-
Spenn – Strawberry och Norwegians gemensamma förmånsvaluta
Mot slutet av året lanserar Norwegian och Strawberry sin gemensamma förmånsvaluta för lojalitetsprogram, Spenn, som också blir namnet på företaget. Christoffer Sundby, idag direktör för marknadsföring och kunder på Norwegian, är tillsatt som VD att leda det nystartade företaget.
Planen är att inkludera fler varumärken
Den nya förmånsvalutan kommer att heta Spenn och kommer att kunna användas av både Strawberry och Norwegians medlemmar. I appen kan medlemmar se sitt totala poängsaldo och använda de Spenn de har tjänat in för att boka såväl hotellnätter som flygresor.
Målet är att inom kort addera fler samarbetspartners för att skapa fler valmöjligheter och mer personliga erbjudanden.
”I dag måste en medlem vanligtvis använda sina intjänade poäng hos aktörer som är anslutna till samma lojalitetsprogram. Med en gemensam förmånsvaluta kommer man att kunna samla och använda sina poäng över olika lojalitetsprogram.” Säger Christoffer Sundby, VD på Spenn. ”Till en början är det Norwegian Reward och Strawberrys lojalitetsprogram som ingår i samarbetet och använder förmånsvalutan Spenn, i tillägg till att det kan tjänas ihop hos utvalda partners. Men planen är att inkludera fler ledande varumärken. Vilket kommer att ge ännu fler möjligheter att tjäna och använda poäng hos olika Spenn-partners.”
Christoffer har varit ledande i projektet
Christoffer Sundby kommer från tjänsten som Chief Marketing & Customer Officer på Norwegian, och har varit ledande i projektet som nu blir Spenn. Han har tidigare varit konsult på McKinsey och haft flera chefsbefattningar, bland annat som Norgechef på Circle K.
”Det här är ett viktigt steg i att ta fram en gemensam förmånsvaluta. Jag är övertygad om att Christoffers bakgrund och erfarenhet gör att han är rätt person att leda bolaget.” Säger Norwegians koncernchef Geir Karlsen.
”Spenn kommer att bli en gamechanger på marknaden. Vi ska inte bara ha de bästa samarbetspartnerna och erbjudanden till våra gäster och medlemmar, vi ska också ha de bästa medarbetarna. Ett visionärt projekt kräver en visionär ledare och här passar Sundby perfekt.” Säger Petter A. Stordalen.
Spenn lanseras i fjärde kvartalet 2024 för medlemmar av Strawberry och Norwegian Reward.
- Text: Strawberry
- Foto: Strawberry
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 36 -24
Mest under Destination, Boende, Evenemang, Hållbarhet samt Konstateranden, Beslut och Rapporter
-
Nu har Villa Foresta på Lidingö fått nytt liv
Villa Foresta har öppnat upp igen med ett nytt designkoncept. En destination med hotellrum, mötesrum, barer och restaurang.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – augusti 2024
Varje månad delar Göteborg & Co en analys om besöksnäringen baserad på data. Augusti hade hög hotellbeläggning tack vare event.
-
Ugly Lawns och Werket vann Placebrander of the Year 2024
Region Gotland och Castellum är årets vinnare av det prestigefyllda priset Placebrander of the Year. Det stod klart den 5 september.
-
Tio nya deluxerum på Krägga Herrgård – Strandpaviljongen har öppnat
Den 13 augusti öppnade Strandpaviljongen på Krägga Herrgård. En ny byggnad bara en tåspets från vattenbrynet.
-
Sunlight Hotel, Conference & Spa välkomnar Jenny Dingertz som ny VD
Sunlight Hotel, Conference & Spa i Nyköping är glada att meddela att Jenny Dingertz tillträder som ny VD för anläggningen.
-
Skapar i krigets skugga – ukrainsk konstnärsgrupp till Island of Light
Den ukrainska konstnärsgruppen Kurbas Pro deltar med ”Animalia” vid ljuskonstfestivalen Island of Light på Smögen i september.
-
Countryside Hotels – många par jämför sig med andra på semestern
Undersökningsdata från Countryside Hotels visar att många svenska par jämför sig med andra par på semestern.
-
Pionjärer inom naturnära boende är årets mångfaldspristagare
Årets mottagare av Naturturismföretagens Mångfalds- och samverkanspris är Ulrika Krynitz och Håkan Strotz som driver Urnatur.
-
Stockholm – samverkan och infrastruktur är nyckeln till konsertlycka
En ny rapport från Stockholm Business Region presenterad med Taylor Swifts konserter som fallstudie belyser evenemangens betydelse för staden.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Arlanda i fokus när Stockholmsregionens näringslivsråd möts
När Stockholmsregionens näringslivsråd sammanträdde för tredje gången i 3Huset stod infrastruktu...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 35 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Flyg, Tåg, Evenemang, Hållbar...
-
Resemässan – En ny del av Seniormässan Stockholm 2024
De tre första dagarna i oktober öppnar Resemässan sina dörrar på Stockholmsmässan som en ny del av Seniormässan S...
-
Clarion Hotel Karlatornet är redo för incheckning
Clarion Hotel Karlatornet slog upp portarna den 1 september och välkomnade de första gästerna ti...
-
-
Gästbloggare
-