-
Anläggningen som lanserar sin egen konferenstidning
På hotell- och konferensanläggningen Vår Gård i Saltsjöbaden har man under ett år planerat för att lansera en egen konferenstidning.
Den nya tidningen tar läsaren bakom kulisserna. Syftet är att läsaren ska få en upplevelse och känsla av hur det är att vara på anläggningen under alla årstider. I tidningen finns historier från olika personer som arbetat eller arbetar på anläggningen, recept från kockarna och berättelser om konstverken som finns i byggnaden.
Tidningen delar man ut på mässor och ger bort till sina gäster. Den är producerad av Vi Media.
Konferenstidning ska sprida värmen från människor
”- Ett hotell är egentligen en känsla, en upplevelse eller en sinnesstämning, snarare än bara ett hus med reception och sovrum. Våra gäster påstår att det sitter i väggarna. Personligen tror jag att känslan till stor del handlar om människor och värmen de sprider”, säger Kadi Upmark, VD för Vår Gård.
Om Vår Gård Saltsjöbaden
Vår Gård är en hotell- och konferensanläggning som tar emot både små och stora grupper som vill ha möten. Här erbjuds möten med fokus på upplevelser där mat, konst och natur är en stor del. Vår Gård har 142 hotellrum med 162 bäddar samt 20 konferensrum med modern utrustning. Anläggningen ligger 20 minuter från Stockholm City i en vacker skärgårdsmiljö.
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Vår Gård
-
Utländska turister spenderar mer i Sverige än exportvärdet för järn och stål
Jämförs Sveriges exportsiffror för 2024 syns det att exportvärdet för Resor överstiger export av exempelvis järn eller malm.
-
Sporterna under SM-veckan 2025 i Norrköping – dag för dag
Nu släpps idrotternas tävlingsdagar och arenor till SM-veckan den 24–29 juni i Norrköping. Alla är välkomna till folkfesten.
-
Visita – Kent vände hotellmarknaden i mars
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i mars med drygt 3 procent jämfört med samma månad förra året, enligt data från Visita.
-
SkiStar utvecklar ett nytt skidområde i Vemdalen
SkiStar meddelar att utbyggnaden av ett nytt skidområde, Hovde Syd i Vemdalen, har startat. Totalt skapas 11 hektar ny pistyta.
-
Årets höjdpunkt för fjälldestinationer – r360 kundträff på Idre fjäll
r360 Resort Systems AB är leverantör av bokningssystemet r360 för resorts och destinationer i nordiska fjällen
-
Smaka på Västsverige – Lantbruket i Centrum utökar med område
Den 15–16 maj samlas lantbruksbranschen i Lidköping för Lantbruket i Centrum 2025. Årets mässa utökas med ett nytt område.
-
Växjö & Co söker efter en destinationsutvecklare
Växjö brukar kallas för den lilla världsstaden. Nu vill de förbättra platsen för sina besökare. Växjö & Co söker en destinationsutvecklare.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
Mest under Destination, Möten och Event, Museer och Utställningar samt Mat & Dryck
-
Visit Sweden – hit vill utländska turister helst resa i Sverige
Visit Swedens målgruppsanalys av potentiella Sverigebesökare visar vilka delar av landet utländska turister helst vill besöka.
-
Hotel Tylösand och SAS i nytt samarbete – lanserar spapaket
Hotel Tylösand går nu samman med SAS för att lansera "Tylösand Takeoff". Ett komplett spapaket med flyg, transfer och övernattning.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Katrineholm söker efter en driven turismansvarig
Katrineholm är den lilla platsen som gör ett stort avtryck. Det ligger drygt en timme från Stockholm, och har ett...
-
Gårdsförsäljning – Stärk synligheten digitalt som dryckesproducent
Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen so...
-
SkiStar – nytt avtal med easyJet skapar fortsatt internationell tillväxt
Lågprisflygbolaget easyJet stärker sin närvaro i Skandinavien och lanserar två nya direktlinjer från Storbritanni...
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – mars 2025
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
-
Gästbloggare
-