-
Vildmarkskällan – nyrenoverat spa med infinitypool på Vildmarkshotellet
Inför sitt 60-årsjubileum tar Destination Kolmården nästa stora steg med lanseringen av Vildmarkskällan – en spektakulär nyhet på Vildmarkshotellet med infinitypool och havsutsikt.
Satsningen, på hela 40 miljoner kronor, befäster Kolmården som en destination oavsett säsong och lockar både konferensgäster och familjer.
Året-runt-uppvärmda infinitypoolen är unik i sitt slag
Vildmarkshotellet är välkänt i Sverige, både som en destination för konferenser och en favorit bland barnfamiljer. I samband med Kolmårdens 60-årsjubileum lanserar de en av sina mest betydande investeringar hittills: det nyrenoverade spaet Vildmarkskällan.
På två våningsplan erbjuder det allt från en året-runt-uppvärmd infinitypool och rogivande bastu till fotspa, relaxavdelning och flera pooler – allt inramat av vildmarkens mäktiga landskap och storslagen havsutsikt. Här kan gästerna koppla av i en exklusiv och naturnära miljö. Vid spa-baren serveras noga utvalda drinkar och snacks.
”Vår vision är att skapa en oförglömlig upplevelse där gästerna verkligen känner naturens kraft och närhet. Med Vildmarkskällan höjer vi nivån för svenska spa- och hotellmiljöer. Den året-runt-uppvärmda infinitypoolen, unik i sitt slag, låter våra gäster uppleva naturen på ett sätt som sällan erbjuds i Sverige.” Säger Christine Karmfalk, VD för Kolmården och Vildmarkshotellet.
Spaanläggningen riktar sig till flera målgrupper
Vildmarkskällan riktar sig till flera målgrupper och erbjuder något för alla. För företag och konferensgäster skapas en inspirerande miljö som kombinerar avkoppling och produktivitet. På dagtid välkomnas barnfamiljer som vill njuta av upplevelser tillsammans. Medan kvällstid är anpassad för familjer med äldre barn över 13 år, där en mer lugn och exklusiv atmosfär står i fokus.
”Vi är extra glada över att kunna erbjuda en exklusiv spaupplevelse för föräldrar med tonårsbarn. En målgrupp som vanligtvis inte är välkomna till svenska spaanläggningar som oftast har en åldersgräns på 18 år. Oavsett målgrupp erbjuder Vildmarkskällan en unik upplevelse som kombinerar kvalitet, modern design och naturens närhet.” Avslutar Christine Karmfalk.
Investeringen görs tillsammans med Pandox
Investeringen, på hela 40 miljoner kronor, görs tillsammans med hyresvärden Pandox. Vars långsiktiga investeringar bidrar till att stärka Destination Kolmården och skapa nya upplevelser för framtiden.
Lanseringen av Vildmarkskällan följer på investeringen av Trollskogen (Sveriges största tematiserade lekpark, premiär 2025). Det är en del av storsatsningarna som Destination Kolmården genomför inför sitt jubileumsår. Vildmarkskällan öppnar för allmänheten i januari 2025.
Här kan ni läsa mer om Kolmården på Turismnytt.
- Text: Kolmården
- Foto: Kolmården
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets ...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
-
Gästbloggare
-