-
Anläggningen som lanserar sin egen konferenstidning
På hotell- och konferensanläggningen Vår Gård i Saltsjöbaden har man under ett år planerat för att lansera en egen konferenstidning.
Den nya tidningen tar läsaren bakom kulisserna. Syftet är att läsaren ska få en upplevelse och känsla av hur det är att vara på anläggningen under alla årstider. I tidningen finns historier från olika personer som arbetat eller arbetar på anläggningen, recept från kockarna och berättelser om konstverken som finns i byggnaden.
Tidningen delar man ut på mässor och ger bort till sina gäster. Den är producerad av Vi Media.
Konferenstidning ska sprida värmen från människor
”- Ett hotell är egentligen en känsla, en upplevelse eller en sinnesstämning, snarare än bara ett hus med reception och sovrum. Våra gäster påstår att det sitter i väggarna. Personligen tror jag att känslan till stor del handlar om människor och värmen de sprider”, säger Kadi Upmark, VD för Vår Gård.
Om Vår Gård Saltsjöbaden
Vår Gård är en hotell- och konferensanläggning som tar emot både små och stora grupper som vill ha möten. Här erbjuds möten med fokus på upplevelser där mat, konst och natur är en stor del. Vår Gård har 142 hotellrum med 162 bäddar samt 20 konferensrum med modern utrustning. Anläggningen ligger 20 minuter från Stockholm City i en vacker skärgårdsmiljö.
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Vår Gård
-
Naturturismföretagen hotas av konkurs efter beslut av Jordbruksverket
Naturturismföretagen hotas av konkurs då Jordbruksverket plötsligt dragit tillbaka sitt godkännande av ett stort projekt.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 43 -25
Mest under Destination, Evenemang, Flyg samt Stöd/Utmärkelser/Initiativ
-
Ett levande stadshotell i hjärtat av Österlen söker ny ägare
Dagens Hotel Svea har sitt ursprung i ett värdshus från 1840-talet och nu är det dags för nästa kapitel i hotellets historia
-
Arctic Bath tilldelas en MICHELIN Key för en enastående destination
Arctic Bath har tilldelats en MICHELIN Key. En prestigefylld utmärkelse som uppmärksammar hotell med enastående helhetsupplevelser.
-
Visit Skåne – ljudmätare avgör om du får stanna i skogsstugan
Visit Skåne lanserar konceptet Stay Quiet för internationella besökare. En vistelse i en skogsstuga under ett villkor: att de håller tyst.
-
Textilier i Jämtland Härjedalen – tema för brittisk gruppresa
Nästa år kommer britter att resa till Jämtland Härjedalen för att uppleva textila hantverk. Företaget Mid Scandinavia Tours har skapat resan.
-
Finalisterna till Värmlands Turismpris och Årets Uppstickare
Nu är det klart vilka som är finalisterna till Värmlands Turismpris 2026 och Årets Uppstickare. Tre aktörer i var kategori har utmärkt sig.
-
Skidaktörer inleder samarbete för att stärka svenska anläggningars synlighet
Freeride och r360 Resort Systems samarbetar för att göra det enklare att boka resor till svenska skidanläggningar.
-
Norrköping förvandlas åter till Spökköping under hösten
Den 28 oktober till 2 november förvandlas Norrköping till Spökköping. Ta del av roliga aktiviteter med en Halloween-twist i city.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 42 -25
Mest under Destination, Boende samt Stöd/Utmärkelser/initiativ
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 42 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Boende samt S...
-
Skidaktörer inleder samarbete för att stärka svenska anläggningars synlighet
Att en medieplattform och ett affärs- och bokningssystem inleder ett samarbete är ovanligt. Men det är något som ...
-
Visita: Ökad hotellbeläggning i september – positiv start på hösten
I september 2025 ökade antalet belagda hotellrum med 4 procent jämfört med motsvarande månad 2024....
-
Norrköping förvandlas åter till Spökköping under hösten
Upplev mörkrets magi och berättelser i Norrköping. Under höstlovet den 28 oktober till 2 november förvandlas Norr...
-
-
Gästbloggare
-