-
Nya chefer på High Chaparral – Hanna Forthmeiier och Fredrik Jonsson
Den småländska temaparken High Chaparral har utsett Hanna Forthmeiier till ny marknadschef. Nästa vecka tillträder Fredrik Jonsson också tjänsten som HR-chef.
Hanna Forthmeiier blir ny marknadschef
För att stärka positionerna och uppnå ökad kännedom inom segmentet, parallellt med arbetet att vidareutveckla kundupplevelsen, satsar nu High Chaparral ytterligare på marknadsföring och kommunikation. Hanna Forthmeiier blir utöver marknadschef del av företagets ledningsgrupp.
“Vi är mycket glada att kunna välkomna Hanna Forthmeiier till vår temapark. Med en bred och gedigen akademisk, strategisk och operativ bakgrund inom marknadsföring är Hanna Forthmeiier helt rätt person att leda vårt marknadsförings- och varumärkesarbete mot nya höjder.” Säger Mathias Bergendahl, VD.
Hanna Forthmeiier kommer närmast från en mångårig tjänst som marknadskoordinator på Din Maskin AB i Värnamo. Hon har tidigare arbetat med destinationsmarknadsföring på Jönköping University.
“Jag ser verkligen fram emot att arbeta med ett lika starkt som mytomspunnet varumärke mot visionen att bli världens bästa vilda västern för barnfamiljer.” Säger Hanna Forthmeiier om anställningen.
Fredrik Jonsson blir ny HR-chef för parken
Utöver sin nya tjänst som HR-chef tar Fredrik Jonsson även plats i företagets ledningsgrupp. Han har mångårig erfarenhet som personalchef på Astrid Lindgrens Värld. Men kommer närmast från en tjänst som HR Manager på IKEA.
“Våra medarbetare är vår absolut viktigaste tillgång. Vi har målsättningen att skapa en ökad struktur med tydliga rutiner och processer. Med Fredrik Jonsson som HR-chef har vi goda förutsättningar att lyckas. Fredrik Jonsson har mångårig erfarenhet av att strukturerat utveckla organisationer och skapa rätt förutsättningar för våra medarbetare att trivas och utvecklas.” Säger Mathias Bergendahl, VD.
Utöver temaparkens året-runt-anställda anställer High Chaparral varje år drygt 350 säsongsanställda.
”Jag är enormt glad för möjligheten att få komma tillbaka till besöksnäringen och i synnerhet till ett så välkänt varumärke som High Chaparral. Jag ser verkligen fram emot att vara med på den utvecklingsresa som företaget nu börjat där resurser tillförs för att utveckla och förbättra medarbetarupplevelsen. Det jag brinner för är att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet och har i High Chaparral hittat rätt möjlighet för det.” Säger Fredrik Jonsson.
I samband med att Fredrik Jonsson börjar övergår Staffan Svensson, tidigare Teater- och HR-chef, till en renodlad tjänst som Teaterchef.
- Text: High Chaparral
- Foto: High Chaparral
-
Fler besöker Höga Kusten under hela året
Höga Kusten går fortsatt starkt. Det visar den officiella inkvarteringsstatistiken som presenterades i dagarna.
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett projekt med länderna kring Östersjön. ReTour ska leda till utveckling för en mer hållbar turism.
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Copper Skillet – Ruth Weldegiorgis är världens bästa konferenskock
Den 19 april avgjordes Copper Skillet, där Ruth Weldegiorgis representerade Sverige och blev världens bästa konferenskock.
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste choklad 452732, välkomnas som ny hyresgäst i Smygehuk.
-
Västerbotten tar nästa steg i resan mot en mer hållbar destination
Region Västerbotten Turism har tillsammans med de lokala destinationsbolagen beslutat att gå vidare i en satsning på certifiering med EarthCheck.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Mest om Destination, Evenemang och Utmärkelser samt Museer
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april på Skogshem & Wijk, Lidingö, steg fem stolta vinnare upp på scen för att ta emot det prestigefyllda Svenska Mötespriset.
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson, VD för Destination Östersund, till ordförande. Föreningen byter namn till Svenska Destinationsnätverket.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Regeringen – ny strategi för företag i kulturella och kreativa branscher
Regeringen lämnade den 9 april över skrivelsen Strategi för företag i kulturella och kreativa branscher till riks...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang samt K...
-
Sala firar 400 år – födelsedagen bjuder på fika och kungligheter
Den 15 april 2024 är det 400 år sedan Sala fick stadsprivilegier av Gustav II Adolf. Sala flyttades då från Gruvb...
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Vet du inte vad du ska göra på sommarlovet och är mellan 15–17 år? I år söker Historiska museet ...
-
-
Gästbloggare
-