-
Ny Head of Brand, Yasuragi
Kersti Olophsdotter blir Head of Brand på Yasuragi och är även med i den nya ledningsgruppen. Hon kommer att leda varumärkesarbetet vidare. Tjänsten är ny och har fokus på marknadsföring och varumärkesbyggande.Kersti har arbetat länge med att bygga varumärket och fortsätter nu sin resa internt. Ser framemot mer varumärkesarbete
”- Det är en stor ära att få detta utökade ansvar för vårt varumärke, särskilt när vi nu står inför en nystart med öppningen av vårt nya japanska bad. Jag ser verkligen fram emot att med ett större strategiskt ansvar få än fler att upptäcka vikten av Yasuragi och det vi kan erbjuda för att få människor att inte bara njuta, utan även leva mer hållbara liv”, säger Kersti Olophsdotter.
”- Att ha Kersti som ansvarig för utvecklingen av vårt fina och starka varumärke, känns både tryggt och naturligt med hennes gedigna erfarenhet i marknadsföringen, kommunikationen och omhändertagandet av Yasuragi. Hon har redan byggt oss starka, och nu fortsätter resan ut i Europa med ett nytt bad, japansk design av våra restauranger och möteslounge, i tillägg till att samtliga rum nu är designade utifrån ett japanskt tänk kommenterar Sunniva Fallan Röd, Vd på Yasuragi.
Yasuragi har utvecklat sin verksamhet
På anläggningen pågår just nu en utveckling. Man bygger om det japanska badet, det har premiär i januari 2018, utvecklar restaurangkoncepten och renoverar hotellrummen.
Här finns 191 hotellrum och sviter i japansk stil, 24 möteslokaler samt två restauranger där japansk och modern svensk mat serveras. Anläggningen drivs av Nordic Hotels & Resorts AB/AS, en del av Petter Stordalens Strawberry Hospitality Group och ligger 20 minuter från Stockholms innerstad.- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Yasuragi
-
Maryhill Estate – ny internationell destination och hotellupplevelse
Den 18 november öppnade Maryhill Estate efter flera års renovering. Det består av två unika delar – Hill House och Sugar Club.
-
Mötes- och evenemangsambassadörer i Jönköping hyllas för sina insatser
Den 20 november uppmärksammade Destination Jönköping lokala ambassadörer som under året gjort insatser för att stärka destinationen.
-
Nio finalister i 2024 års upplaga av Circular Gastronomy Challenge
Efter en mängd inspirerande och hållbara idéer har juryn vaskat fram nio finalister till Circular Gastronomy Challenge 2024.
-
PRAO: En möjlig väg till inkludering och mångfald i högstadieåldern
Hotellbranschen har länge varit en arbetsmotor för unga. Hotellet Haymarket by Scandic i Stockholm erbjuder ett eget PRAO-program.
-
Vildmarkskällan – nyrenoverat spa med infinitypool på Vildmarkshotellet
Inför sitt 60-årsjubileum tar Kolmården nästa steg med lanseringen av Vildmarkskällan – ett spa på Vildmarkshotellet med infinitypool.
-
Idre Fjäll och Idre Sameby i ett unikt samarbete
Idre Fjäll och Idre Sameby inleder ett unikt och långsiktigt samarbete för att stärka destinationen och den samiska kulturen.
-
Vinteranläggningarnas nyheter 2024 – Branäsgruppen
Sveriges fjällanläggningar förbereder sig inför en vinter med nyheter. Här ser ni vad Branäsgruppen planerar för Branäs och Kungsberget.
-
Sveriges Bussföretag – hur påverkas besöksnäringen av miljözoner?
Stockholm kommer att införa miljözon klass 3 från nyår. Dock saknas analys av hur bussturist- och beställningstrafiken påverkas.
-
Historiska smaker och event på The Viking Museum och Restaurang Eld
The Viking Museum restaurang Eld nyöppnade 2023. Det finns möjlighet att boka den och museet erbjuder även guidade turer samt aktiviteter.
-
Mews förvärvar Atomize – fortsätter bana väg för hotell att maximera intäkter
Mews, den ledande SaaS-aktören inom hospitality tech tillkännagav den 21 november förvärvet av Atomize, ett molnbaserat RMS.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Programmet BESÖK utbildar turistentreprenörer i Bohuslän
Denna vecka når vi en milstolpe i det framgångsrika utbildningsprogrammet BESÖK, när tredje kull...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest i kategorierna Destination, Evenemang s...
-
Idredagen samlade näringsliv och offentlig sektor
Norra Dalarna kommer att växa rejält som destination de närmaste åren och för att kunna göra det möjligt ...
-
Kenneth Gustavsson utses till ny vd för Gotland Alandia Cruises
Kenneth Gustavsson blir ny vd för Gotland Alandia Cruises som driver kryssningsfartyget Birka Gotland. Fa...
-
-
Gästbloggare
-