-
Season Hotel öppnar i maj – nytt boutiquehotell i Jungfrusund
I maj 2025 öppnar Season Hotel i Jungfrusund på Ekerö – ett familjeägt boutique spa-hotell inspirerat av Cape Cods avslappnade elegans och skandinavisk minimalism. Med bara 15 minuter till centrala Stockholm med ribb-båt, kombineras stilfull avkoppling med naturnära upplevelser, gastronomi och kultur.
Bakom satsningen står tre lokala familjer – Björklund, Hamberg och Jalilian – som tillsammans skapat en plats där både vila och upplevelser får ta plats. Hotellet rymmer 37 rum, varav 4 sviter. Det har ett stilrent spa samt en takterrass med rooftop bar och utsikt över Mälaren, tillgänglig för hotellets gäster.
Spa och aktivitetsutbud året runt
Season Hotel kombinerar ett harmoniskt spa med ett brett utbud av upplevelser. Förutom två varma pooler (varav en infinitypool), isbad, finsk bastu och ångbastu, finns det även erfarna terapeuter och flera behandlingsrum. Här erbjuds allt från djupgående massage och ansiktsbehandlingar till kroppsinpackningar och avkopplande sparitualer.
Gäster kan ta för sig av ett generöst aktivitetsutbud. Padel, mysig bastuflotte, minigolf och kajak exempelvis. Men även fartfyllda turer med speedcats och natursköna cykelturer.
Precis intill hotellet ligger ett mikrobryggeri som bjuder in till både rundvisningar och ölprovningar. Vinprovningar med handplockade favoriter från hotellets egen vinkällare erbjuds också för den som vill upptäcka nya smaker.
Mat, möten och konst i ny form
I direkt anslutning till hotellet ligger Brasserie Season. En restaurang där säsongens råvaror får spela huvudrollen. Vinlistan bjuder på både trygga klassiker och lekfulla överraskningar.
Season Hotel är också en levande mötesplats för konst och kultur, där bland annat en serie undervattensutställningar kommer att lanseras. Det är ett banbrytande koncept där samtida konst möter ljus, vatten och rörelse i en upplevelse som ständigt förändras.
För företag och grupper finns det flexibla mötesytor för upp till 80 personer, komplett med den senaste presentationstekniken. Både anpassade för större konferenser och mindre workshops. En intim biograf kan bokas för filmvisningar, presentationer eller samtal i mindre format. Det finns även möjlighet att boka hela hotellet exklusivt.
”Vi ville inte bara skapa ett hotell – vi ville skapa en destination. En plats där både kropp och själ får utrymme att vila, uppleva och inspireras, i en miljö som känns lika hemtrevlig som genomtänkt.” Säger Jan Björklund – Founder.
- Text: Season Hotel
- Foto: Season Hotel
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets ...
-
-
Gästbloggare
-