-
Outdoor Festival i Stockholm nästa vår tar höjd
Efter vårens framgångsrika premiär av Outdoor Festival STHLM fortsätter arrangören NOA Nordic Outdoor Adventures utveckla evenemanget i linje med den mängd av upplevelser och äventyr som växer i Sveriges rika friluftsliv.
Viktig arena för besöksnäringen att möta sin publik
Premiären av Outdoor Festival STHLM visar att ett evenemang av detta slag behövs i Sverige. Enligt arrangören NOA är trenden tydlig att allt fler svenskar vill aktivera sig, tillbringa mer tid utomhus och hitta spännande resmål. Det finns en växande målgrupp med nya personer i naturen av vilka en stor andel är barnfamiljer, något som också bekräftades under festivaldagarna. NOA ser därför festivalen som en viktig arena för besöksnäringen och friluftsbranschen att möta sin publik under festliga former.
Arrangören bedömer att värdet är stort för destinationer och varumärken att skapa relation med sin publik i sitt rätta element utomhus. På så sätt kan NOA bidra till att partners får en starkare marknadsposition.
En branschdag, större utställarområde och bredare marknadsföring
Den fortsatta inriktningen på festivalen är att utveckla aktivering med hög autenticitet där besökarna får inspiration, kunskaper och nyheter genom många prova-på-aktiviteter. Festivalen är därför uppbyggd som en stor friluftscamp där utställare och sponsorer har sina egna lägerplatser med fokus på att ge clinics, föredragningar, guidade turer och upplevelser. Därigenom vill arrangören skapa relationer och värde för både besökarna och medverkande företag och varumärken.
Festivalen satsar nu framåt med en branschdag, större utställarområde och bredare marknadsföring i fler kanaler. Med avsikt att öka effekten i marknadsföringen utvecklar NOA samarbetet med sin mediapartner Bonnier News. Genom samarbetet får partners skräddarsydda mediapaket för egen marknadsföring i mediahusets kanaler. T. ex sponsrade tv-reportage i Expressen och DN. Parallellt med all planering pågår bokning av sponsorer och utställare.
Om Outdoor Festival STHLM 2023
När: Fredag 26 – söndag 28 maj 2022.
Var: Djurgårdsbrunn södra delen, Stockholm.
Vad: Utomhusfestival med syfte att främja ett aktivt friluftsliv för alla.
Info: Ladda ner Festivalens prospekt här.
- Text: NOA Nordic Outdoor Adventures AB
- Foto: NOA Nordic Outdoor Adventures AB
-
Göta Kanal har öppnat slussarna för säsongen – här är nyheterna
Den 7 maj öppnade en ny säsong för Göta kanal, med den traditionella invigningsceremonin i Sjötorp följt av en storslagen salut.
-
Ny flyglinje från Kastrup till Kiruna
I december 2024 väntas premiären för den reguljära direktlinjen mellan Kastrup i Köpenhamn och Kiruna Airport.
-
Första fasen av Trelleborgs platsvarumärkesarbete är i mål
Visit Trelleborg har med stöd från Placebrander gått i mål med den första fasen av sitt platsvarumärkesarbete.
-
Rosendals Trädgård storsatsar – nya byggnader och nytt ledarskap i köket
Den 14 maj presenterade Rosendals Trädgård sin största satsning. Nya byggnader, nya ledare i köket och ett totalrenoverat växthus.
-
Fler utbildningar hos YH Akademin ska validera yrkeskunskap
Under våren har utbudet av utbildningar som erbjuder YH-flex på YH Akademin breddats. En förkortad väg till yrkeshögskoleexamen.
-
Göteborg bygger digital tvilling för för arrangörer av möten
Snart kan arrangörer av möten och evenemang besöka Göteborg i en interaktiv digital värld.
-
Visita – Anna Barkevall är Årets kvinna i besöksnäringen
Priset Årets kvinna i besöksnäringen tilldelas Anna Barkevall, VD för Böda Sand. Hon har satt Öland och camping på kartan för sommarsverige.
-
Svensk Handel – tondövt att hasta fram beslut om miljözon
Implementering av miljözon i Stockholm sker utan att nödvändig infrastruktur finns och utan tid för omställning enligt Svensk Handel.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Mest om Destination, Evenemang, Hållbarhet samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Kongress-sektorn ser bra ut för Stockholm under 2024. Kryssningssäsongen likaså. Totalt är 121 fartyg inbokade.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2024
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang, Hållb...
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Det var några skakiga år under pandemin då ingen riktigt inte visste om kongress-sektorn någonsin skulle komma ti...
-
Visita – Anna Barkevall är Årets kvinna i besöksnäringen
Visitas pris Årets kvinna i besöksnäringen tilldelas Anna Barkevall, VD för Böda Sand. Anna har ...
-
-
Gästbloggare
-