-
Outdoor Festival i Stockholm nästa vår tar höjd
Efter vårens framgångsrika premiär av Outdoor Festival STHLM fortsätter arrangören NOA Nordic Outdoor Adventures utveckla evenemanget i linje med den mängd av upplevelser och äventyr som växer i Sveriges rika friluftsliv.
Viktig arena för besöksnäringen att möta sin publik
Premiären av Outdoor Festival STHLM visar att ett evenemang av detta slag behövs i Sverige. Enligt arrangören NOA är trenden tydlig att allt fler svenskar vill aktivera sig, tillbringa mer tid utomhus och hitta spännande resmål. Det finns en växande målgrupp med nya personer i naturen av vilka en stor andel är barnfamiljer, något som också bekräftades under festivaldagarna. NOA ser därför festivalen som en viktig arena för besöksnäringen och friluftsbranschen att möta sin publik under festliga former.
Arrangören bedömer att värdet är stort för destinationer och varumärken att skapa relation med sin publik i sitt rätta element utomhus. På så sätt kan NOA bidra till att partners får en starkare marknadsposition.
En branschdag, större utställarområde och bredare marknadsföring
Den fortsatta inriktningen på festivalen är att utveckla aktivering med hög autenticitet där besökarna får inspiration, kunskaper och nyheter genom många prova-på-aktiviteter. Festivalen är därför uppbyggd som en stor friluftscamp där utställare och sponsorer har sina egna lägerplatser med fokus på att ge clinics, föredragningar, guidade turer och upplevelser. Därigenom vill arrangören skapa relationer och värde för både besökarna och medverkande företag och varumärken.
Festivalen satsar nu framåt med en branschdag, större utställarområde och bredare marknadsföring i fler kanaler. Med avsikt att öka effekten i marknadsföringen utvecklar NOA samarbetet med sin mediapartner Bonnier News. Genom samarbetet får partners skräddarsydda mediapaket för egen marknadsföring i mediahusets kanaler. T. ex sponsrade tv-reportage i Expressen och DN. Parallellt med all planering pågår bokning av sponsorer och utställare.
Om Outdoor Festival STHLM 2023
När: Fredag 26 – söndag 28 maj 2022.
Var: Djurgårdsbrunn södra delen, Stockholm.
Vad: Utomhusfestival med syfte att främja ett aktivt friluftsliv för alla.
Info: Ladda ner Festivalens prospekt här.
- Text: NOA Nordic Outdoor Adventures AB
- Foto: NOA Nordic Outdoor Adventures AB
-
Krönika: Hur gör vi turismen till något större?
I en krönika ställer Anna-Paula Jonsson den närmast filosofiska frågan.
-
Debattartikel – Rädda Bohusläns stränder från Europas skräp
En debattartikel från Bohusläns kustkommuner och Västkuststiftelsen om att det statliga anslaget för strandstädning har minskat drastiskt.
-
Fotbollsfest i Göteborg – EM-matcher visas på storbild i sommar
När fotbolls-EM för damer avgörs i Schweiz i juli kan göteborgare följa det på storbild gratis på Ullevi Plaza och i Hammarkullen.
-
Svenska regionala flygplatser – Gärna utredningar men nu behövs beslut
Arlandautredningen är klar. Samtidigt görs ytterligare utredningar. Vad flygplatserna behöver är beslut enligt Svenska regionala flygplatser.
-
Nu ska Lidköping och Linköping stoppa förväxlingen av städerna
Många blandar ihop Lidköping och Linköping. Tillsammans lanserar destinationsbolagen en kampanj för att reda ut förväxlingen mellan städerna.
-
Branäsgruppen vinner Värmlands Turismpris 2025
Visit Värmland är stolta över att utse Branäsgruppen som årets vinnare av Värmlands Turismpris 2025.
-
Nu blir det enklare att boka upplevelser i Halmstad
Vill du boka en cykeltur i vildmarken eller biljetter till Hearts Festival? Nu kan du göra detta direkt via Destination Halmstad.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 23 -25
Mest om Destination, Evenemang och Transport/Infrastruktur/Mobilitet
-
Arkösunds Hotell – en året-runt mötesplats i skärgården
Arkösunds Hotell, ett anrikt besöksmål i Norrköping, har återtagit sin plats som skärgårdens självklara mötesplats.
-
Världens första Svanenmärkta evenemang är i Stockholm
Nordiska Ministerrådets nordiska turismkonferens om framtidens turism är det första Svanenmärkta evenemang i världen.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Marcus Ståhl: Nu har du chans att maxa intäkterna så du kan chilla i höst
Många är ni besöksnäringsföretagare som nu går in i högsäsong, många jobbar snart dygnet runt och får upp näsan ö...
-
Hemlängtan gjorde att Jennifer startade Mid Scandinavia Tours
I JHT:s export-projekt Välkommen åter har bolaget följt unga nyföretagaren Jennifer Kristensson. De har tagit del...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 23 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang och Transp...
-
Världens första Svanenmärkta evenemang är i Stockholm
I dag skrivs nordisk miljömärkningshistoria på Kulturhuset i Stockholm. Nordiska Ministerrådets nordiska turismko...
-
-
Gästbloggare
-