onlinebokningsleverantör med majoriteten av alla hotell i Norden som partners. Visita är den svenska arbetsgivarorganisationen för hotell och restauranger.
”Alla våra partners har varit med oss tidigare på vår resa med LOUNGE-konceptet. Alla har som ambition att delta i branschens utveckling för att stärka den svenska hotellbranschens konkurrenskraft.” säger grundaren Bosse Magnusson hos arrangören BraMässor. ”Nu när vi tar steget fullt ut och samarbetar med GastroNord och våra partners kommer detta att bli den viktigaste mötesplatsen för hela hotellbranschen 2020.”
- Text: BraMässor AB
- Foto: BraMässor AB
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
-
Gästbloggare
-