-
Suusify anställer Desiré Kjellberg som Member Director
Den första oktober tillträdde Desiré Kjellberg som Member Director för nystartade Suusify. Med data som grund kommer hon att använda sin långa branscherfarenhet för att arbeta nära hotellägarna med syftet att öka hotellens lönsamhet. För Desiré Kjellberg är det rätt tid att kliva på framtidens hotellallians.
“Branschen förändras och med mindre affärsresande blir det viktigare än någonsin att ha stenkoll på sina möjligheter, tänka långsiktigt och nytt för att locka gäster.” Säger Desiré Kjellberg, Member Director på Suusify.
Vill etablera Suusify som en självklar samarbetspartner
Efter drygt 25 år i branschen har Desiré Kjellberg varit med om de flesta utmaningar som en hotellägare kan tänkas möta. Under de senare åren har hon varit chef för hotell inom flera av Sveriges största hotellkedjor och utvecklat ett av Stockholms populäraste design- och innerstadshotell från grunden.
Nu vill hon använda sin kompetens för att etablera Suusify som en självklar samarbetspartner för svenska hotell med tillväxtambitioner.
“Mina olika roller genom åren har gjort att jag sett hotellverksamheten ur väldigt många perspektiv, och det är en stor fördel i mitt uppdrag som Member Director. Genom att jobba sig upp genom branschen under väldigt många år får man en förståelse för helheten som är väldigt värdefull.” Säger Desiré Kjellberg.
Personlig värme ska komplettera hårddata
Suusify har växt fram ur MiWell som grundades av Johan Öhman 2013. MiWell fokuserade på att hjälpa hotell med revenue management och distribution genom kombination av personlig touch, kunskap och dataanalyser.
Med Suusify är ambitionen att ta ett helhetsgrepp för att utveckla hela verksamheten; medlemmarna kan få hjälp med allt från hållbarhetsfrågor till lönsamhetsanalyser och digital marknadsföring.
“Vi vill hjälpa våra kunder att nå sin fulla potential och då är ett holistiskt och cirkulärt tillvägagångssätt det bästa. Johan är visionären och entreprenören som jag kompletterar som förmedlare och strateg. Min långa branscherfarenhet gör att jag kan kommunicera med hotellägarna på ett sätt som de är vana vid.” Säger Desiré Kjellberg.
Ingen vanlig hotellallians
En avgörande skillnad mellan Suusifys erbjudande och traditionella hotellallianser är bindningstiden och möjligheter till anpassning. Inspirerade av dagens mest kända framgångsrika tech- och servicebolag vill Suusify att kunder ska stanna av egen vilja; om ett hotell av någon anledning vill avbryta samarbetet så kan det göras omgående.
“Vårt erbjudande är helt på hotellens egna villkor – vi tror att det är rätt väg att gå. Hela idéen med Suusify är att vi utgår från hotellen behov och önskemål. Vi är trygga med vårt erbjudande och kan därför göra på det här sättet.” Avslutar Desiré Kjellberg.
- Text: Suusify
- Foto: Suusify
-
Andrea’s finalblogg: Det långsamma värdet i svensk besöksnäring
Svensk besöksnäring behöver en uppvärdering av sin betydelse för landets attraktionskraft och motståndskraft
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 50 2025
Mest under Destination, Tåg, Museer/utställningar samt Stöd/insatser/utmärkelser/initiativ
-
Krönika – Att utgå ifrån platsen – Kråksjö eller en godisbutik i centrala Stockholm
Gräv där ni står och fokusera på det ni har, det kan vara stadskärnan, en företeelse eller ett evenemang
-
Nu har BUBS öppnat sin konceptbutik – En ny reseanledning till Stockholm
Godisvarumärket BUBS har öppnat sin allra första konceptbutik, ”BUBS Sthlm”
-
Jag, konstnärinnan Lotte Laserstein – En personlig utställning på Kalmar Slott
Konstnärinnan Lotte Laserstein har under senare år fått en renässans. I vinter visas en utställning om hennes konstnärskap på Kalmar Slott
-
Spritmuseum ger 250 000:- till ny forskning om svensk alkoholkultur
Spritmuseum delar årligen (sedan 1998) ut stipendium för att främja forskning om svensk dryckes- och alkoholkultur
-
Göteborg kan inte låta bli, nu återuppstår namnet Göteborgskalaset
Göteborgs Kulturkalas byter namn och återtar det tidigare namnet Göteborgskalaset
-
First Camp fortsätter vintersatsa – förvärvar Camp Ripan i Kiruna
Fortsätter sin satsning på vinterturism
-
SkiStar samarbetar med OKQ8 för att minska gästernas klimatavtryck
SkiStar och OKQ8 vill göra det billigare att tanka förnybar diesel på vägen till fjällen
-
Bakslag för nattågstrafiken till Norrbotten
Trafikverket har aviserat att Norrbotten framöver ska trafikeras av ett nattåg, i stället för två som i dagsläget
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
SkiStar samarbetar med OKQ8 för att minska gästernas klimatavtryck
Transporterna till och från fjällen står för den största delen av fjällturismens klimatavtryck. ...
-
Bakslag för nattågstrafiken till Norrbotten
Trafikverket har aviserat att Norrbotten framöver ska trafikeras av ett nattåg, i stället för två som i d...
-
Krönika – Att utgå ifrån platsen – Kråksjö eller en godisbutik i centrala Stockholm
I veckan lyssnade jag på Linda Staafs och Linda Vismers webbinar där de ”nystar i” Turism året runt om att vi kan...
-
Nu har BUBS öppnat sin konceptbutik – En ny reseanledning till Stockholm
Lördagen den 13 december öppnade det svenska godisvarumärket BUBS öppnar sin allra första konceptbutik, ”...
-
-
Gästbloggare
-