-
Vintersäsongen är äntligen här – SkiStars backar öppnar
Fjällen fylls åter av förväntan och vintermagi – när SkiStar slår upp portarna till vinterns skidåkning. Den 29 november öppnade SkiStar Sälen och SkiStar Vemdalen sina första nedfarter, och säsongens skidäventyr kunde äntligen börja.
Här kan ni läsa om SkiStars nyheter för vintersäsongen.
En magisk tid på fjälldestinationer
Vintern närmar sig med stormsteg och första advent har precis passerat. Det är dags för säsongens första svängar i SkiStars fina skidbackar. Redan den 29 november öppnade SkiStar Sälen och SkiStar Vemdalen. Därefter följer SkiStar Åre den 5 december och SkiStar Hammarbybacken i Stockholm den 21 december.
”Det känns fantastiskt att få välkomna våra gäster till en ny skidsäsong. För oss på SkiStar är vintern synonym med glädje, gemenskap och äventyr. Det är en magisk tid på våra fjälldestinationer och vi ser fram emot ännu en snörik och minnesvärd säsong.” Säger Niclas Sjögren Berg, Operational Manager på SkiStar.
Varje gäst ska få med sig minnen för livet
SkiStar erbjuder mer än bara fantastisk skidåkning – på flera av destinationerna finns det ett brett utbud av aktiviteter och tjänster som förgyller hela fjällsemestern. Njut av trevliga restauranger, afterski, bad och avkopplande spa, shopping och roliga aktiviteter med snögubben Valle. Här finns något för alla i familjen.
”Oavsett vilken destination du väljer kan du förvänta dig gnistrande vinterlandskap, välskötta skidbackar och en varm fjällgemenskap. Vi erbjuder en aktiv semester för hela familjen med ambitionen att varje gäst ska få med sig minnen för livet. Vare sig det handlar om fartfyllda åk i pisten, mysiga stunder vid en öppen eld eller glädjen i att lära sig något nytt i skidskolan. Vi är stolta över att erbjuda något för alla – från nybörjare till vana åkare.” Avslutar Niclas Sjögren Berg.
Här kan ni läsa mer om SkiStar på Turismnytt.
- Text: SkiStar
- Foto: SkiStar
-
Julstaden Göteborg lyser upp – här är höjdpunkterna
När vintermörkret sänker sig över Göteborg tänds Julstaden som i år bjuder på både nya och välkända inslag för alla åldrar.
-
HRF – husbilssemestrar ger bra klirr i kommunkassan
Hur stor roll spelar egentligen husbilsturismen för en kommuns lokala näringsliv? Mycket visar HRF:s årliga undersökning.
-
Nyköping satsar på friluftslivet – upp 18 platser i Årets friluftskommun
Kommunen har satsat på ett långsiktigt och strategiskt arbete, med målet att göra friluftslivet mer tillgängligt för alla.
-
Visita – tilltagande ökningstakt på hotellmarknaden i oktober
I oktober ökade antalet belagda hotellrum med 6 procent jämfört med samma månad 2024. Det visar en stark utveckling enligt Visita.
-
Parks and Resorts – besöksrekord under Halloween i nöjesparkerna
Gröna Lund, Kolmården och Furuvik som ingår i Parks and Resorts har alla slagit besöksrekord under årets Halloween-säsong.
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa. 2027 introduceras en helt ny B2B-del i regi av Nordic Connect Travel
-
Mats Johannesson blir ny VD och koncernchef för Swedavia
Mats Johannesson har utsetts till ny VD för Swedavia. Han ska utveckla företaget med kundfokus, mod och tydlighet.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Konstaterande...
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Sedan början av november har Louise Bjurenvall tillträtt som ny Kommersiell chef för Resize Design. Med över 20 å...
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
Stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland är en investering med många nyttor för
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Regionstyrelsen beslutade i förra veckan att gå vidare med arbetet för att etablera Business Region Gotland – en...
-
-
Gästbloggare
-