-
Robert Hedlund blir Sveriges nya Brand Manager hos Visit Sweden
Med start i mitten av december blir Robert Hedlund marknadsföringsbolaget Visit Swedens nya Brand Manager för resmålet Sverige som varumärke.
I sin roll som Brand Manager ska Robert leda och ansvara för Visit Swedens utveckling av varumärket Sverige som resmål. Han kommer att rapportera till bolagets två Chief Officers som tillsammans leder Visit Swedens avdelning Brand & Marketing.
Har arbetat med många varumärken
Robert Hedlund driver idag eget bolag och har genom åren arbetat på arkitektbyrå, tv- och filmproduktionsbolag, reklam-, varumärkes- och designbyråer, inhousebyråer och marknadsavdelningar.
Några av uppdragen han jobbat med under åren har varit globala positioneringskampanjer för IKEA, ompositionering av LKAB, utveckling och design av varumärkesportföljen och koncepthotell för Apollo Travel Group, nya digitala tjänster och digitala konstinstallationer för SEB och digitala strategier och koncept för Pandox Hotels, Hufvudstaden, AMF Fastigheter, Audi Sverige med flera.
Sedan 2005 föreläser Robert även på Berghs School of Communication och ansvarar för kursen i Art Direction. Han föreläser också på Mgruppen Executive MBA program.
Robert har en examen från Academy of Art University i San Francisco, DIHR på Stockholms Universitet och ett flertal utbildningar från Berghs School of Communication, Hyper Island och IKEA.
- Text: Visit Sweden
- Foto: Visit Sweden
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
-
Gästbloggare
-