-
Samarbete viktigt för att en destination skall utvecklas
Mountainbikeloppet Fjällturen lockar allt fler cyklister för varje år. Detta tror man beror på att intresset för att semestra i fjällen på sommaren ökar.
Många väljer att stanna i Ramundberget efter loppet.
”- För oss är det viktigt att kunna växa tillsammans med Fjällturen, i en takt som gör att vi kan behålla den rätta känslan i loppet”, säger Paul Rosenquist, sälj- och marknadschef i Ramundberget. Han fortsätter:”- Vi tror på det här eventet långsiktigt. Vi vill skapa ännu bättre förutsättningar för event och aktiviteter här, för alla gäster oavsett tid på året”.
Ett annat event är löploppet Ramundberget Trail som genomförs helgen 22-23 juli 2017 för första gången. Detta lopp liksom cykelloppet Fjällturen arrangeras av många aktörer i ett samarbete.
I Ramundberget erbjuder man hela familjen olika aktiviteter under hela sommaren. Liften Fjällgårdsbanan tar gästerna med eller utan cykel upp på fjället.
Just nu pågår en byggnation av ett nytt Gästhus som skall bidra till att skapa en bykänsla i Ramundberget. I byggnaden kommer det att finnas en större restaurang, samlingslokaler och kontor.
”- Det nya Gästhuset är en viktig och stor investering för oss. Det är bland annat tack vare Fjällturen, det största eventet vi har här, som vi kan satsa ordentligt på våra gäster under hela sommarsäsongen. Investeringen i nya Gästhuset kommer gynna alla våra gäster”, säger Paul Rosenquist.
Källa: Ramundberget
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Ramundberget
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
-
Gästbloggare
-