-
Quality Hotel The Weaver satsar på unik glamping på 21:a våningen
Nu tar Quality Hotel The Weaver i Mölndal glamping till en högre nivå. Bokstavligt talat. På hotellets takterrass på 21:a våningen erbjuds nämligen city glamping där man kan uppleva det bästa av både stad och natur.
Erbjuder en city glamping på takterrass
Till skillnad mot traditionell camping med tunna tält, luftmadrass och sovsäck erbjuder hotellet ett lyxtält, med komfortabel hotellsäng, sköna lakan och hotellservice. Dessutom finns privat dusch och toalett i anslutning.
I övernattningen ingår även 24-timmars service, ett utrustat gym och en riklig frukostbuffé. Blir man hungrig tar man enkelt hissen direkt ner till hotellets restaurang & bar, Brasserie X. Eller få maten levererad till tältet för att njuta middagen på den egna terrassen med utsikt.
“Vi tycker att detta var en jätterolig idé som passar hotellets fantastiska läge, och jag vågar nog påstå att vi är de enda i Sverige som erbjuder en glamping på en takterrass. Rofyllt men ändå så centralt. Mitt i city kan våra ”glampers” sitta vid sitt tält och njuta av utsikten och varandras sällskap. Tänk att på kvällen få krypa in i tältet för att sova i en skön ny bäddad hotellsäng med stjärnhimlen ovanför sig. Helt magiskt.” Säger Quality Hotel The Weavers VD och hotelldirektör, Sara Lake.
Skräddarsy din egen upplevelse
På ena sidan hotellet tronar Safjället, ett naturreservat med både skog och små sjöar. På andra sidan går spårvagnen som tar dig till Liseberg på endast 8 minuter och fortsätter man ytterligare några minuter är man mitt i centrala Göteborg. Läget är verkligen magiskt.
Flera badplatser i Mölndal finns inom cykelavstånd och cykelservicen Styr & Ställ finns precis utanför dörren. Det är med andra ord enkelt att skräddarsy sin egen upplevelse i området.
Perfekt för romantiska par och barnfamiljer
Detta är en alldeles unik upplevelse för de som vill göra något roligt och spännande. Perfekt för romantiska par, födelsedagsfirare, livsnjutare och äventyrslystna som letar udda upplevelser, men även för hela familjer som kan tänka sig att knö ihop sig i ett tält.
Just för barnfamiljer erbjuder hotellet en mängd aktiviteter. De populära maskotarna från Ving, Lollo & Bernie, finns på hotellet hela sommaren och bjuder på ett fullspäckat aktivitetsprogram varje onsdag till söndag. Här finns även hoppborg, lekrum med filmvisning, spel, pysselhörna och mycket mer.
- Text: Nordic Choice Hotels & Isa Mörk
- Foto: Nordic Choice Hotels
-
Visita – ökad hotellbeläggning i augusti gav rekordsommar
Hotellsommaren 2025 slår rekord med knappt 6 procent fler belagda hotellrum än 2024. Detta enligt statistik från Visita.
-
Andreas Cederlund är Head of Promotion & PR på Swedish Lapland Visitors Board
Andreas Cederlund klev nyligen in i teamet och kommer att ha en viktig roll i att positionera Swedish Lapland i världen.
-
Att låna pengar för att resa – dröm eller dyrköpt nöje?
För många av oss är resor givetvis årets höjdpunkt. Det är då vi släpper vardagen, världen öppnar sig och nya intryck får fylla både sinne och kamera. Att uppleva andra kulturer, smaker och miljöer är...
-
Kalmar Water Expo tillbaka 2026 – med Allsvenskan i segling
Den 8–10 maj 2026 kommer Kalmar Water Expo tillbaka – och får den här gången sällskap av Allsvenskan i segling.
-
Göteborg satsar på gastronomi – premiär för matfestivalen Food Fest
Mellan den 12 och 21 september är det premiär för Food Fest Gothenburg. En ny matfestival med smakupplevelser i Göteborg.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 36 -25
Mest om Destination, Evenemang, Mat och dryck samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – augusti 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild av besöksnäringen i regionen. Augusti var en relativt stabil månad.
-
Kusthotellet Styrsö har öppnat – ny destination i Göteborgs skärgård
Med havet som granne och skärgårdens historia i väggarna öppnade Kusthotellet Styrsö på en av Västsveriges mest älskade öar.
-
Idéer för skiddestinationer som vill tänka nytt i sin marknadsföring
Marcus Ståhl ger unika och spännande idéer för kampanjer, marknadsföring och tillvägagångssätt för skiddestinationer.
-
Heart of Lapland dubbelt nominerad till prestigefullt pris
Heart of Lapland har nominerats till årets Publishingpris i två kategorier. Sveriges mest heltäckande kommunikationstävling.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Länsmuseet lämnar Örebro slott
Örebro läns museum hyr sedan oktober 2018 lokaler för utställningar på Örebro slott. Museichef B...
-
Järvsö laddar för vintern – fler boenden och nya skidområdet lockar
Efter en succésäsong med hela 296 000 skiddagsbesök förbereder sig Järvsöbacken nu för säsongen ...
-
Hotel Pigalle satsar på en ny musikalisk och gastronomisk era
Sedan öppningen 2014 har Hotel Pigalle satt Göteborg på både den nationella och internationella ...
-
Idéer för skiddestinationer som vill tänka nytt i sin marknadsföring
Som en del av ett nyligen genomfört uppdrag för en fjälldestination ville jag (Marcus Ståhl) utmana mig själv lit...
-
-
Gästbloggare
-